Overigens vlieg ik dalijk met Finnair vanuit Ams naar Hel en door naar Sin, goedekoopste ticket geboekt, gold status bij QR, beide vluchten geupgrade naar de nieuwe premium economy.
Het wordt zo nog spannend of ik de connectie van 2 uur en 20 minuten nog ga halen, daar zijn nu volgens planning nog 31 minuten van over en van achteruit de d pier naar achterin de b pier… Ik verbaas mij hier toch wel over dat het hommeles is op Schiphol, geeft mij maar de lockdown…
Worden momenteel twee gasten van boord gehaald, niveautje hier in de business class. Kwamen al lam aan boord, schreeuwen, crew uitschelden, heb een purser nog nooit zo'n preek zien geven.
Klm is rond 21.15 proactief mensen uit de lounge aan het gooien en de toegang weigeren… bijzonder aangezien veel vluchten, lees allemaal, vertraagd zijn… daar gaat mijn gratis cola… Ik snap dat je misschien om 22.00 dicht wilt maar men wil juist nu wel naar binnen, onbegrijpelijk, incident handling zoals bij Turkish Airlines….
Haha vind het stiekem wel leuk om dat soort filmpjes te zien maar zelf beetje gênant om zelf te filmen
Is iemand hier toevallig eens in Novotel Dusseldorf Airport geweest? En is dat beetje prettig hotel? Ik zoek wat voor 2 nachtjes wat op loopafstand van het station is aldaar. Overdag moet ik met de trein naar een afspraak, dus het gaat alleen om 2 goede nachten slaap.
Morgen zou ik met KL naar BHD vliegen maar die vlucht is geannuleerd zonder reden. Dit was gedaan 47 uur voordat ik zou gaan vliegen. Nu ben ik omgeboekt via LHR en vlieg ik vanaf daar met Aer Lingus naar BHD. Originele aankomsttijd in BHD was 16:45, nu is het 21:05. Dit is de eerste keer dat mij zoiets overkomt en ik was benieuwd naar het volgende: Kan ik alsnog de lounge in op LHR? Zo niet, kan ik mijn eten en drinken op LHR later bij KLM claimen? En heb ik recht op compensatie vanwege de vertraging? Alvast bedankt!
Het ligt er denk ik aan vanuit welke terminal je vliegt op LHR, als je vertrekt waar de Skyteam lounge is, zul je daar wellicht als je de route-change uitlegt, naar binnen kunnen. Zonder status en als je eco vliegt, denk ik niet dat je een andere lounge in kunt. Wat betreft EU compensatie heb je daar inderdaad recht op, €250 cash maar KLM biedt ook €350 als voucher aan. Ook kun je denk ik wel je eten en drinken claimen want het recht op verzorging gaat in bij een vertraging van meer dan 2u bij vluchten tot 1500km.
Aer Lingus gebruikt terminal 2 op LHR. Het lukt dan niet om airside in T3 te komen als je geen boarding pass hebt voor een vlucht die vanaf T3 vertrekt. Dus de Skyteam lounge zal niet lukken. In T2 zit wel een Plaza Premium Lounge waar je toegang tot hebt met AMEX Platinum. Of je kunt deze lounge reserveren vooraf en betalen. Het is in mijn ogen niet onredelijk dat KLM deze kosten dan voldoet.
Bedankt @Bijzonderetickets en @Godenzoon14 voor de feedback! Jammer van de Skyteam lounge. Ik heb een layover van 2 uur, dus ik kijk wel of ik de PPL in ga.
Ik zou gewoon airside ergens wat eten en drinken en die kosten declareren. Lounge is altijd leuk, maar betaalde catering is over het algemeen net wat beter. Maar misschien ben ik wel wat te verwend. Tip trouwens, de frankfurters op Dusseldorf uit de Hugo Junkers lounge waren geen goed idee. En dat met vanaf toen nog 3 vluchten voor de boeg…
Ok. Ik zit in Australië en tot nu toe is de reis al niet helemaal vlekkeloos verlopen. Veel vertragingen, daardoor gemiste vluchten, maar tot nu toe wél nog overal op tijd aangekomen, gelukkig (*klopt af*). Nu het volgende. Op 7 april 2022 heb ik bij Supersaver een vlucht geboekt van Melbourne naar Kuala Lumpur, nachtelijke overstap van 9 uur en de dag er na dus door naar Ho Chi Min City. Ik dacht vanochtend; eens kijken of ik de vlucht kan upgraden. In manage my booking zie ik in het rood staan dat er iets met een vlucht veranderd is. Ik kijk en zie dat de vlucht van Kuala Lumpur naar Ho Chi Min er uit is gehaald (de originele vlucht op Donderdagochtend) en verplaatst is naar de vrijdagochtend, zelfde tijd. Nu loop ik daardoor tegen een paar praktische problemen aan, maar de enige keuze die ik lijk te hebben is om het maar te accepteren. 1. Ik zal de hotelboeking, voor het airside transit hotel, moeten annuleren. Daar zitten kosten aan verbonden (is namelijk komende woensdag al). 2. Ik zal, om Maleisie binnen te komen, een extra PCR test moeten doen. Die moet natuurlijk betaald worden. Voor zover ik kan zien accepteert Maleisie enkel PCR testen. Voor Vietnam zou een ART test voldoende zijn. Maar...die moet ik ook nog gewoon doen natuurlijk, omdat ik niet (overstap van 35 uur) op het vliegveld ga blijven. 3. Mijn hotel in Ho Chi Min is geboekt en kan niet meer geannuleerd worden. Ik kom een dag later aan en zal dus eigenlijk een nacht gaan betalen ''voor niks''. 4. Ik zal een nieuwe hotelboeking van 2 nachten moeten maken voor verblijf in Kuala Lumpur, met de extra bijkomende kosten (zoals taxikosten). Ik baal er stevig van, want in het originele plan zou ik 6 uur in het airside transit hotel verblijven en daarna de lounge nog ingaan, voor de vlucht. Ik neem aan dat het zowel de verantwoordelijkheid van Supersaver als ook van Malaysia Airlines is om mij te verwittigen (bijvoorbeeld via email of sms) maar dat hebben ze allemaal niet gedaan. Ik heb juist voor MH gekozen omdat dit bij OW hoort, maar nu al spijt van. Ik heb ze een berichtje gestuurd via messenger, maar verwacht hier niet heel snel wat van te horen. Wat zijn mijn rechten op dit moment? En wat zouden jullie adviseren?
Aanvulling op bovenstaande. Ik heb wél een mailtje gehad van Supersaver (op zaterdag 23 april) maar deze zat in Spam. Ik geloof dat dit eigenlijk altijd 2 weken vooraf gecommuniceerd moet worden, toch? Immerhin, bovenstaande vraag blijft staan!
MH is helaas verre van betrouwbaar. Annuleringen zijn aan de orde van de dag, vaak last minute. De meeste van hun vluchten zijn klaarblijkelijk een placeholder, met name binnen Azië. Behalve een refund zou ik op niet teveel rekenen, er is geen EU regeling zoals hier. Wel valt dit waarschijnlijk onder je reisverzekering (reisongemakken), onder andere op je amex. Even er vanuit gaande dat je dit allemaal met amex betaald hebt. Daar zit echter wel een maximum aan van € 150,00 (amex Platinum).