InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.313
    Leuk Bevonden:
    3.206
    Trofeepunten:
    483
    Duurdere vluchten alsnog retroclaimen bij een ander programma.
     
    DirkOnTour vindt dit leuk.
  2. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    700
    Leuk Bevonden:
    1.462
    Trofeepunten:
    428
    Klopt, wel zonde, want statusverlenging kan ik op deze manier vergeten...dit waren alweer 11 long haul vluchten...waarvan 3 goedgekeurd.
     
  3. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.665
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Moet ik een retro claim indienen bij m'n FF programma (Flying Blue) of bij de uitvoerende maatschappij? (Saudia)

    Had al bij FB gekeken maar daar vind ie mn PNR of ticketnummer niet en bij Saudia vind ik alleen iets om hun eigen FF miles te claimen.
     
  4. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Retroclaim moet bij het FF programma waar je de punten wil hebben. Beste optie is FB bellen of via de chatoptie op de FB website.
     
    jphorn en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  5. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik zit in de achterste werkplek in L25 dicht bij de ex-rookruimte. Twee hooligan-types wilden "de rookruimte reserveren" bij een opruimmedewerker.
    Kwamen er snel achter dat dat niet kon. Heel boos waren ze.
    Raar trouwens dat die plek niet wordt gebruikt om meer ruimte te creeren. Is al jaren dicht en slokt ruimte op in de drukte...
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  6. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Ja donderdagavond begreep ik niet dat ze die ruimte niet gewoon opengooien, of wordt dat de ruimte voor de ultimate platinums dat je daar achter glas naar kan kijken? Maar dat ze er iets mee moeten doen is duidelijk, zat donderdag vanaf 16.00 in non-schengen, dat was goed te doen, maar om 19.55 kon ik dus geen plek meer vinden in non-schengen, en moest ik genoegen nemen met een krukje aan een grote tafel.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  7. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    269
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    Ook mijn ervaring en gewoon niet goed genoeg. Door de jaren heen is was de KLM non schengen lounge het altijd net niet. Eten minimaal plakje kaas ham kom slappe soep of pasta of rijst. Ik besef dat die lounge per dag een godsvermogen kost maar het creert wel een imago. Eten doe ik al jaren buiten de lounge en ik kom er alleen om een rustig plekje te vinden. En dat lukt nu dus niet meer. Na de verbouwing is hij kleiner geworden en jongens toch, het doet de KLM geen goed!
     
  8. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Het cateringaanbod is in de avond in beide lounges exact hetzelfde.
    Maar inderdaad als je de Air France Schengen lounge vergelijkt met die van KLM dan is dat echt een wereld van verschil.
    En ik snap dat KLM geen losse blikjes gaat doen, die roven de passagiers weg waar je bij staat, maar die siroopmix cola is het dan ook weer niet.

    Nu klaag ik niet, want de tuna sandwiches bij de lunch van KLM zijn weer beter dan die van Air France en de non-schengen lounge heeft een paar goede werkplekken waar ik echt wat mee kan. Al moeten ze stoppen met omroepen van passagiers op volume 50.
     
  9. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Momenteel zit ik in Lounge NCE. Een beetje karig is het wel. Maar wat er is is dan weer niet slecht. De rauwe ham is uitstekend. Maar als ik zo kijk moet onze vega(n) medemens het met een glas olijven doen..
    Verder is er een pooltafel die niemand durft te gebruiken omdat het vrij veel kabaal zal maken. Iedereen is hier vrij stil.
    Het valt mij op dat de Franse kindjes heel braaf en stil zijn hier in de Lounge..
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  10. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Over de siroopmix gesproken..ik zit nu in lounge 25 op mijn trein te wachten en die hele cirkel waar ook die frisdrank/colasiroopmix staat is dicht! Je kan dus vrijwel alleen alcohol drinken en water...Dit vind ik wel het toppunt. Er stond een meneer heisa te maken..maar (wat kunnen ze anders) er werd schouderophalend op gereageerd...
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  11. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    337
    Trofeepunten:
    63
    Nederlandse kindjes kunnen dat ook prima zijn. Het vereist alleen een (kennelijk on-Nederlandse) opvoeding. Helaas, helaas hebben veel ouders die memo nooit ontvangen…
     
