Onder EU261 moet je idd 14 dagen vooraf een bericht krijgen en anders recht op compensatie, alleen in dot geval vallen je vluchten niet onder EU261 en denk ik dat de term “tough luck” van toepassing is om ook maar iets van MH gecompenseerd te krijgen, zoals @Bijzonderetickets al aangeeft zal het waarschijnlijk een refund worden en that’s it…
Dank voor de antwoorden. Het ''geluk'' voor mij is nu dat net op de frontpagina van hier staat dat er niet meer getest hoeft te worden om er heen te gaan. Dat scheelt al enorm, want hier in Australie betaal je al snel 150 dollar voor een test. Alsnog een vraag; Ik ga nu 2 ''nachten'' hebben in KL (aankomst lokale tijd is 20.15 uur op woensdagavond) en ik vlieg op vrijdagochtend door (09.00 uur) door naar Vietnam, waar wel nog testplicht is. Ik moet 24 uur voor mijn ''vertrek'' getest worden. Moet ik, omdat ik nu -door omstandigheden- 2 'dagen' de stad in ga, uitgaan van 24 uur voor de vlucht van Maleisie naar Vietnam? Of die van Australie naar Maleisie?
Vergelijkbare situatie op mijn vlucht woensdag. Zuiplap lag te slapen. Kregen hem niet wakker. Eerst werd code “medische assistentie” geactiveerd. Bleek niet nodig te zijn. Daarna zat hij aan de dame die naast hem zat. Die was daar uiteraard niet van gediend. Binnen 5sec stonden 2 pursers en piloot naast die kerel en 30sec later was hij niet meer aan boord. Zo iemand moeten ze een vlieg verbod voor het leven geven. Onacceptabel. Daarna natuurlijk ook nog wachten tot de bagage van die gast offloaded werd. Werd wel goed aangepakt door de crew en ze waren enorm attent naar die dame en naar iedereen die in de buurt zat van die kerel.
Lange rijen op Schiphol. Op fotos lijkt het wel een belegerde vesting! Moet morgen vliegen is er als Privium/KL Plat nog een sluiproute of ben ik de sjaak?
Ligt eraan of je bagage hebt, zonder kan langs de trap naar achter lopen ipv door check-in en de roltrap van Priority op. Daar Priviumpoortje nemen en als het goed is, is de meest rechter security band open voor Privium.
Ben wel blij dat ik morgen via Parijs vlieg, en dat ik dat ooit hardop zou zeggen. Wat me meer verbaasd, kl1223 wordt morgen uitgevoerd met een Transavia toestel, nu heeft rechts meer ruimte dan links voorin het toestel, maar het is toch niet helemaal hetzelfde product…
De laatste 6x dit jaar heb ik volgens mij 1x gehad dat Privium een aparte rij heeft. Te vaak (wat ik een aanfluiting voor het product vind) kom je gewoon terecht in de priority / business rij. En dus heb je 5 tot 20 man voor je. Wat in principe zou moeten meevallen. Echter hebben de meeste priority pax heel hun uitzet mee waardoor de tijd die nodig is per pax vele malen hoger is vanwege alle tasjes en koffers. Daarnaast is er maar 1x scanner open. Waardoor die rij dus 2 tot 4 keer zo traag beweegt. Heb begrepen dat 1 en 3 sneller is. Maar ik reis altijd met incheck bagage omdat ik een hekel heb aan al die koffertjes.
Ik ben het met je eens dat doordat er maar 1 positie open is de rij langzamer kan gaan, als er personeel bijstaat die e.e.a. snapt laat deze ook de priority passagiers naar andere posities gaan zodat de rij wat doorstroomt. Het fijne is wel dat op Schiphol in principe alles in de tas mag blijven, en nu weet ik ook wel dat je sommige dingen er beter toch uit kunt halen voor de secondary want dan zien ze het item meteen, naar het voorkomt zaken zoals Dusseldorf waar de medewerker zegt alles in een tas die je dan bij de security check weer over diverse bakken mag verdelen.. dus alles gaat gewoon in 2 stuks handbagage, coronaregels of niet.
Ik zag van de week dat er juist reizigers uit de reguliere rij werden ingevoegd bij de enige scan voor priority. Niet dat ik dat heel erg vind, ik was er in 10 minuten doorheen en hoorde mensen klagen dat ze al meer dan een uur in de reguliere rij stonden.
