InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.307
    Leuk Bevonden:
    2.617
    Trofeepunten:
    403
    Pffff wat vervelend, wat is de reden?
     
  2. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    813
    Leuk Bevonden:
    1.302
    Trofeepunten:
    303
    De trein voor ons reed een dier aan, en er was brand ontstaan in de electronica van die trein. We waren 50 km voorbij Brussel en zijn na een tijd teruggereden naar Brussel. Daar na eindeloos wachten weer verder, nu met aangepaste snelheid alsnog naar Parijs, aankomst verwacht half 1. Ik ben benieuwd of er een wat ruimhartigere compensatie komt voor de 7 uur vertraging. Ik ben in ieder geval blij dat ik niet nog in Brussel moet overnachten, het was daar echt een chaos op het station.
     
  3. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.561
    Leuk Bevonden:
    1.752
    Trofeepunten:
    648
    Afgelopen weekend kregen reizigers 2,5x de ticketprijs terug na een vergelijkbare situatie.
     
    beuse242 en Tim82 vinden dit leuk.
  4. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    813
    Leuk Bevonden:
    1.302
    Trofeepunten:
    303
    Ik hoop het maar, eens uitzoeken wat de beste manier is om dat succesvol te claimen bij Thalys. Was kort nachtje :(
     
  5. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.094
    Leuk Bevonden:
    1.596
    Trofeepunten:
    273
    Tijdje geleden ook een claim ingediend bij Thalys, kreeg toen via de post een papieren voucher, lekker old school maar ook wel weer grappig om het op papier te krijgen.
     
    Urbanjazz, Huib, FlyingFonz en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.083
    Leuk Bevonden:
    948
    Trofeepunten:
    143
    Heeft iemand recente ervaring op LHR voor wat betreft de wachtrijen? Ik kan helaas alleen met BA vliegen en heb daar geen status. Moet je daar ook uren tevoren aanwezig zijn om je vlucht te kunnen halen? Ik kan kiezen tussen 07.35 of 14.00 op een zondag.
     
  7. Kwikenkwiek

    Kwikenkwiek Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Ik passeer maandelijks langs terminal 5. Sinds de limiet van 100.000 passagiers per dag werd opgelegd loopt alles vlot in terminal 5. Max 15 minuten bij security check.
     
    westi vindt dit leuk.
  8. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    473
    Leuk Bevonden:
    770
    Trofeepunten:
    348
    beuse242, Amsterdam, Ruut en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    895
    Leuk Bevonden:
    1.627
    Trofeepunten:
    253
    Gisteren met Swiss via ZRH naar ATH gevlogen. 2 uur vertraging vanuit AMS vanwege technisch issue. Heb de aansluiting wel gehaald, maar mijn bagage niet. Waaronder toolbox en zit ik nu in Athene werkloos in de zon want ik kan niets doen.
    Uiteraard direct online een lost bag report gemaakt en 24 uur laten staat het nog steeds op "searching for bags". Swiss geeft niet thuis. Swissport Zurich verwijst naar Swissport Athene. Swissport Athene neemt gewoon de telefoon niet op en reageert niet op email.
    Ik wil gewoon weten of het in Zurich staat of dat het in Athene staat. Valt me erg tegen van de Zwitsers. Had ze punctuelere verwacht.
    Iemand nog tips of een handig telefoonnummer?

    Morgenochtend in ieder geval naar het vliegveld om te kijken of daar wel iemand reageert.
    Dit gaat een hele vette claim worden.
     
    Amsterdam, Godenzoon14 en Ruut vinden dit leuk.
  10. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    853
    Leuk Bevonden:
    1.112
    Trofeepunten:
    203
    Dit lezende vraag ik mij of of er een regeling bestaat voor transport van superbelangrijke bagage zoals in dit geval? Of was dit al als zodanig aangemerkt en ging het alsnog fout? Het gaat hier immers niet over een schone onderbroek ..
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  11. Maarten_22

    Maarten_22 Silver Tier

    Berichten:
    387
    Leuk Bevonden:
    193
    Trofeepunten:
    268
    Voor de volgende keer een Apple AirTag(of vergelijkbaar) in je bagage doen, weet je in ieder geval waar het is.
     
    Menno, Ready2Board en Urbanjazz vinden dit leuk.
  12. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.307
    Leuk Bevonden:
    2.617
    Trofeepunten:
    403
    Laat even weten hoe het afloopt ;)

    Maar wat maakt het, dat dit een "hele vette" claim wordt? Daar zijn toch gewoon richtlijnen voor en daar wordt geen onderscheid gemaakt tussen of je voor werk of privé daar moest zijn toch?
     
    Ready2Board vindt dit leuk.
  13. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    895
    Leuk Bevonden:
    1.627
    Trofeepunten:
    253
    Nee die onderbroek kan me gestolen worden, daar koop ik wel een nieuwe voor. max 200 usd bij Swiss (business) is voldoende.
    Ja dat is een goede! Ik heb geen apple, dus ik zoek een goed alternatief voor airtags. Iemand een aanbeveling? Ik kan niet echt wat vinden.
    Nou dat was natuurlijk in eerste instantie grootspraak, maar ik vraag me eigenlijk af of er een manier is om dit af te dekken? Standaard vergoeding voor een koffer met kleding volstaat hier niet.

    Inmiddels heb ik beide koffers waaronder mijn toolbox. Ben vanochtend gewoon naar het vliegveld gegaan en aardig gevraag of ik door hun stapels koffers mocht snuffelen. Want tot vanochtend reageerde niemand. 0,0, helemaal niets. Telefoon werd gewoon niet opgenomen op ATH. Door niemand. Inlichten, swissport, swiss, etc, etc. Echt belachelijk.
    Ook swiss algemeen kon natuurlijk niets doen en dat moest bij de bagage afhandelaar.
    Als je dus blijkbaar zelf niets doet blijft je bagage daar gewoon staan.
    Toen ik aan het rondsnuffelen was zat er een man in een hesje en die vroeg wat ik zocht. Dus ik zei: een beta toolbox. Hij wees hem gelijk aan en zei erbij dat hij hier al 2 dagen stond. :mad::mad:
    Dus gewoon van de band halen en in een hoek schuiven en vervolgend niets mee doen. Dat is Swissport op ATH.
    Dus jah eigenlijk wil ik hier best een flinke claim van maken. Maar vraag me af hoe succesvol dit kan zijn en of er mogelijkheden zijn om dit beter af te dekken volgende keer?
    Want dit kan toch niet zomaar? Een airline is toch verantwoordelijk voor je bagage als je het inchecked?
    Ik kan in ieder geval aan de slag met 1,5 dag vertraging, dus doorwerken!:D
     
    Carel1, Amsterdam, Godenzoon14 en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.094
    Leuk Bevonden:
    1.596
    Trofeepunten:
    273
    @VinceG Samsung Galaxy wel? Dan kan je een Galaxy Smart tag proberen :)
    Heb er toevallig vandaag eentje besteld.
     
  15. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.185
    Leuk Bevonden:
    1.475
    Trofeepunten:
    223
    De luchtvaartmaatschappij is voor reguliere ruimbagage inderdaad verantwoordelijk, als men het niet binnen X uur kan naleveren heb je recht op een eerste vergoeding, en als het na X dagen nog niet gevonden is en dus de boeken ingaat als onvindbaar krijg je een vergoeding per kilo en die is iets van U$ 20 per kilo.... Dus als ze binnen 24 uur kunnen leveren is de schade voor de luchtvaartmaaschappij minder, daarna maakt de duur niet meer uit.

    Wat dat aangaande is het in de cargo wel iets beter geregeld, naast dat e.e.a. natuurljk verzekerd moet zijn, kost het een luchtvaartmaatschappij nogal veel geld als er vertraging in aflevering ontstaat, behoudens overmacht zoals militaire conflicten, dus nee ik kan KLM niet dwingen om levering in Kyiv af te dwingen, maar om die reden willen toestellen nog wel eens wachten op cargo ladingen omdat te late levering serieus in de papieren gaat lopen.
    Ligt wel aan het contract wat er is afgesproken, en met de 'cowboys' in het Oosten kan je alsnog voor verassingen komen te staan, Uzbekistan Airways wil ik het liefst zelf met een stinger de lucht uitschieten, is het in (West) Europa wel goed geregeld.
     
  16. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.083
    Leuk Bevonden:
    948
    Trofeepunten:
    143
    Ik heb een deja-vu. Paar weken geleden preceis hetzelfde meegemaakt op WAW. Geen telefonisch contact, geen antwoord op mail. Na 7 dagen maar eens het algemene info nummer van het vliegveld geprobeerd. Daar wisten ze me te vertellen dat het inderdaad moeilijk was contact op te nemen, maar je kan naar de aankomstterminal komen en daar hangt een telefoon. Als ze die niet opnemen, komt er elk half uur iemand kijken of er mensen staan te wachten.

    Dat bleek dus zo te zijn. De dame zag in het systeem dat mijn koffer idd daar was en ging zoeken. Na een kwartier kwam ze terug met de mededeling dat hij die morgen aan de koerier was meegegeven. :mad:
    Ik had die ochtend nog op de website gekeken en daar was geen info over een bezorging oid.
     
  17. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    895
    Leuk Bevonden:
    1.627
    Trofeepunten:
    253
    Nee ook niet. Hou niet zo van de grote merken ;)
    Ik ga een 2e hands iphone kopen en airtags, die schijnen toch wel beste netwerk te hebben.
     
  18. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    895
    Leuk Bevonden:
    1.627
    Trofeepunten:
    253
    En dat is wat mij het meeste stoort. Het totale gebrek aan communicatie. Op ATH neemt gewoon niemand de telefoon op. Terwijl er bij de informatie balie wel 5 mensen zitten waarvan er 3 verveeld voor zich uit zitten te kijken. Ga dan bagage registreren en laat in ieder geval weten waar je bagage staat.
     
    westi vindt dit leuk.
  19. LucW

    LucW Blue Tier

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    123
    Trofeepunten:
    33
    Heeft er iemand ervaring met de uitvoering van het handbagagebeleid van Alaska Airlines? Het gaat me hier specifiek om het “personal item”. Bij KLM en co. is een rugzak hier altijd prima en ik ga er vanuit dat dit bij Alaska als full service carrier ook het geval is, maar op hun website staan geen afmetingen. Zoals velen check ik op dit moment liever geen bagage in.

    Mocht iemand hier ervaring mee hebben dan hoor ik dat graag!
     
  20. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    895
    Leuk Bevonden:
    1.627
    Trofeepunten:
    253
    Nee geen ervaring mee. Maar wat de een een rugzak noemt noem ik een rugkoffer :D
    Vandaag ook weer een van wenen naar Amsterdam. Paste niet eens door het gangpad.....
     

Deel Deze Pagina