Iemand ervaring met Quickparking op Schiphol? Boek normaal altijd bij P3 van Schiphol zelf maar die vragen nu woekerprijzen; +50% en vrijwel hetzelfde tarief als zonder reservering. Schijnbaar door meivakantie.
In het verleden regelmatig bij hun geparkeerd, maar laatste keer is alweer ruim 3 jaar geleden. Toen moest ik bijna een half uur wachten op de shuttlebus naar Schiphol en ook op de terugweg erg lang staan wachten op het busje. De service begon destijds in elk geval steeds slechter te worden door de groei van Quickparking. In het verleden ging je altijd rechtstreeks van de parking naar Schiphol, maar naar mate Quickparking meerdere locaties kreeg kwamen er steeds meer tussenstops (met soms flink omrijden) bij waardoor de rit naar Schiphol steeds langer duurde. Om gedoe te voorkomen en ontspannen op reis te gaan betaal ik die paar tientjes extra voor de P3 garage graag, ruime parkeervakken (en overdekt) met minder kans op schade aan je auto en gewoon een goed geregelde shuttlebus.
Iemand een suggestie waar je in Nederland oude dollarbiljetten (serie 1996) kan wisselen voor nieuwe USD? Of anders EUR?
Geldig wel, maar geaccepteerd is wat anders . Buiten de VS nemen ze vaak alleen (gloed)nieuwe biljetten aan.
Dit is helaas het geval, en omdat ik zelf nauwelijks in de VS kom maar wel U$ als emergency cash achter de hand moet houden kost het omwisselen om ze up to date te houden geld… Voor zover ik weet kan het alleen in de VS zelf, bij zo’n goudwisselkantoor bus kan het ook, maar neem je hartmedicijnen mee als je de koers hoort…
De ANWB aanbieding voor parkeren bij Schiphol is weer terug 12,5 procent korting: https://www.anwb.nl/ledenvoordeel/schiphol-parking. Actie tot einde van het jaar.
Bij GWK Travelex kunnen ze er ook wat van. Net gekeken en je krijgt minder USD dan wat je aan EUR inruilt! Zijn er op SPL nog ATM’s die USD’s uitgeven? Wellicht dat dat met Revolut nog een optie vormt, mits Revo ook de koerswisseling doet.
GWK heeft automaten met EUR, USD en GBP, weet niet of ABN nog automaten heeft in lounge 2/3. Kantoor is weg iedergeval.
Abn Amro is qua branding helemaal weg op Schiphol. Gwk is trouwens de allerslechtste optie om te wisselen, mooie wereld dat forex. In Azië of Oost Europa loont contant wisselen bij de vele kantoortjes weer. Beter dan de koers van geld opnemen, ook al betaal je geen opnamekosten zoals mij, een percentage van de wisselkoers gaat er wel overheen.
https://nos.nl/artikel/2426169-wilde-staking-bagagepersoneel-klm-stakers-eisen-gesprek-met-directeur Nou dat is lekker dan als je vandaag op vakantie gaat. En dat zijn er nogal wat! Veel sterkte! Ik ben een groot voorstander van het stakingsrecht, maar hier ga je geen vrienden mee maken.
Ben het met je eens dat het heel vervelend is voor alle passagiers maar om eerlijk te zijn kan ik het stakende personeel heel goed begrijpen. Het is op Schiphol al jaren een race to the bottom wat afhandeling betreft. Er zijn simpelweg ook teveel afhandelaars, met de komst van Viggo vorig jaar zijn het er 8, op geen enkele luchthaven vergelijkbaar met Schiphol is dit het geval. Deze sneuneus heeft het in ieder geval niet begrepen….zit toch niet toevallig op het forum hier? https://twitter.com/christravelblog/status/1517764051257987074?s=21&t=ANjqvyLp0GJNtkned8sGpg
Het klopt dat bedrijven last hebben om personeel te vinden Maar deze actie naar Viggo is echt de eerste stap in het uitbesteden van de afhandeling waarna je gemakkelijk steeds meer werk die kant op kan tunnelen. En het moment is ongunstig, de aankondiging van KLM ook, men wist wel dat er onvrede zou zijn maar dacht nog wat ruime te hebben voor gesprekken, wat de transitie mogelijk niet zou kunnen tegenhouden omdat de klm afhandeling niet op genoeg sterkte is en er dan ook vanuit klm geen initiatieven komen om daar actief wat aan te doen.
Die tweet heeft ie al weggehaald en op die anderen kun je niet reageren. Mensen denken alleen maar aan zichzelf.
Tja ik heb altijd moeite met oordelen..als ik eindelijk op vakantie kon in deze vakantietijd en 2,5 had moeten jaar moeten wachten, denk ik dat ik ook woedend was geweest. Aan de andere kant heb ik vroeger een aantal jaren op Schiphol gewerkt en ben ik in die functie ook veel in de kelder en op de platformen geweest..van bloedhete zomers tot ijskoude sneeuwwinters..Ja er is ondertussen veel geautomatiseerd..maar zeker niet alles! Misschien gaat het er niet altijd even voorzichtig aan toe met onze koffers maar toch: Groot respect voor de onderbetaalde bikkels die onze koffers in al die omstandigheden lopen te sjouwen..
Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat je zwaar teleurgesteld bent, alleen posten mensen tegenwoordig hun nijd direct op Social Media. Het lontje wordt steeds korter. Moest toevallig vliegen vandaag, zonder bagage , maar als je dan ook hoort wat de crew over zich heen krijgt
Ik zal de tip van Killian van de frontpage ook hier even delen. Gratis 1000 Krisflyer Miles als je je aanmeld voor hun shop.
Vanochtend op Schiphol was de situatie beter onder controle dan gisteren. Van moment van inchecken (Sky priority) tot Grenscontrole (Privium) duurde exact 30 min. Non-Schengen.
Al 70min vertraagd. KL vlucht. Wel warm welcome en dank voor loyale klant zijn en als je iets nodig hebt laat het weten, etc etc. Sommige mensen natuurlijk beetje kriebel vanwege vertraging. (Blijkbaar maar 1 runway open op Schiphol??? Waardoor wij niet kunnen vertrekken nr Amsterdam). Anyways. Als de stewardess dan tegen een passagier zegt; “ik zie dat u de poes op de schoot heeft” dan moet iedereen toch even lachen.
Weer absolute chaos in Amsterdam. Gisteren vanuit CRL gereisd (budget....) en zelfs dát was beter. Ik had geluk, ik mocht (ondanks dat ik geen pasje heb) wel door via de previum rij, omdat ze zagen dat ik QR gold ben (en dus 'recht' op prio heb). Maar ik hoorde schreeuwende mensen die al 4 uur in de rij voor beveiliging stonden. Beetje lullig voelde ik me wel toen ik er binnen 2 minuten door was...