InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Tsja, KL en communicatie. Ik kreeg een paar weken geleden een SMS en mail dat mijn vlucht vertraagd was. In werkelijkheid was de vertrektijd 30 minuten vroeger :eek:

    Gelukkig was iedereen op tijd en konden we idd op tijd vertrekken.
    upload_2022-6-12_14-24-50.png
     
    Grouchy en Carel1 vinden dit leuk.
  2. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Mjah communicatie en KLM. :rolleyes:
    Vrijdag was mijn bagage niet meegekomen vanuit CDG. Blijkbaar het halve vliegtuig niet, want ik had zowat 30 man voor me in de rij voor de bagage balie. De SP balie was gesloten....:mad:
    Na half uur maar een report aangemaakt via de app en naar huis gegaan. PIR stond netjes op de website.
    Zaterdag in de loop van de dag maar eens geprobeerd contact te hebben. na 30 minuten plat lijn maar twitter geprobeerd. Natuurlijk alle gegevens nodig en hij/zij zou het doorzetten naar betreffende afdeling. in de avond nog een keer geinformeerd, maar nee koffer was nog niet gevonden. Terwijl op website stond dat koffer aan was gekomen en dat hij al opgehaald was door de koerier en dat er contact opgenomen zou worden.

    Vanochtend nog een keer via twitter geinformeerd wanneer de koerier contact op zou nemen, want ik had geen zin om hele dag thuis te gaan zitten. Twitter reactie was dat de koffer nog niet gevonden was en dat er verder geen nieuws was. :rolleyes:
    Om 15:30 telefoon: Koerier: Ik sta voor uw deur.....Ik: Geef maar bij de buren af. Koerier: Mag ik niet :mad: Buren gebeld en die hebben hem weten over te halen met een kopie van mijn paspoort dat hij het bij hun achter zou laten.
    Op twitter gevraagd wat de status was. Antwoord: Koffer is nog niet gevonden.
    Mijn reactie: Laat maar, want ik heb hem net voor mijn deur gevonden :D

    Ben blij dat ik het heb, maar communicatie is echt wel zwaar belabberd. Wat zijn die mensen aan het doen die op twitter antwoorden? Kun je informatie nog wel vertrouwen?

    Kan ik er nog wat miles uitslepen? Klacht indienen?
     
    Laatst bewerkt: 12 jun 2022
    Chefit, Amsterdam, HarmDommisse en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.665
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Ik had KLM nog ff laten doorzoeken naar je koffer :p
     
    Urbanjazz, MichaelNight, BartF en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. FindingFlyer

    FindingFlyer Blue Tier

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    213
    Trofeepunten:
    43
    VÓór COVID stond er in lounge 2F CDG een ijsmachine . Kijk eens wat ik zojuist in 2G vind :) de oude ijsmachine. Op de foto niet de machine maar het yoghurt ijsje :) 5AE0074B-1848-4225-B55E-9757ED7BB2EE.jpeg Mjammie.
     
    Laatst bewerkt: 13 jun 2022
  5. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    CPH, daar bij die zeemeermin zagen we dit watervliegtuig. Behalve lijndienst naar Arhus doen ze ook rondvluchten voor 700 kroon. Iemand die rondvlucht ooit gedaan? De moeite waard?
    20220614_163850 (1).jpg 20220614_163809.jpg
     
  6. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.462
    Leuk Bevonden:
    2.307
    Trofeepunten:
    558
    Weet iemand toevallig of bij HV boekingen aan elkaar gelinkt kunnen worden zodat twee personen bij elkaar zitten? Dit is wel eens gedaan met een KL boeking. Alvast bedankt!
     
  7. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Boekingen linken? Dat is nieuw voor mij. wat is dat en hoe doe je dat? Als een reisgenoot op andere boeking zit dan doe ik dat doorgaans met tegelijk inloggen en stoelkiezen. Maar "boeking linken"?
     
  8. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Ik moet toch ook eens een compliment uitdelen tussen al het gezeur ;).
    Ik vind de vernieuwde KLM app echt wel een verbetering. Ziet er mooier uit en is duidelijker van structuur.
    Toen ik hem net geüpdatet had was alles weg, maar na 2 dagen staat alles er weer in.
    Ik ben er in ieder geval blij me!
     
    Ready2Board en Ruut vinden dit leuk.
  9. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik vind het steeds zo warm in de elektrische bussen van/naar de cityhoppers. Ik heb gevraagd waarom dat zo is; als het zo warm is als nu vraagt de airco te veel stroom, waardoor de bussen vaker aan de laadpaal zouden moeten dan gepland, daarom staat de airco op warme dagen uit.
     
  10. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Heeft iemand nog een tip qua ‘Sleep park and fly’ aanbieding op of rond CDG? Daarbij de tickets uiteraard al geregeld zijn ;-).
     
  11. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Ik ben het helemaal met je eens. Het is zo vies.
    Vorige week in Bologna stapte ik in een bus en dat was bijna een vrieskist! Was weer het andere uiterste. Maar de bussen op Schiphol zijn bloedverziekend heet en je wordt als haringen in een blikkie opeen gepropt. Een van de dingen waar ik me al lang aan irriteer op Schiphol.
     
  12. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    De nieuwe airbussen weer 3-3 net als de oude 737 . Waarom zijn die vliegtuig producenten van die medium haul vliegtuigen zo gefixeerd op die 3-3 opstelling? Dit is toch de meest irritante configuratie en leidt tot heel veel irritaties! Doe gewoon 2-3. Dat is goed voor alle boekingsgroepen. Iets smaller maar langer moet technisch ook gewoon kunnen,..
     
  13. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Helaas kan boekingen "linken" niet, het enige wat ze kunnen doen is een notitie in beide PNR's plaatsen en dan ziet 9/10x de agent de "link" wel.
     
    Fripsmaster vindt dit leuk.
  14. PeterD

    PeterD Blue Tier

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    43
    Feest! Zojuist bericht ontvangen dat mijn vlucht met KLM naar BLL geannuleerd is morgenvroeg.

    Omgeboekt naar vanavond, maar toen begon de ellende. Huurauto: niets beschikbaar, hotels nagenoeg vol of onbetaalbaar.

    Iemand enig idee wat KLM met de rekening van een extra nacht in een hotel doet (a 270 euro?)
     
  15. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    1 stoel per rij minder, x rijen is x stoelen per vlucht minder te verkopen, in totaal iets van 16% minder. "Men" wil dat prijsverschil vast niet betalen.
     
  16. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Air france heeft trouwens wel zo'n type airbus

    upload_2022-6-21_19-37-17.png
     
  17. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    De vraag is of dat 1 rij minder is of 1 rij meer ;)
     
    MichaelNight vindt dit leuk.
  18. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Als ik op AF site zo lees vervangt hij de 3-3 zitters a318/319..
    Rijtje minder dus..;)
    upload_2022-6-21_20-28-18.png
     
  19. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Niet in vergelijk met de A318, die heeft nl capaciteit van 90-110 tegenover 150 voor de A220-300.

    De 20% less fuel is dan wsl een mooi staaltje van greenwashing.
     
  20. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    700
    Leuk Bevonden:
    1.462
    Trofeepunten:
    428
    Vreemd. Ik had laatst nogal veel vluchten met OneWorld gedaan, en ben gold bij Qatar, dus wilde daar alles crediteren. Vond het al vreemd dat er een paar vluchten niet in mijn overzicht stonden, dus toen voor alle vluchten die formulieren ingevuld. Nu had ik voor mijn routing AMS - HEL - SIN en SGN - SIN - HEL - AMS twee keer los enkele reis geboekt. De heenvlucht in het lichtste tarief met enkel handbagage (door goldstatus alsnog bagage) en de terugvlucht was het volledige tarief (volledige restitutie, bagage inbegrepen, alles). Nu heb ik voor die goedkope vluchten gewoon mijn miles gekregen, maar voor de dure vluchten met full service niet, omdat zij in het ''Z'' tarief geboekt waren. Een beetje vreemd, als je het mij vraag, toch? Ik heb het op wheretocredit ingevuld en die laat nu inderdaad zien dat QR er niet bij staat, maar vind het opmerkelijk dat je wel (een deel van de) miles krijgt bij een hele goedkope vlucht zonder extra's, maar niet bij een dure vlucht die full service zou moeten zijn.
     

Deel Deze Pagina