KLM kan niet anders, passagiers op rechtstreeks vertrekkende vluchten Amsterdam moeten beperkt worden, en dat bereik je niet door het boekingssysteem open laten staan. Zeker in de wetenschap dat je door de slotcoordinator ook nog verplicht wordt vluchten te annuleren moet je ervoor zorgen dat je capaciteit niet nog verder terug loopt want je moet je al geboekte passagiers kunnen herboeken. En natuurlijk is het zuur als je nog weg moet en korter voor vertrek boekt en heb ik makkelijk praten omdat ik al volgeboekt zit dit jaar. Aan de andere kant, regeren is vooruitzien en als de zomerbonus stopt weet je dat er mensen weg gaan en zeker rond vakantieperiodes er weer problemen kunnen ontstaan, ze zijn er nu alleen een beetje eerder en door de media aandacht verergeren ze ook nog omdat mensen dus weer vroeger gaan komen, hierdoor meer mensen hun vlucht missen, bagage van boord moet, vluchten vertraging oplopen en daardoor andere transferpassagiers ook hun vlucht missen. KLM kan dus ook uit eigen belang niet maar vluchten laten volboeken.
31 december vlieg ik met KL1039 naar Malaga. Nu wilde ik nog een ticket bijboeken maar ik zie deze vlucht niet meer in het boekingssysteem van KLM. Zou de vlucht vol zijn of gaan ze hem eruit gooien?
Ik zat ook te zoeken en het valt mij op dat er op zaterdagen rond die tijd geen rechtstreekse vluchten meer zijn. Ik vrees het ergste voor je. Of toevallig alle zaterdagen volgeboekt?
Staat er nog wel in alleen willen ze geen tickets meer verkopen, waarschijnlijk al volgeboekt: KL 1039 0 Amsterdam, Netherlands] AMS 31/12/22 12:40 Malaga, SP, Spain AGP 31/12/22 15:35 73H Su,W,F,Sa 58% / 20m J0 C0 D0 I0 Z0 O0 Y0 B0 M0 P0 U0 F0 K0 W0 H0 S0 L0 A0 Q0 T0 E0 N0 R0 V0 X0 G0
Heb een abbo op expertflyer; https://www.expertflyer.com Kan je Awards & upgrades, flight availability, timetables, status, details, seat map, fare & travel informatie checken. Zondag de dag erna is er wel plek: J8 C8 D8 I8 Z8 O6 Y9 B9 M9 P9 U9 F9 K9 W0 H9 S0 L9 A0 Q0 T9 E0 N0 R0 V0 X0 G0
hele handige data. Mochten ze de vlucht annuleren dan hoop ik het snel te horen. Zou wel verbaasd zijn als ze nu al tm december gaan plannen. Meestal was klm/Schiphol niet zo pro-actief.
Vooral die zomer bonus eraf halen en dan zelf opstappen.... Maar goed. Ik wilde boeken om lang weekend weg voor de vrouw haar verjaardag. Zou nog AMS-CDG-ARN-AMS kunnen doen. Prijs is ongeveer even veel als direct. Wel 60% meer CO2 en heen 5 uur 25 reistijd. Denk het antwoord al wel te weten.
Wat zouden jullie doen? Ik moet nog een vlucht van Bali naar Amsterdam boeken, ik heb drie opties gevonden: CGK-IST-AMS, in BC met Turkish: 960 euro + nog extrakosten van DPS naar CGK SIN-JED-AMS, in BC met Saudia: 950 euro + nog extra kosten van DPS naar SIN, maar wel XP en FB miles DPS-SIN-AMS, met SQ, in Premium voor 750 euro Ik neig zelf toch wel naar Turkish, is een dagvlucht in de 787 waardoor ik optimaal van de service kan genieten. SQ is wel rechtstreeks , maar zoveel scheelt het niet met Turkish qua prijs.
Ik heb geen idee wat je status is bij de KLM, en of je de XP / Miles nodig hebt maar ik zou daarvoor kiezen. Als je makkelijk 300XP per jaar al vliegt en het voor Platinum niet nodig hebt dan wellicht TK doen. Kan je ook nog een glaasje champagne drinken aan boord (Saudi is een dry airline).
Platinum en heb voor de komende 3 jaar genoeg XP, dus ik heb de XP niet heel hard nodig zeg maar Maar desondanks zijn die miles en XP bij Saudi wel verleidelijk natuurlijk. Mn gevoel zegt iig dat ik voor Turkish moet kiezen..
Turkish is de beste prijs-kwaliteitverhouding in deze. Nadeel is wel dat je er bijna niet aan ontkomt om een dagje eerder van DPS naar CGK te vliegen, anders loop je wel een risico qua connectie bij een vertrektijd van 9.30 uur.
Klopt, die extra had ik al ingecalculeerd, maar dat vind ik niet zo erg om te doen. Dat geeft me zelf extra rust in m'n hoofd.
Zo'n zelfde situatie vorige week vanuit BLQ. Ik zat op rij 3 in comfort en hele rij was vol. Purser schuift gordijntje ineens tot achter rij 3. Dus iedereen verbaasd vanwege de upgrade. Vlak voor take-off staat de purser op en haalt het gordijntje weer terug tot achter rij 2.
Net met QR in BC van Bru naar Doh. Op het begin van de vlucht een ontbijt, ruim voldoende. Voor de rest van de vlucht niks (meer), op wat koekjes en chips na. Vluchtduur was 6 uur. Beetje vreemd?