    Godenzoon14 en Sandor vinden dit leuk.
  12. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Zeker... Ik heb in 2F ook een boel baldadige Franse koters gezien afgelopen tijd (ook niet negatief bedoelt..ik denk dat ik zelf ook niet zo braaf was vroeger). Maar ik was hier in lounge NCE toevallig heel gecharmeerd van kleine beleefde Franse kindjes die, omdat ze in de buurt zaten, boekjes lezen ( en dus niet gamen/telefoon) maar zagen dat mijn bordje leeg was en een heel mooi bordje gingen maken voor mij..dit hebben ze gemaakt..wat een schatten..dit kan je dus ook meemaken...
    upload_2022-6-26_21-59-18.png
     
    noppie, Joost82, Sandor en 8 anderen vinden dit leuk.
  13. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    337
    Trofeepunten:
    63
    Dat is wel heel lief! Die van mijn deelt enkel nog speelgoed-hapjes uit; ik zie ruimte voor het volgende level ;)
     
    noppie, Ruut, Sandor en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Kan je je koffer laten doorverbinden naar een vlucht de volgende dag met een andere boekingscode (verschilende lumij maar wel binnen Skyteam)?
     
    Laatst bewerkt: 1 jul 2022
  15. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.665
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    lloydje33, Grouchy, Daan3 en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. ppt

    ppt Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Bizar dat deze werkneemster er dacht mee weg te komen onder het mom van "Ik heb ruzie met mijn zus dus waarom zou ik dit gedaan hebben".

    Ook bizar: de eerste vlucht is door de familie gemist wegens gebrek aan de juiste papieren. De werkneemster heeft de familie kosteloos omgeboekt naar een vlucht voor op de volgende dag met de (valse) reden ‘misconnection’.

    De uitspraak op rechtspraak.nl bevat nog een bijzonder detail:

     
    VinceG, lloydje33, MichaelNight en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Lol, nema problema. Als het had gewerkt dan betaalt je (ex-)werkgever die eventuele 5x 50% downgrade compensatie toch?
     
    ppt vindt dit leuk.
  18. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ik had op mijn vlucht vrijdag WAW-MUC-CTA met LH dubbele pech, net meer dan 3h vertraging en bagage kwijt :(

    Aangezien vrouwlief toch ruimbagage bij zich had, heb ik (dom dom) mijn handkoffertje ook in laten checken.

    De koffer van mijn vrouw schijnt nu gevonden te zijn en we wachten totdat ie afgeleverd wordt, die van mij is nog steeds kwijt.

    Ik heb een paar vragen:
    1. Waar kan ik checken wat de werkelijke vertraging was? Flight radar geeft aan hoe laat het toestel geland is, maar als ik het goed begrepen heb is de tijd dat het toestel aan de gate staat bepalend? Ik neem aan dat 3h1m genoeg is voor 400 EUR p.p.? Hoe en waar kan ik die claimen?
    2. We hebben dus het e.e.a moeten kopen voor de eerste dagen. Hoe en waar kan je dat claimen?
    3. Als blijkt dat mijn koffer niet gevonden wordt, wat is dan de vergoeding? Moet ik dan precies opgeven wat erin zat of gaat dat bv op gewicht?

    Ik ben normaal niet zo van claimen, maar het behandelen van (non-status) pax vond ik schandalig. Geen info, continue uitstellen, niet mee willen werken aan rerouting die ik zelf gevonden had en als klap op de vuurpijl krijg je in MUC een voucher voor 4 (!) euro om iets te eten of drinken te kopen. Ik heb niet op de prijzen gelet, maar gezien het bedrag dat ik moest bijbetalen voor 2 broodjes en 2 drankjes krijg je voor die 4 euro wel helemaal niets.
     
  19. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Ik zou de gegevens bij een claimsite invullen, die hebben in hun database de gegevens per vlucht staan. Dat geeft denk ik een goede indicatie. Vervolgens kun je zelf gaan claimen bij de luchtvaartmaatschappij.
     
    FlyingFonz en westi vinden dit leuk.
  20. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Gemaakte kosten ivm bagage kan je bij de maatschappij indienen, als je koffer niet gevonden wordt gaat het niet om gewicht maar wat er inzat. Voor tijden gebruik ik Flightstats. Is dit jouw vlucht?

    E775EDA0-C5F3-4EF5-965E-3EC632F7203D.jpeg
     

Deel Deze Pagina