Ja Easyjet had wat problemen. Al ben ik misschien er teveel mee bezig, maar ik hou altijd de inkomende vlucht in de gaten, dus dan zou ik die 1.5 uur vertraging zelf wel opgemerkt hebben.
Ik hoop dat ze dit niet gaan invoeren. Sta je met je achter 4 families met ieder 3 kinderen. Moet er niet aan denken. Egoistisch? Ik vlieg vaak genoeg om SP te hebben, die kinderen kunnen voor de een of 2x per jaar wel in de gewone rij gaan staan wachten.
Dat is nu ook wel is mijn ervaring bij de prio lanes. Vaak vader of moeder met status en die nemen partner en 2/3 kids mee.
Niet helemaal mee eens.. als er niet genoeg personeel is kun je de beste manager ter wereld zijn maar dat gaat de werkdruk niet oplossen. Met een structurele hoge werkdruk krijg je meer uitval door burnout, ziekte en mensen die weg gaan wat de werkdruk weer verhoogt en dat is de neerwaarste spiraal. Wil je hieruit komen moeten er meer gekwalificeerd personeel bij en/of minder volume door schiphol. Een andere oplossing is er niet voor. Je kan je niet uit deze crisis 'managen'
Ik heb een tijd in Hamburg gewoond. Tegenover de airbus fabriek aan de andere kant van het water is een strandje. Daar een aantal keer gelegen en de Beluga zien opstijgen en landen Blijft een imposant vliegtuig
Maar het management is hier toch de schuldige dat er niet genoeg personeel is? Zij maken de beslissing om meer mensen aan te nemen (op tijd!) of te ontslaan. Dat ontslaan hebben ze goed gedaan. Maar het op tijd aannemen terwijl de signalen er waren dat er hard mensen nodig waren hebben ze achterwege gelaten. Gewoon zitten slapen. Je kunt je hier uit managen door het personeelstekort aan te pakken. Het plan dat nu gepresenteerd is richt zich vooral op het aantal vluchten verminderen hetgeen totaal onrealistisch is en ook te laat voor de zomer. Veel stoelen zijn al verkocht.
Het ligt er denk ik wel aan welk management je bedoelt, want het uitvoerende heeft niet zoveel te zeggen, het is al jaren modus operandi om mensen kortlopende contracten te geven. In mijn sector merk ik het ook, ik ben wel gemotiveerd, maar uitvoerend personeel voor de Nederlandse markt kan overal aan de slag met betere uren, minder overwerk en hetzelfde salaris. En gescreende mensen zijn schaars, het zorgt echt voor hoofdbrekens ook bij mij om het voor elkaar te krijgen dat de logistiek op orde is…
Volgende week voor het eerst na 2 jaar weer eens vliegen. Gelukkig nog steeds Gold status. Wat is tegenwoordig de route door security voor SkyPriority voor Schengen?
Mijn partner en kids hebben allemaal Privium alsmede SP, dus oordeel niet te snel als je kids in de SP rij voor je ziet staan
Gisterenochtend mijn stoel gewijzigd voor mijn vlucht van donderdag. Tot mijn verbazing zag ik dat iemand mij voor was geweest en op rij 3 zat. Weinig mensen die weten dat 3 dagen voor vertrek er extra rijen EC open gaan. Mss iemand van hier die donderdagavond WAW-AMS vliegt?
Ik ga zaterdag naar WAW, ook al 4 personen voor me die van rij 6 verder naar voren zijn gegaan. Hoor graag hoe de drukte op WAW is bij de security.
Fast track waar je als FB elite toegang hebt is (bijna) nooit druk. 5-10 mensen is normaal, 15+ mensen is al uitzonderlijk.
Heeft iemand toevallig een URL of een e-mailadres om m'n beklag te doen bij Air France over een voucher waar ik reeds tijden op zit te wachten? Mijn contact bij KLM geeft aan dat deze ergens in de queue staat en dat zij hier verder geen invloed op kan uitoefenen.
Ik zit te kijken naar vluchten in augustus WAW-CGN. Gevonden op Google flights en op Skyscanner. Via LH boeken kost 634 EUR en via een OTA 461 EUR (GF) of slechts 300 EUR (SkyS). Maar dan moet ik boeken bij Supersaver, Travelfrom.nl (beide GF), Travelgenio of Travel2Be (beide SkyS). Ik ken geen van deze. Iemand ervaring met een van deze partijen? Aan te raden of niet?
Normaal zou ik hier nooit meer bij boeken, maar voor meer dan de helft zou ik het risico wel willen lopen.
Nadeel alleen bij aanpassingen in de uitvoering van vluchten zit je ook aan die reisagent vast, en daar wordt het niet makkelijker op. Geldt ook als KLM of AIR FRANCE aanpassingen doet. Nu vlieg ik werkgerelateerd heb ik de vrijheid om zelf te boeken maar enkel en alleen bij de luchtvaartmaatschappij zelf, ik moet het direct met 1 telefoontje of mailtje kunnen wijzigen.
Puntje is vooral hoe flexibel je kunt zijn. Als er iets aangepast wordt moet ik ook andere zaken mogelijk omgooien en daar heb ik niet veel tijd voor, voor mij is belangrijk dat ik e.e.a. direct kan omzetten, en met een reisbureau er tussen dan kan dat niet, zeker de niet zalenreisbureau’s.