InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Gisteren met Swiss via ZRH naar ATH gevlogen. 2 uur vertraging vanuit AMS vanwege technisch issue. Heb de aansluiting wel gehaald, maar mijn bagage niet. Waaronder toolbox en zit ik nu in Athene werkloos in de zon want ik kan niets doen.
    Uiteraard direct online een lost bag report gemaakt en 24 uur laten staat het nog steeds op "searching for bags". Swiss geeft niet thuis. Swissport Zurich verwijst naar Swissport Athene. Swissport Athene neemt gewoon de telefoon niet op en reageert niet op email.
    Ik wil gewoon weten of het in Zurich staat of dat het in Athene staat. Valt me erg tegen van de Zwitsers. Had ze punctuelere verwacht.
    Iemand nog tips of een handig telefoonnummer?

    Morgenochtend in ieder geval naar het vliegveld om te kijken of daar wel iemand reageert.
    Dit gaat een hele vette claim worden.
     
    Amsterdam, Godenzoon14 en Ruut vinden dit leuk.
  2. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.595
    Trofeepunten:
    273
    Dit lezende vraag ik mij of of er een regeling bestaat voor transport van superbelangrijke bagage zoals in dit geval? Of was dit al als zodanig aangemerkt en ging het alsnog fout? Het gaat hier immers niet over een schone onderbroek ..
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  3. Maarten_22

    Maarten_22 Silver Tier

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    200
    Trofeepunten:
    268
    Voor de volgende keer een Apple AirTag(of vergelijkbaar) in je bagage doen, weet je in ieder geval waar het is.
     
    Menno, Ready2Board en Urbanjazz vinden dit leuk.
  4. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Laat even weten hoe het afloopt ;)

    Maar wat maakt het, dat dit een "hele vette" claim wordt? Daar zijn toch gewoon richtlijnen voor en daar wordt geen onderscheid gemaakt tussen of je voor werk of privé daar moest zijn toch?
     
    Ready2Board vindt dit leuk.
  5. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Nee die onderbroek kan me gestolen worden, daar koop ik wel een nieuwe voor. max 200 usd bij Swiss (business) is voldoende.
    Ja dat is een goede! Ik heb geen apple, dus ik zoek een goed alternatief voor airtags. Iemand een aanbeveling? Ik kan niet echt wat vinden.
    Nou dat was natuurlijk in eerste instantie grootspraak, maar ik vraag me eigenlijk af of er een manier is om dit af te dekken? Standaard vergoeding voor een koffer met kleding volstaat hier niet.

    Inmiddels heb ik beide koffers waaronder mijn toolbox. Ben vanochtend gewoon naar het vliegveld gegaan en aardig gevraag of ik door hun stapels koffers mocht snuffelen. Want tot vanochtend reageerde niemand. 0,0, helemaal niets. Telefoon werd gewoon niet opgenomen op ATH. Door niemand. Inlichten, swissport, swiss, etc, etc. Echt belachelijk.
    Ook swiss algemeen kon natuurlijk niets doen en dat moest bij de bagage afhandelaar.
    Als je dus blijkbaar zelf niets doet blijft je bagage daar gewoon staan.
    Toen ik aan het rondsnuffelen was zat er een man in een hesje en die vroeg wat ik zocht. Dus ik zei: een beta toolbox. Hij wees hem gelijk aan en zei erbij dat hij hier al 2 dagen stond. :mad::mad:
    Dus gewoon van de band halen en in een hoek schuiven en vervolgend niets mee doen. Dat is Swissport op ATH.
    Dus jah eigenlijk wil ik hier best een flinke claim van maken. Maar vraag me af hoe succesvol dit kan zijn en of er mogelijkheden zijn om dit beter af te dekken volgende keer?
    Want dit kan toch niet zomaar? Een airline is toch verantwoordelijk voor je bagage als je het inchecked?
    Ik kan in ieder geval aan de slag met 1,5 dag vertraging, dus doorwerken!:D
     
    Carel1, Amsterdam, Godenzoon14 en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    2.423
    Trofeepunten:
    358
    @VinceG Samsung Galaxy wel? Dan kan je een Galaxy Smart tag proberen :)
    Heb er toevallig vandaag eentje besteld.
     
  7. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    De luchtvaartmaatschappij is voor reguliere ruimbagage inderdaad verantwoordelijk, als men het niet binnen X uur kan naleveren heb je recht op een eerste vergoeding, en als het na X dagen nog niet gevonden is en dus de boeken ingaat als onvindbaar krijg je een vergoeding per kilo en die is iets van U$ 20 per kilo.... Dus als ze binnen 24 uur kunnen leveren is de schade voor de luchtvaartmaaschappij minder, daarna maakt de duur niet meer uit.

    Wat dat aangaande is het in de cargo wel iets beter geregeld, naast dat e.e.a. natuurljk verzekerd moet zijn, kost het een luchtvaartmaatschappij nogal veel geld als er vertraging in aflevering ontstaat, behoudens overmacht zoals militaire conflicten, dus nee ik kan KLM niet dwingen om levering in Kyiv af te dwingen, maar om die reden willen toestellen nog wel eens wachten op cargo ladingen omdat te late levering serieus in de papieren gaat lopen.
    Ligt wel aan het contract wat er is afgesproken, en met de 'cowboys' in het Oosten kan je alsnog voor verassingen komen te staan, Uzbekistan Airways wil ik het liefst zelf met een stinger de lucht uitschieten, is het in (West) Europa wel goed geregeld.
     
  8. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ik heb een deja-vu. Paar weken geleden preceis hetzelfde meegemaakt op WAW. Geen telefonisch contact, geen antwoord op mail. Na 7 dagen maar eens het algemene info nummer van het vliegveld geprobeerd. Daar wisten ze me te vertellen dat het inderdaad moeilijk was contact op te nemen, maar je kan naar de aankomstterminal komen en daar hangt een telefoon. Als ze die niet opnemen, komt er elk half uur iemand kijken of er mensen staan te wachten.

    Dat bleek dus zo te zijn. De dame zag in het systeem dat mijn koffer idd daar was en ging zoeken. Na een kwartier kwam ze terug met de mededeling dat hij die morgen aan de koerier was meegegeven. :mad:
    Ik had die ochtend nog op de website gekeken en daar was geen info over een bezorging oid.
     
  9. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Nee ook niet. Hou niet zo van de grote merken ;)
    Ik ga een 2e hands iphone kopen en airtags, die schijnen toch wel beste netwerk te hebben.
     
  10. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    En dat is wat mij het meeste stoort. Het totale gebrek aan communicatie. Op ATH neemt gewoon niemand de telefoon op. Terwijl er bij de informatie balie wel 5 mensen zitten waarvan er 3 verveeld voor zich uit zitten te kijken. Ga dan bagage registreren en laat in ieder geval weten waar je bagage staat.
     
    westi vindt dit leuk.
  11. LucW

    LucW Blue Tier

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    123
    Trofeepunten:
    33
    Heeft er iemand ervaring met de uitvoering van het handbagagebeleid van Alaska Airlines? Het gaat me hier specifiek om het “personal item”. Bij KLM en co. is een rugzak hier altijd prima en ik ga er vanuit dat dit bij Alaska als full service carrier ook het geval is, maar op hun website staan geen afmetingen. Zoals velen check ik op dit moment liever geen bagage in.

    Mocht iemand hier ervaring mee hebben dan hoor ik dat graag!
     
  12. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Nee geen ervaring mee. Maar wat de een een rugzak noemt noem ik een rugkoffer :D
    Vandaag ook weer een van wenen naar Amsterdam. Paste niet eens door het gangpad.....
     
  13. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Heeft iemand anders dit ook als je probeert de seatmap/load te kijken van de Business class op een KL vlucht? Als ik 'Economy' kies laat hij wel gewoon de (bezette) stoelen zien, en bij het kiezen van Business zie ik dit:

    [​IMG]
     
  14. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    @MoonJ Ik had hetzelfde toen zat mijn vlucht vol. Je kan dan ook niet in Mijn Reis het stoelenplan openen.

    Forumlid @PieterMaurits zei dit erover: Even met KLM gebeld hierover, mevrouw vertelde dat dit komt doordat de vlucht in die boekingsklasse dan al bijna vol zit. Ze vertele hier ook bij dat het nieuw beleid is dat als 80% van de stoelen al daadwerkelijk geselecteerd zijn de mogelijkheid om een stoel te selecteren voor iedereen dicht gaat. Ze verzekerde mij dat iedereen pas tijdens check in weer een stoel kan kiezen/wijzigen, zelfs de platinumlijn kon deze nieuwe beperking niet omzeilen. Vroeg bij zijn met online inchecken dus! ;)
     
  15. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Ah oke dat heeft dus ook effect op expertflyer - goed om te weten. Wel zie ik, nu ik even snel een gratis premium account heb aangemaakt, dat er nog staat: J2 C2 D1. Dat betekent dat er nog een paar Business stoelen over zijn toch? Weet iemand hoeveel?

    Het is echt bizar hoeveel de business class naar. Curacao zit lately. Elke dag rondom mijn gewenste vertrekdatum heeft nog maar 1 of 2 stoelen over. Dus ik reken maar niet op een OLCI upgrade.
     
  16. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Net als AUA, een OLCI zit er nagenoeg niet in...
     
  17. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Zat idd ook nog te kijken naar AUA of BON qua availability en dan met Divi Divi naar Curacao te gaan, maar ook op die vluchten zit het nagenoeg helemaal vol.

    Economy is niet het einde van de wereld maar heb echt een hekel aan de 3-4-3 opstelling.
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  18. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Dat heb ik dus ook.
    Jammer dat de A330 niet meer vliegt op AUA. Vond 2-4-2 stukken aangenamer!
     
    Urbanjazz, Vliegende_Keep en MoonJ vinden dit leuk.
  19. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik heb voor vrijdag een hotel nabij Schiphol nodig, normaal boek ik dan altijd het Novotel, vanwege de ligging nabij het station Hoofddorp, de upgrades die ik altijd krijg en de 3 consumpties die ik als platinum krijg. Echter nu was ie voor komende vrijdag 212€ voor 1 nachtje, en die prijs bleef beetje schommelen daaromheen.
    Dat is me te gortig, daarom het Hyatt Place geboekt voor 134€, ben er nog nooit geweest, en ziet er ook goed uit. Een paar uur na die boeking zie ik ineens in de Accor app dat het Novotel nog maar 122€ kost. Dat is nogal een verschil!
    Irritant die steeds wisselende tarieven, zo gortig als dit kom ik niet vaak tegen. Ik laat het maar zo en hoop het beste van het Hyatt.
     
  20. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.595
    Trofeepunten:
    273
    Inderdaad merk ik ook dat de tarieven van torenhoog naar laag schieten en omgekeerd.

    Ik ben ook bezig met zoeken naar goedkoopste hotel rondom schiphol maar ik knijp hem nu voor hotels die je met de trein moet benaderen vanwege de onzekerheid mbt ophanden zijnde treinstakingen.

    Voor onze eerste trip september naar IAS heb ik daarom maar weer eens P3 garage gedaan en kijk verder nu naar hotel met shuttle of desnoods citizen voor de late aankomst van de terugreis ( de terugreis betreft 2 lounges en 2 vluchten in business dus mijn virendin en ik willen geen van beiden Bob zijn).
     
    Tim82 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina