InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

1. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.081
    Trofeepunten:
    358
    Ik vond het erg karig, nu is 2F ook niet je van het, maar daar doen ze tenminste rond 19.00 uur nog een aanvulling, er was in 2G na 19.00 uur niet heel veel te krijgen.
    Ik weet niet hoe lang je tussenstop is, maar een uur vanaf 2F naar de 2G terminal is echt ruim voldoende zonder je zorgen te hoeven maken dat je het niet haalt en zelfs nog een tijd hebt voor een kopje koffie in de 2G lounge. De bus doet er 10 minuten over, en gaat elke 5-10 minuten.

MichaelNight vindt dit leuk.
  2. FindingFlyer

FindingFlyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    213
    Trofeepunten:
    43
    vandaag was het verschil tussen 2g en 2f niet vreselijk groot

MichaelNight vindt dit leuk.
  3. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.305
    Trofeepunten:
    203
    Wil volgend jaar in maart een festival bezoeken in Miami en zie erg gunstig geprijsde tickets van TAP. Heeft iemand ervaring met het business product van TAP?

4. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.348
    Trofeepunten:
    508
    Geen ervaring met het business product van TAP maar ik vlieg alleen met ze, enkel als er geen andere optie is... TAP staat ook wel voor: Take Another Plane...

Ready2Board, Ambtenaruh, VinceG en 5 anderen vinden dit leuk.
  5. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.438
    Trofeepunten:
    483
    Ja, ik heb een keer TAP Business Class gevlogen in de A330 Neo. Op mijn blog kun je een verslag er van terugvinden eventueel, maar in het kort het volgende:

Hard product:
    Een prima Business Class stoel in een 1-2-1 opstelling. Modern en voldoende IFE. Niets op aan te merken eigenlijk!

Soft product:
    Hier wordt het snel minder. Natuurlijk hangt dit grotendeels van de crew af, maar een volle Business Class en niet al te enthousiaste crew maakte dat dit niet zo best was. Ondanks dat mijn vlucht voor COVID was, kreeg ik al service alsof ze een vooruitziende blik hadden ;-).

De Lounge was ook nogal overcrowded en niets speciaals. Wel lekkere G&T aan de bar. Bus boarding, handig voor een A330 Neo.

Al met al niet zo heel enthousiast dus. Maar goed, als je een gunstige prijs kunt vinden dan zit je verder wel gewoon comfortabel in die 9 uren. Stel je in op weinig service, dan kan het meevallen. Je kunt ook geluk hebben met de crew en bovendien levert de vlucht best veel miles op. Het hangt er denk ik vooral vanaf HOE goed de deal is ten opzichte van Eco tarieven en de concurrentie in J.

Grouchy en DirkOnTour vinden dit leuk.
  6. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.305
    Trofeepunten:
    203
    Dank voor de snelle reactie!

Beetje service is natuurlijk fijn, maar gaat me er vooral om dat ik goed kan slapen tijdens de vluchten. Businessretour met prima vluchttijden komt bij TAP op ongeveer € 1.400 (via supersaver kan t voor onder de € 1.300, maar daar heb ik helemaal geen vertrouwen in). Alternatief is Air Europa voor € 1.600 (o-klasse zonder miles en xp) of boeken met FB-miles.

7. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.305
    Trofeepunten:
    203
    :)

Godenzoon14 vindt dit leuk.
  8. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.438
    Trofeepunten:
    483
    In dat geval: prima product, stoelen zijn niet al te krap en hebben redelijk ruimte bij de voeten. Zelfde stoel als AF A350.

9. DuckDuck

DuckDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    286
    Trofeepunten:
    63
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  10. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Weet iemand welk park of tuin dit is?
    upload_2022-5-12_3-47-44.png

11. Fripsmaster

Fripsmaster Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.328
    Trofeepunten:
    558
    FlyingFonz, Urbanjazz, VinceG en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. MollyMoon

MollyMoon Blue Tier

Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Die KL app vs de AF app. Raar dat ik via de KL app wel alvast een gast kan uitnodigen voor de crownlounges maar in de AF app niet voor de CDG lounges (alleen betalend is mogelijk)

vraag: Beide apps zitten bomvol notificaties..is er een manier om die weg te halen?

13. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.227
    Trofeepunten:
    223
    KLM app: onderin Flying Blue kiezen, tandwieltje rechts bovenin, Push notifications

14. MichaelNight

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Securitycheck vandaag..Grote Hel..Mijn vriendin heeft geen skypriority dus gezellig samen in de rij...eindelijk begrijpt ze het nut en wil ze nu ook XP run doen ...
    .. upload_2022-5-14_14-49-21.png

Tim82, Carel1, FlyingFonz en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Tommy

Tommy Blue Tier

Leuk Bevonden:
    598
    Trofeepunten:
    123
    Je kunt ook gewoon door de Skypriority check-in van KLM lopen. Daar naar boven en dan kom je vanzelf ook bij de priority security uit - zonder extra checks! :cool:

Ruut en Urbanjazz vinden dit leuk.
  16. MichaelNight

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    huh? maar als je reisgenoot geen skypriority heeft mag ze daar toch niet langs?

17. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.227
    Trofeepunten:
    223
    Als er ook maar 1 SP heeft, laten ze de hele groep door. Ik zeg vaak niet eens wat en loop gewoon door, geen idee of ze m'n label wel of niet zien.

18. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.081
    Trofeepunten:
    358
    Een nette forumbewoner. Als ik af en toe mijn vader meeneem mag hij altijd mee.
    En zou het niet mogen, dan zou je als truc nog je plastic card aan je reisgenoot kunnen geven en zelf met de digitale versie zwaaien.

En de brutale mens heeft de wereld, ik loop eigenlijk ook zo door, onzekere passagiers zie je direct terwijl de frequent flyer zelfverzekerd de route neemt.

Ik schrik wel van de drukte voor reguliere passagiers, al is het eigenlijk overal, vond de Schengen lounge ook belachelijk druk. Geef mij maar de lockdown.

westi, Carel1, jphorn en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.305
    Trofeepunten:
    203
    Hoorde deze week van iemand dat hij, ook zonder skypriority, ruim 2,5 uur over de rij voor security had gedaan. Was het vandaag ook weer zo erg?

Vond laatst met skypriority ruim 40 minuten in de rij staan al erg lang. Goede tactiek van Schiphol om meer mensen privium te laten aanschaffen in elk geval, want ben het nu toch wel serieus aan het overwegen.

Ruut vindt dit leuk.
  20. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.063
    Trofeepunten:
    223
    Dat zou wel jammer zijn want de Privium lounges zijn een oase van rust i.v.m. de kantines van KLM...

Ready2Board vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina