Ik begrijp de logica niet van Wijn en Champagne komt pas na 11 uur in 2F terwijl de sterke drank er wel altijd staat..
Tjonge, wat een prijzen. Moet ''last minute'' (okok, last minute geboekt) naar Barcelona dit weekend en naar Nice volgende week (Monaco GP). NRN (tja...) - GRO voor slechts 340 euro pp retour, met niemand minder dan Ryanair (Wél inclusief gereserveerde plaatsen, yes) en volgende week was écht de goedkoopste optie om met Easyjet naar Nice te vliegen voor slechts 350 euro, exclusief plaats en exclusief bagage. Ik snap dat er enerzijds vraag en aanbod is, anderzijds dat er wat dingen goedgemaakt moeten worden, maar deze LCC waren écht het goedkoopste alternatief. Met KLM en consorten zou ik voor een retourtje Nice bijna 550 euro kwijt zijn óf heeeel ongunstige vliegtijden hebben. Gekkenwerk! Gelukkig hoef ik het uiteindelijk zelf niet te betalen, maar toch...
Vandaag vertrok mijn toestel maar niet nadat er 1 passagier teveel aan boord was. Heb aangeboden de vlucht niet te nemen als ik een rechtstreekse vlucht zou krijgen naar AMS. (de geplande reis was via een tussenstation). Per saldo twee uur eerder thuis. Geen gedonder in vliegtuig meer. Iedereen blij . Zo geschiedde. De station manager was zo blij dat ik 150 euro voucher kreeg voor een nieuwe reis en 11 euro om wat te eten . Niet om gevraagd . Prima service .
Maar het is natuurlijk niet raar, nu er steeds meer restricties opgeheven worden is er veel vraag. Een luchtvaartmaatschappij is geen liefdadigheidsinstelling en zal altijd de maximale prijs voor een zitplaats willen vragen. Mijn voordeel is dat ik vooruit relatief veel kan boeken, het enige probleem is nu bij last minute wijzigingen ik wel de hoofdprijs moet betalen, maar dat weet ik over het algemeen wel te beperken.
Klopt volledig. Adam - BCN ongeveer 3x zo duur tov pre covid. Ik was gewend rond de 110 euro voor het goedkoopste ticket in Mei te betalen nu 300. Augustsus 450 euro retour. Intercontinentaal is deze stijging niet te zien dus ik denk dat de airlines proberen te cashen op de enorme vraag naar zontickets in europa. Begrijpelijk maar de prijzen zijn zo hoog geworden tov 2019 dat vakantieplannen voor 2023 misschien aangepast worden naar auto/in nl blijven?
Het blijft de wet van vraag en aanbod. Er zijn mensen die gewoon zijn blijven reizen in Covid tijden, maar er is ook een hele grote groep die dat niet gedaan hebben, en die hebben ook wat geld op de plank liggen en zijn dat bereid om uit te geven omdat ze niet nog langer willen wachten. Maar als die golf voorbij is, de boekingen weer achterblijven dan krijg je zelf wat stabilisatie in de markt en zal het prijsniveau dalen.
nog even follow up op mijn eigen post: ik kreeg , zie ik zojuist pas, nog 23 (U)XP cadeau voor de moeite. Ook niet om gevraagd ! Netjes.
De schermen doen heel veel haha. Op de main grandstand is er altijd wel wat te zien,daarbuiten ben je aangewezen op de stream!
Toilet (blijkbaar) kapot; 12.000 miles compensatie. Zelf helemaal niets van gemerkt, maar evenzogoed bedankt KLM/AF!
Eerste beelden van de KLM Premium Economy class (of Premium Comfort, zoals KLM het noemt). Ziet er wel netjes uit. Benieuwd hoe plat ze kunnen.
Enig idee welk toestel dit is? Bij AF staan ze in de A350 in 2-4-2 opstelling en hier lijkt het 2-3-2 te zijn.
Mijn hemel. Schiphol. Alsof je bij de Efteling op een topdag bent en overal in de rij staat. Maal 20. Incompetent management. Zet hier maar eens management en “traffic control” van een goed lopend call center op. Die weten hoe ze piek drukte moeten managen. Uiteraard is er een personeelstekort, maar daar hadden we ze wel eens even op mogen vooruit denken Hier is geen excuus voor. Het loopt wel allemaal door, maar dan nog.
Helemaal mee eens. Het management is hier duidelijk wat hier tekort schiet. Daardoor ongemotiveerd personeel en dan raak je in een neerwaatse spiraal. Hier moet een frisse wind door.