Afgelopen week gevlogen met Finnair naar Singapore. Ik had mijn speciale case bij me met mijn DJ controller. In sibgapore aangekomen was deze serieus beschadigd, terwijl die case echt wel wat kan hebben. Direct contact opgenomen en ze zeggen 'dat waardevolle spullen niet het ruim in moeten'. Tja, als het kon dan nam ik hem mee als handbagage, maar dát kan dus niet. Ze zeggen wél dat ze een.schaderapport kunnen maken voor mijn verzekeraar....
En Liverpool, en Belfast. Stagweekend Amsterdam. Die gasten zijn al totaal van de wereld voordat ze het toestel inkomen.( weet niet of dat hier ook zo was maar de heren zien er niet echt uit als accountants..). Ik ben eens tussen twee groepen voetbalsupporters verzeild geraakt op een easyjet vlucht. Total puinzooi. Sindsdien vlieg ik terug via London met BA.
Nou ook vanuit London. Ik had gisteravond de vlucht van LCY-AMS. De helft was al volledig lam gezopen. Het bijzondere is dat de bemanning hier ook aan mee werkt. Het vliegtuig was overboekt, dus er waren wat mensen geupgrade naar club europe, maar daar was geen "maaltijd" voor. Die kregen een liquid maaltijd ter compensatie. Mijn buurman kreeg 2 flesjes champagne en 3 whisky flesjes en 6 zakjes chips en mocht een maaltijdvoucher van 13 euro afhalen op Schiphol Ik had een gore salade en een glas wijn......
De KLM lounge in Schengen was gisteren voor 6 uur weer geopend. Was al 2 weken zo dat ze weer regulier iets voor 5 uur open gaan werd mij verteld. Ik had enkel geanticipeerd op een croissantje en een kop thee (ik drink geen koffie) en had dus wat extra tijd. Ik kon door gebondenheid aan de trein niet echt later aankomen dus dit was wel welkom. Hoort hier vast niet thuis, maar ik had geen mondmasker op en op de rest van Schiphol zie je nog maar 20-39% ermee rondlopen terwijl bij de beveiliging het echt op moet doen om door te mogen, dus men zet deze echt bewust af. Ook het personeel trouwens van alle disciplines zie je er met de pet naar gooien. Afschaffing hoeft nu alleen nog op papier, in de praktijk is men er al mee begonnen.
Welke route? Er zijn nog best veel A350 die nog niet reretrofit zijn met de nieuwe business Class en PE. Later deze maand is SIN-HEL min of meer gegarandeerd. Vooral op HEL-AMS vliegen ze nog voornamelijk met de oude configuratie.
Dagelijks twee vluchten. Komende periode vrijwel volledig met A350. Nieuwe configuratie is hit or miss.
Zit nu aan boord, oude fit helaas, dus premium economy is nu gewoon voorste rij. SIN - HEL was OK, vind het alleen vreemd dat er geen power outlets zijn in Economy...vlucht van 13 uur en dan je laptop niet op kunnen laden
Vandaag was ik onderweg van CDG naar ZRH en had helemaal niet door dat dit keer niet in 2F moest zijn, maar 2G. Ik mocht gewoon 2F binnen (exec. lounge) waar een hostess na 5 minuten kwam vertellen dat ik naar 2G moest. Met andere woorden: je kan met BC en/of correct SP level gewoon beide lounges in. Wist ik niet.
Hoewel het blijkbaar kan zou ik niet echt op mijn gemak zitten in F wetend dat ik daarna "haastend" naar G moet..bus in enz. Ik vraag me af of je nadat je in lounge F bent geweest ook nog in lounge G mag voor eenzelfde vlucht.
transfertime was drie uur. Revelatie was dus dat ik in ene lounge 1.5 uur kon blijven en de andere ook. Dat zou niks te maken moeten hebben met Ultimate level wat ik heb. heb in beide lounge met zelfde ticket gescant
Dit is binnen de luchtvaart wel redelijk gebruikelijk overigens: de toegang is niet beperkt tot de vertrek terminal en/of andere aspecten. Binnen de alliantie kan je eigenlijk van alle lounges gebruik maken, tenzij daar specifieke beperkingen voor gelden. Zo kon je voorheen met een BA boarding pass en OneWorld status gebruik maken van de Qatar lounge op LHR T4, terwijl je dan aan het leg skippen was en met KL naar huis vloog en BA helemaal geen vluchten vanuit T4 deed.
Ik heb dat vorige week nog gecheckt, had het eerst nog netjes gevraagd, mijn reden was dat in de F terminal er voldoende douches waren en in de 2G terminal maar eentje. De meneer gaf eerst aan je moet naar 2G maar begreep mijn punt, en de boarding pass scande je gewoon naar binnen en ook zonder problemen daarna in 2G. Daarnaast was ik blij dat ik het gedaan had, want het aanbod van catering was in 2F toch wel wat beter dan in 2G. Ik had een overstap van 2,5 uur wat daarna door vertraging 3 uur werd, dan heb je alle tijd. Ik doe dat tegenwoordig ook op Schiphol bij een late vlucht waar ik van Non-Schengen naar Schengen moet, de Schengen lounge is dan echt super druk terwijl de Non-Schengen KLM lounge heel rustig is en wat fijnere werkplekken heeft waar ik rustig kan zitten. De paspoortcontrole van Schengen naar Non-Schengen valt zo laat in de avond ook wel mee en kan dan op mijn gemak ook daar van 2 lounges gebruik maken waar ik nog wat drink in de Schengen Lounge voor de laatste 30 minuten ofzo.
hmm mindere catering...ik zit zaterdag in G in feite voor het avond eten..landen dan 2150 uur op GOT..hoe "erg" is het daar in G?