In deze ‘barre tijden’ is doorstroming een must, en aangezien je zelf al aangeeft er binnen 10 minuten doorheen te zijn kon dit kennelijk ook. Al moet het geen gewoonte worden en praktijken gaan krijgen dat iedereen maar net zo lang in de rij moet staan, wat de vakantievlieger, met alle respect, niet snapt is dat de veelvlieger de luchtvaartmaatschappij het meeste geld oplevert en daardoor ook de luchthaven zelf. Ik zit wel in mijn maag met 2 juli, zaterdag begin van de zomervakantieperiode, ik maak mij niet zo’n zorgen om het halen van de vlucht, wel dat het vliegtuig wacht op laatkomers, en op cdg een connectie van 1 uur naar non-schengen wordt wel wat krapjes zo…
Afgelopen zaterdag was het bij de prio in 2 (roltrap omhoog bij skyprio behoorlijk vol, 20 min staan wachten hier). Privium kon doorlopen maar moest alsnog wel wachten ,aar max 5 min. Schiphol personeel stond te krijsen over skypriority en gold combinatie voor priolane.
hoe zit het eigenlijk met medereizigers zonder status? Mogen zij ook gebruiken maken van de skypriority rij bij de security als ik FB Gold ben?
Officieel niet. Ik zou het in ieder geval altijd even vragen en meestal mag het wel. Ik heb echter wel een keer gehad dat mijn vriendin niet mee mocht in de skyprio security rij. Dit was tijdens de verbouwing dat de 'normale' check in in hal 1A was en de prio rij nog in de hal 1.
Ik zit nu in de privium lounge aan non-schengen zijde. Het is echt bizar druk al. Ik vlieg BA en checkte in bij vertrek 3. Gelukkig vanwege status de club rij en had dus binnen 10 minuten mijn bagage gedropped. Maar de rest van de rijen zijn laaaaaaang. Bij vetrek 3 daarna op naar het privium poortje, maar die is geblocked door diverse rijen. Dus vroeg een medewerker of ik er doorheen mocht om naar het privium poortje te gaan. "nee die hebben we hier niet. U moet achteraan in de rij" Dus ik: "ja die hebben we hier wel" en ik wijs naar het poortje. "Nee, die doet het vandaag niet en boven ook niet. U moet achteraan in de normale rij" Dacht het niet. Dus naar vertrek 1/2 en daar loop je gewoon door naar boven. Staat met linten afgezet en een beveiligingsmedewerker checkt je privium kaart. Boven door het poortje en dan word je rij12 in gedirigeerd en was ik er in 5 minuten doorheen. Paspoort check stond geen rij. Dus security is echt de bottleneck nu. Na security is het rustig. Wel lange rij bij aankomst hal. Dus als je privium hebt gelijk doorlopen naar de privium bij 1/2 schuin tegenover de landside privium lounge. Ik begrijp best dat ze het moeilijk hebben. Maar ze moeten wel duidelijk communiceren waar je gewoon met je privium terecht kunt.
En nu zitten wel al meer dan een uur te wachten in het toestel tot de laatste passagier aam boord is . Omdat alle vluchten vol zijn wil BA wachten tot de vlucht compleet is en niemand achter laten. Ook als dit 2 uur vertraging oplevert. Belachelijk! Begrijp best dat je even wilt wachten want men kan er ook niets aan doen dat Schiphol er zo'n zooitje van maakt. Maar nu zijn we gewoon aan het wachten op mensen die ondanks de waarschuwingen te laat van huis vertrokken zijn. Je had de vlucht kunnen redden als je 3 uur vantevoren er was. Een groep scholieren die op zelfde moment in de rij voor check in aanschuifden hebben het ook gered. Zij hebben meer dan 3 uur in de rij gestaan. Ik heb 2 uur in de lounge gezeten
Ik was met drie anderen op 1 boeking, de vrouw keek er naar en zag dat de anderen geen Skypriority hadden. Zegt ze "Ik heb geen zin in een discussie, loop maar door." Gelukkig dat ze dat deed want het was juist bij de douane heel druk, slechts 2 raampjes open. De security waren we er zo doorheen. 10:45 uur op Schiphol, 12:00 in de lounge.