InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. noppie

    noppie Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    En qua kleding e.d. bij verlate bagage zeer ruim claimen. Dit jaar was mijn koffer 1 week zoek dankzij de KLM staking. Uiteindelijk €750 aan bagage geclaimd (kleding, opladers telefoon, computer, cosmetica etc). Dit hebben ze helemaal vergoed na 2 maanden wachten.
     
    westi vindt dit leuk.
  2. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Dat was hem idd. Dus 3 uur en 4 minuten te laat. Ik ga proberen de vergoeding volgens EC261 te krijgen.
     
    Daan3 vindt dit leuk.
  3. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.458
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Voor een klant/collega had ik een vlucht geboekt vanuit SOU naar AMS. De vlucht was al een keer gewijzigd waardoor ik een extra overnachting moest boeken. Goed, KLM had dit ruim vantevoren gedaan, dus het zij zo.

    Nu zie ik dat zowel de heen- als terugvlucht gewijzigd is. De heenvlucht vertrekt 75 minuten eerder, dat is niet erg, ik verwacht eigenlijk dat deze vlucht laat binnenkomt. Maar de terugvlucht is vervroegd met 6,5(!) uur. Geen mailtje gehad, wat ik normaal wel krijg. Balen, want ik had nog van alles gepland, etc. Wat zijn de rechten voor een vervroeging van een vlucht?
     
  4. PeterD

    PeterD Blue Tier

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    43
    <1500km, meer dan uur eerder vertrek, geen te late aankomst -> levert je 50% van de minimale vergoeding op ofwel 125 euro.

    Heb het toevallig 2 weken geleden bij de hand gehad, vlucht werd geannuleerd, omgeboekt naar de vlucht de avond er voor. KLM heeft de 125 euro wel overgemaakt, maar weigert een tegemoetkoming in de hotelkosten.
     
    Fripsmaster vindt dit leuk.
  5. loualex1399

    loualex1399 Blue Tier

    Berichten:
    148
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Aankomende week heb ik een KL vlucht om 8:00. Reisgenoot heeft geen status en ik ben bang dat ze hem weigeren bij de security voor skypriority. Dit was vorige week gebeurt. We zijn van plan om rond 4:30 op de luchthaven te zijn. Indien we wel SP kunnen gebruiken, weet iemand hoe laat de shengen -> non-shengen marechaussee opent? Dan zou ik graag maar de non-shengen lounge willen. Of is het misschien mogelijk om direct naar non-shengen te gaan?
     
  6. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Zodra de beveiliging open is man je daarachter gelijk door de KMAR zolang je maar door vertrekhal 2 beveiliging gaat.
    Bij de Schengen non-Schengen en vise versa zit altijd wel
    Iemand in de hokjes aan de zijkant.

    Maar vergis je niet im de tijd als je van Non-Schemgen naar Schengsn terug wilt, doe je dat om 18.00 uur is daar niemand, in de ochtend kan hst echt heel druk zijn…
     
    loualex1399 vindt dit leuk.
  7. Gustav

    Gustav Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Hi from the norwegian insideflyer community! I'm sorry I don't speak dutch and I couldn't find the right forum to post, please feel free to move the post.

    Somebody has been in Schipol the last days and can give an update on the queues or luggage chaos? I am flying tomorrow, KLM to AMS and then have to overnight and flying to OPO on Thursday KLM again
     
  8. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.659
    Leuk Bevonden:
    2.437
    Trofeepunten:
    358
    Hi Gustav,

    Are you flying in economy or business class or maybe do you have sky priority? If the answer is business class or skypriority then you will be fine.

    If it's one ticket from Norway-AMS-OPO then I suggest to check in your luggage till OPO, so you dont have to wait for your luggage at Schiphol.
     
  9. Gustav

    Gustav Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Economy this time without Sky priority.

    the ticket is Norway-AMS-OPO but arriving in AMS wednesday afternoon and leaving from AMS to OPO thursday afternoon.

    I will try to not have to pick up the bags. but at this point I don't know anymore if that is better. At least make sure I get them in Schipol and then send again.
    Otherwise maybe I will just have to come 4 hours earlier and it should be ok
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  10. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.659
    Leuk Bevonden:
    2.437
    Trofeepunten:
    358
    If you have to pick up your luggage, you have to wait 1-2 hours during these holiday months. And then check in again the next day and then also security, which is taking a very long time at the moment.
     
    Gustav vindt dit leuk.
  11. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Tijdje terug in Amman stond de pax voor mij in de prio rij tijdens het boarden met zijn Priority Pass in de hand. Het lukte nog ook…
    Misschien wel dé hack voor Schiphol deze zomer als je geen Skyprio of Privium hebt. :D
     
    FlyingFonz en DirkOnTour vinden dit leuk.
  12. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ik heb mijn vluchten ingevoerd bij Airhelp en krijg het volgende bericht:
    It appears that unforeseen events were affecting at least one of the airports on your route, as many flights were delayed or canceled in the same period. Events on this scale are considered to be extraordinary circumstances and airlines are not required to pay compensation for them.

