InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    1.455
    Trofeepunten:
    428
    Ik vlieg morgen vanuit Schiphol met Easyjet naar Nice om 16:30. Wil de vlucht echt niet missen, maar begreep dat het wat rustiger in de middag is. Maar...morgen feestdag...dus denk veel vertrekkende vluchten. Mijn skyteam en oneworld status niet geldig helaas, maar...nog tips? Vroeger kon je dan nog wel door 1a gaan (heb alleen handbagage) maar geloof niet meer dat dat is toch? Ik wil 4 uur van te voren aanwezig zijn...en dan maar hopen...als er tips zijn, hoor ik dat graag :)
     
  2. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    EasyJet naar Nice vertrekt van
    EasyJet naar NCE vertrekt van de M-pier.
     
    BartF vindt dit leuk.
  3. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    2.368
    Trofeepunten:
    583
    Probeer via Plaza/aankomst te gaan met de band omhoog richting vertrek 3. Loop het securityfilter van vertrek 3 in. Dit securityfilter is ietsje rustiger smiddags en daarna rechts af richting Schengen.
     
    bernard vindt dit leuk.
  4. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Kan dat wel 'legaal', zonder langs de KMar te hoeven?
     
  5. BartF

    BartF Blue Tier

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    210
    Trofeepunten:
    43
    Wat @Carel1 al aangeeft: Easyjet naar Nice is vanaf M en M heeft een eigen security filter. Over het algemeen rustig aangezien er maar 7 (dacht ik) gates aanzitten. Dus in Vertrek 3 helemaal naar links lopen (alle rijen voorbij) en dan bij M erdoorheen. Kost je max 15 minuten gok ik.
     
  6. FindingFlyer

    FindingFlyer Blue Tier

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    213
    Trofeepunten:
    43
    Ik ga net als anderen hier zondag aanschuiven bij KLM ontvangst Dutch Open met Bas Gerressen (directeur KLM Nederland). Er is een half uurtje Q&A om in gesprek te gaan met "top-executives van de KLM". Hebben jullie nog intelligente vragen ?
     
  7. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    2.368
    Trofeepunten:
    583

    Flying Blue:


    Gaan ze het halen van status vanaf 0 eenvoudiger maken? Dus niet steeds resetten bij 100 en 180 (580 van 0 naar plat) maar vasthouden binnen de 12 maanden periode. (Vergelijkbaar met bijvoorbeeld BA waarbij de teller blijft doorlopen). Dhr Elbers heeft hier ooit iets over gezegd.

    En het delen van perks met mensen op zelfde boeking, Iets wat BA bijv ook doet is iedereen prio boarding geven.

    Boordproduct:

    Welllicht een suggestie voor aan boord maar die stroopwafel zou ik graag weer terugzien ipv die kokosmakroon of dat eeuwige broodje kaas.

    Laat grondcrew zeker op bestemmingen met veel handbagage kritisch kijken naar aantal stuks. De keren dat ik naar Parijs vloog is altijd extreem veel handbagage. Ik snap dat je status+BC niet lastig valt maar iemand zonder fb nummer op de boeking in groep 5 mag de koffer maar van de band halen.

    Boarden: begin tegelijk met prio ook van achter naar voor. Wordt het efficienter en samen met het bagageprobleem zorgt het voor minder vertraging.
     
    Laatst bewerkt: 25 mei 2022
    MichaelNight, Bjorn en FindingFlyer vinden dit leuk.
  8. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.595
    Trofeepunten:
    273
    Tot nu toe hebben explorers in mijn boeking wel prio boarding (d.m.v. dezelfde instapzone. )
    Maar ik denk dat je bedoelt gewoon allemaal Sky Priority op hun boardingpassen: dus ook snel door de security en die lange wandelingen op CDG via prioritylanes en zelfs allemaal de lounge in?
    Kan bij BA trouwens iedereen met de hoofdboeker met status de lounge in? ook al ben je met 5 of zo?
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  9. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    En XP's geven wanneer je een reward ticket boekt.
     
