pfff Overgezet naar HV. Mag mooi de lounge niet in..niet aan gedacht. Door al die toestanden ben ik behoorlijk gestressed. Het plezier dat ik aan reizen beleefde is behoorlijk weg en vervangen door "als maar niet...(vul in)" So wie so de hele toestand in de wereld. Laatst zat ik in een lounge ...lekker glas champagne..CNN stond op het scherm...zie ik huilende kindjes en kapotgeschoten huizen in Oekraine..ik voel me schuldig dat ik het zo goed heb..wat denken of hoe voelen jullie je?
Het is inderdaad een luxe probleem. Voor Oekraïne voel ik me dan weer niet schuldig, vanuit Warsawa doen we een boel. En hoewel ik niet aan het front sta is de logistiek die mijn werkgever en ik kan betekenen net zo belangrijk, zo niet belangrijker voor de toekomst. Ik heb zelf nog niet echt problemen gehad, maar geannuleerde vluchten terug binnen Europa zou wel een probleem worden, van een Brussel of Dusseldorf kom ik wel thuis, vanuit een Warsaw wat minder makkelijk, dus het is wel zaak dat e.e.a. op orde komt
We leven in een vreemde tijd. Alles is uit balans. Vraag en aanbod is serieus verstoord. Stabiele bedrijfsvoering is bijna onmogelijk en leeft bij dagelijkse improvisatie. In Januari dacht ik dat we een periode met een soort van stabiliteit ingingen tot die kudtrussen begonnen met hun fucking invasie van Ukraine. En ja, ik heb me echt een week zwaar klote gevoeld dacht niet dat mijn generatie nog zoiets zou meemaken, hoe naief. Alleen, je kiest niet waar je geboren wordt en we moeten gewoon verder Molly. Het adagium van Johnny Walker .. just keep walking!
Schuldig voelen hoef je je absoluut niet. De enige die schuldig is, is die kleine lelijke trol in het Kremlin (en die zielige zakkenvullende meelopers zoals Medvedev). Over de jaren heen zat ik vaak in de lounge aan de wijn met gruwelbeelden voor mijn neus vanuit de hele wereld via CNN. Misschien niet zo eenvoudig maar draai die gedachte om: Help waar je kan maar geniet nu juist van het feit hoe goed wij het hier hebben in vergelijking met ...De beste middelvinger die je die trol in het Kremlin kan geven is gewoon doorgaan en genieten van het leven!
Op de Parijse luchthaven Charles de Gaulle wordt morgenochtend (donderdag 9 Juni) een kwart van de vluchten geannuleerd vanwege een staking van het luchthavenpersoneel. De Franse burgerluchtvaartautoriteit (DGAC) heeft de luchtvaartmaatschappijen gevraagd het aantal vluchten tussen 7 en 14 uur te beperken. AIr France heeft aangekondigd al zeker 85 korte- en middellangeafstandsvluchten te schrappen.
Uit ervaring voorspel ik dat het niet bij het luchthavenpersoneel zal blijven enneh donderdag is vlak bij vrijdag is lang weekend! Als je erheen moet stel je trip svp uit wordt totale chaos daar
Is het een lang weekend in Frankrijk? Uiteraard vlieg ik uitgerekend deze zaterdag via CDG...eens kijken wat het domino-effect doet...
nee dat niet maar als er op donderdag gestaakt wordt gaat iedereen er vanuit dat dat op vrijdag doorgaat...
Ik was aan het zwemmen in het Sheraton in Zagreb, en daar waren nog een paar anderen. De middag erna nam ik de KL1942 naar huis en herkende ik de cabin crew, ze waren de andere mensen in het zwembad van het Sheraton. Toen ik tijdens de vlucht naar de wc ging en ze vroeg of ze dat toevallig waren, je weet maar nooit, een zwem outfit is nogal anders dan KLM blauw, kreeg ik een bevestiging en wat koekjes, een flesje cava en een leuk gesprekje.
Hoe kom ik achter de daadwerkelijke reden van een vertraging? Ben 6 uur later op mn bestemming aangekomen en wil daarvoor een claim indienen, maar moet dan wel weten of het zin heeft en dat het geen overmacht was. Gaat om Saudia dus zal sowieso wel een lang verhaal worden.
Flightstats app wil nog weleens info geven over de vertragingen. De vlucht zoeken en op de rode balk met delayed klikken, daarna naar beneden scrollen. Succes!
Ik ben vanochtend in Cdg aangekomen; zowel 2F als 2E geen bijzonderheden, niet erg druk. Er liepen ook genoemd douanes rond die lopende passagiers te observeren, zo te zien geen gebrek aan te weinig personeels. Lounge 2E lekker rustig en koel. Het sfeer is ook gewoon, geen stress en chagrijnig gedoe zoals op Schiphol wel het geval was. op Schiphol daarentegen vanochtend heel vroeg, om half vier al lange rij. Priority lijn geen mens te zien, werd aangeraden om het zelf brutaal het poortje open te doen. Echt leuk was het niet. Ik overweeg mijn overige boekingen in juni en juli te annuleren.
Dat je niet vliegt als het niet hoeft is wat Schiphol wil. Voor mij is er geen keus, nu wil ik eigenlijk altijd wel wat vroeger aanwezig zijn als het kan, maar met sommige transfers kan je niet veel anders. Voorin het vliegtuig heeft wel zijn voordelen zodat je als eerste in de rij kan staan, als er niet een 777 net voor je alle passagiers heeft ‘gelost’ dan valt het tot nu toe mee.
Ik gebruik "App in the Air" voor dat. Flighty app is soms zelfs beter, maar heb lifetime membership laten cancellen vanwege fouten in sommige vluchten.
Wat me als eerste opvalt is dat je met je mails wat achterloopt. App in the air gebruik ik ook maar dit ging specifiek om vertragingen.
Dan zou ik Flighty gebruiken, zie voorbeeld. "Where's My Plane" laat vaak eerder zien dan je op het bord ziet wat de oorzaak van de vertraging is. Had een keer in BER dat vliegtuig om 14.00 stond voor vertrek, maar om 13.40 uur zag ik via Flighty dat-ie nog niet eens onderweg was naar BER. Natuurlijk altijd even double checken, door bv aan grondpersoneel te vragen.
Daar gebruik ik flight radar altijd voor. Maar in dit geval gaat het echt om de reden van vertraging. Een maatschappij geeft natuurlijk altijd de verkeersleiding of het weer de schuld.
vrijdag: vlucht staat in app, zoals gepland zaterdag: bericht KLM, vlucht is gecancelled zondag: bericht KLM, eh toch niet