    Ik heb toch de claim bij LH ingediend, ik zal wel zien wat zij erover eggen.

    Ik kan me niet voorstellen dat luchtvaartmaatschappijen nu niet verantwoordelij zijn.
    Wat is jullie mening hierover?
     
    DirkOnTour vindt dit leuk.
  13. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    63
    Dat ligt dus echt aan de reden van de vertraging. Er zijn (externe) dingen waar een airline niets aan kan doen en als dat de reden van vertragen is heb je gewoon pech.
    Wat betreft de vertraagde bagage dat vind ik nog wel twijfelachtig. Ik zie niet perse in waarom je daar geen vergoeding voor zou kunnen krijgen, ze hebben jou aanboord gekregen waarom dan je bagage niet?
     
    westi vindt dit leuk.
  14. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik denk niet dat de Lumijen onder de indruk zullen zijn van onze meningen maar ik geef hem toch:

    Het excuus dat er zoveel onvoorziene "events" zijn geldt volgens mij nu niet meer omdat dit al maanden speelt en die redenen voor annuleringen/vertragingen dus inmiddels niet meer "onvoorzien" zijn.

    De airline had er ook voor kunnen kiezen om een andere vlucht te annuleren dan die waar jij in zat.
     
    Laatst bewerkt: 8 jul 2022
    westi vindt dit leuk.
  15. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Amsterdam, arjen05, MichaelNight en 5 anderen vinden dit leuk.
  16. JosEnrafNonius

    JosEnrafNonius Blue Tier

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    158
    Trofeepunten:
    43
    SvnKngs, MichaelNight, lloydje33 en 5 anderen vinden dit leuk.
  17. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    482
    Trofeepunten:
    63
    Ik citeer de motie zodat andere deze onzin niet te hoeven downloaden :eek: wat een zure appels heb je er toch tussen zitten. Zou wat zijn als we straks belasting moeten betalen over onze miles.....

    "overwegende dat 8% van de Nederlanders verantwoordelijk is voor 40% van onze vluchten;

    overwegende dat dit vooral zakelijke vluchten zijn, waarvan een groot deel prima is te vervangen door videobellen;

    constaterende dat 4% tot 12% van de beschikbare stoelen wordt aangewend voor beloningen uit frequentflyerprogramma's;

    overwegende dat frequentflyerprogramma's vliegen aanmoedigen, zowel om extra punten te verdienen als bij de besteding ervan;

    verzoekt de regering om te onderzoeken hoe frequentflyerprogramma's kunnen worden verboden, dan wel extra belast of anderszins effectief worden ontmoedigd,

    en gaat over tot de orde van de dag.

    Kröger"
     
  18. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Ja, daar hebben we andere partijen voor. De rest zit er voor hun eigen belang en doet dit soort acties om richting hun achterban te kunnen scoren. Waarschijnlijk heeft mevrouw gewoon een bonuskaart e.d.
     
    MichaelNight, Eagle en Carel1 vinden dit leuk.
  19. Morris

    Morris Newbie

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    86
    Trofeepunten:
    18
    En wat wil Kröger met deze motie bereiken? De “impact” zeg maar? Het effect van de frequent flyers op het milieu verminderen? Of mensen die hard voor hun brood werken, waarvan (veel) reizen onderdeel is het leven zuur maken?

    Ook de aanname dat veel zakenreizen door videobellen vervangen kan worden, is nergens op gebaseerd. Ja de pandemie heeft laten zien dat we misschien iets meer kunnen videobellen dan vliegen, maar in mijn werk gaat het grotendeels om een persoonlijke klik, die je niet snel opbouwt met videobellen.

    Daarnaast zijn al die frequent flyer programma’s internationaal. Nederland zal het enige en eerste land zijn die dit verbiedt.

    Als dit soort programma’s verboden worden, moet de bonus kaart ook verboden worden (moedigt onnodige consumptie aan), moeten Tweede Kamerleden hun eerste klas trein abonnement inleveren (want dit belast het milieu meer dan tweede klas), moet er een verbod komen op onzin moties zodat politici zich met echt belangrijke zaken bezig kunnen gaan houden…etc…
     
    MichaelNight vindt dit leuk.
  20. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    607
    Leuk Bevonden:
    1.151
    Trofeepunten:
    203
    Mevrouw Kröger heeft vast een interne audit op haar eigen deelname aan loyaliteitsprogramma’s gehad, want op basis van de rijks cao moeten alle behaalde voordelen ten gunste van de werkgever komen. Zij geen voordelen, dan een ander ook niet!

    Als ze echt het goede voorbeeld willen geven dan kunnen ze beter het reisgedrag van de eigen ministeries eens gaan onderzoeken. Hoevaak ze vanuit het Haagse niet voor bliksem bezoekjes over de Antillen hoppen met een klein legertje als entourage…
     
    arjen05 en Morris vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina