Ik had op mijn vlucht vrijdag WAW-MUC-CTA met LH dubbele pech, net meer dan 3h vertraging en bagage kwijt
Aangezien vrouwlief toch ruimbagage bij zich had, heb ik (dom dom) mijn handkoffertje ook in laten checken.
De koffer van mijn vrouw schijnt nu gevonden te zijn en we wachten totdat ie afgeleverd wordt, die van mij is nog steeds kwijt.
Ik heb een paar vragen:
1. Waar kan ik checken wat de werkelijke vertraging was? Flight radar geeft aan hoe laat het toestel geland is, maar als ik het goed begrepen heb is de tijd dat het toestel aan de gate staat bepalend? Ik neem aan dat 3h1m genoeg is voor 400 EUR p.p.? Hoe en waar kan ik die claimen?
2. We hebben dus het e.e.a moeten kopen voor de eerste dagen. Hoe en waar kan je dat claimen?
3. Als blijkt dat mijn koffer niet gevonden wordt, wat is dan de vergoeding? Moet ik dan precies opgeven wat erin zat of gaat dat bv op gewicht?
Ik ben normaal niet zo van claimen, maar het behandelen van (non-status) pax vond ik schandalig. Geen info, continue uitstellen, niet mee willen werken aan rerouting die ik zelf gevonden had en als klap op de vuurpijl krijg je in MUC een voucher voor 4 (!) euro om iets te eten of drinken te kopen. Ik heb niet op de prijzen gelet, maar gezien het bedrag dat ik moest bijbetalen voor 2 broodjes en 2 drankjes krijg je voor die 4 euro wel helemaal niets.
Klik om te vergroten...