    MichaelNight, lloydje33 en Menno vinden dit leuk.
  10. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    2.368
    Trofeepunten:
    583
    Ja allemaal Sky Priority erop. Lounge toegang wellicht voor gezinnen op 1 boeking bij Plat/Ulti status. Wellicht tegen forse korting voor Gold

    Ja alleen in de eigen lounges van BA en je moet Gold Guest list status hebben (5000TP om te halen en daarna 3000TP om te behouden). Turkish kent ook zoiets maar je moet familie zijn dan kun je ook met meer de lounge in.
     
    MichaelNight vindt dit leuk.
  11. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    1.138
    Trofeepunten:
    203
    Amen to that!
     
    Ruut, lloydje33 en MichaelNight vinden dit leuk.
  12. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Ik zou liever hebben dat de kwaliteit van de sky priority services beter word en niet de kwantiteit. Wat heb je er aan als de priority rij langer word als de gewone rij.
     
    FlyingDutch, VinceG, TimH en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.595
    Trofeepunten:
    273
    Ze hebben nu toch dat FB family systeem? Om het niet uit de hand te laten lopen qua hoeveelheid priority pax bij alle boekingen zouden ze in ieder geval kunnen beginnen met Sky priority voor de mensen die je als FB family hebt aangemerkt in je profiel..
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  14. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    De M-pier heeft maximaal 7 gates, maar dat halen ze nooit, want het zijn ook de H-gates, en daar kom je niet vanaf de M-pier, want om bij de H-gates te komen moet je door vertrek 2 of 3.
    De vlucht van 16.30, de voorgaande vlucht is die van 14.50, waar men dus al om 14.20 doorheen moet zijn om die te halen, dus van die passagiers heb je geen last.
    Na jouw vlucht van 16.30 is er vertrek van 16.35 naar Napels, en 17:00 uur naar Milaan en 17.20 naar Geneve en 17.45 naar Boedapest.
    Op de M-pier zijn altijd minimaal 2 filters geopend en men gaat uit van 3 passagiers per minuut, dus zelfs als die vluchten allemaal vol zitten heb je het over 750 personen, gedeeld door 2, is 375, met 3 per minuut, dus maximaal 125 minuten. En aangezien mensen ook bagage moeten inchecken, en natuurlijk nooit iedereen om 14.30 aanwezig is voor een vlucht met vertrek van 17.45 zit het bij die doorgang wel goed.
     
    theflyingrobman vindt dit leuk.
  15. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.595
    Trofeepunten:
    273
    Wie weet waarom er soms "scheduled" bij de boeking staat en soms niet?
    Vliegtuigtype nog niet zeker? Of de hele reis nog niet zeker?
    upload_2022-5-26_2-43-52.png
     
    Laatst bewerkt: 26 mei 2022
  16. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    1.455
    Trofeepunten:
    428
    Ontzettend bedankt, echt waar :) Dáárvoor zit ik al jaren hier! De wachttijd was 0 minuten, heel fijn, een welgemeende dankjewel!
     
    Amsterdam, VinceG, FlyingFonz en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    1.455
    Trofeepunten:
    428
    Jullie zijn echte kenners en dat kan ik waarderen. Inderdaad precies zoals omschreven, 0 minuten wachttijd, wel ontzettend druk (heb het idee dat meerdere mensen eerder zijn gekomen en zonder bagage zijn afgereisd). Bedankt voor het delen van je expertise!
     
    theflyingrobman, BartF en Ruut vinden dit leuk.
  18. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Mijn dag kan niet meer stuk :)
     

    Bijgevoegde bestanden:

    arjen05, Joost82, ppt en 12 anderen vinden dit leuk.
  19. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    1.455
    Trofeepunten:
    428
    Daar stond ik met mn wachttijd van 0 minuten al om 13:00 bij de M gates voor vertrek om 16:30. Om 16:15 stond er nog niks. Om 16:17 new gate; D82. EEEH? "dan loopt u naar de bagageband en gaat u naar T1 en volgt u de bordjes D. OK? Dit is aan de andere kant van Schiphol? Iedereen (volle vlucht dus 180 pax) rennen, want rij verwacht. Ook bij T1 geen wachttijd, gelukkig. Weer doorrennen. Om precies 16:32 bij de gate om daar te horen; doe maar rustig aan, we vertrekken pas om 6
     
    BartF vindt dit leuk.
  20. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.647
    Leuk Bevonden:
    2.422
    Trofeepunten:
    358
    Dus je had al die tijd gewoon lekker in de lounge kunnen hangen :D
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina