De volgende normen gelden nog steeds: Verpakkingen van max. 100ml elk samen in een hersluitbaar, transparant zakje van maximaal 1 liter één zakje per persoon Je mag de vloeistoffen nu alleen in de koffer of tas laten. Merkwaardig dat het zakje nog steeds transparant moet zijn.
Een flesje water is doorgaans toch wel een halve liter, maar wat nou de precieze regels zijn zou ik niet weten. Met gel of haarspul nog nooit getest
Of de regels zijn nog niet aangepast of de beveiligers nemen de moeite niet meer om water eruit te halen.
Was voor mij ook nieuw, maar mijn dochter kon vorige week met een volle Dopper (300 ml?) er zo door. Mocht inderdaad al een tijdje zei men. Wel prettig dat dat weer kan vanaf AMS!
De regels zoals door jouw aangegeven zijn juist en deze zaken mogen gegarandeerd mee, maar mijn blikje of flesje mag altijd gewoon mee, niet alleen bij de transfer controle, maar ook bij de reguliere controle. De aangegeven regels zijn er omdat als de machine de vloeistof niet vertrouwd er een 'secondary' moet komen, en als de machine het dan alsnog afkeurt dan mag het dus niet mee. Het flesje water vanuit Brussel of Dusseldorf is trouwens bij een eventuele controle van Non-Schengen naar Schengen overigens altijd aanleiding voor een secondary, maar deze mag na die controle altijd mee. Hiermee hanteert Schiphol dezelfde regels als in Tel Aviv, want daar gelden dezelfde voorwaarden, men snapt daar namelijk ook wel dat 400 ML die nodig is voor een vloeistofbom ook in 4 aparte containers kan, dus je moet niet de hoeveelheid controleren maar WAT de vloeistof is. De nieuwe generatie scanners op Schiphol kunnen dat. En waar zou deze techniek nou vandaan komen?
En daarom gaat mijn handenalcohol (die in 90% van de ziekenhuizen gebruikt wordt) altijd door voor secondary. En haal ik het standaard uit mijn tas. En dan wordt mij toegeschreeuwd dat NIETS ERUIT HOEFT!
Dat heb ik dus met mijn pakje(s) stroopwafels op Dusseldorf. Dat is een gegarandeerde secondary, altijd. Moet in de tas blijven van beveiligingsmedewerker 1, maar de secondary screener is altijd blij met mij dat het apart ligt, kijkt er even snel naar en mag ik direct verder. Dan zie je dus die beveiligingsmedewerker 1 beteuterd kijken dat ik gewoon gelijk had, en ik dus niet inging op het snauwen van bevelen, als ik gelijk heb, dan heb ik gelijk en trek ik mijn eigen plan, ik negeer je dan compleet.
Daar voeg ik graag een paraplu aan toe. Dat is ook gegarandeerd secondary en als ie eruit is dan niet.
https://insideflyer.nl/review-doubletree-by-hilton-amsterdam-ndwm-wharf/ Het is NDSM werf...... Te snel getikt? Al wordt het wel consequent doorgevoerd in het artikel.
Bij mij werd het pas extra gecontroleerd en dan ben je wel blij dat ze niet alles hoeven uitpakken omdat het zakje transparant is.
Ik heb het via Twitter ook al aan Goffe doorgegeven. Het is genoemd naar de Nederlandse Dok en Scheepsbouw Maatschappij.
IAS ...Roemeense luchthaven op het drielandenpunt Oekraine en Moldavie ..de uitwijkluchthaven voor Chisinau, Moldavie en er zijn heel veel vluchtelingen..
@MichaelNight Ik ben een paar jaar terug eens van Iaşi naar Ungheni in Moldavië getreint en moest nu weer denken aan dat grenssrationnetje met een perron van 75 meter en een 3 tal portocabins waar de grenscontrole plaatsvond. Voor 50 passagiers kostte dat al een half uur. Het zal daar nu wel een chaos zijn... totaal niet berekend op deze toeloop.
soo echt lekker ligt dit niet denk ik..beetje weinig beweegruimte. Maar verder wel leuke designs in de lijst. bron : The airplane cabin designs shortlisted for the 2022 Crystal Cabin Awards | CNN Travel
Ik ben iemand die niet op zijn rug slaapt en ook niet zittend kan slapen. Dus als ik niet enigzins plat kan liggen opzij dan doe ik geen oog dicht. Dus eigenlijk kan ik me wel in een opstelling als dit vinden. Geen probleem om de benen op te trekken voor een paar uurtjes. (moeten ze wel de cabine kouder maken dan dat deze nu is). Maar het idee dat er boven mij iemand zit vind ik niet prettig eerlijk gezegd.
Ik klaag graag, maar wil ook graag altijd positieve dingen melden! De platinumlijn was drama de afgelopen maanden, maar mijn afgelopen 2 telefoontjes waren snel en goed afgehandeld. Vandaag een vlucht omgezet die online niet lukte. Binnen 5 minuten iemand aan de lijn ondanks de mededeling dat het druk was! Daarnaast iemand die gebrekkig Nederlands sprak, maar erg kundig was! Fijn dat het weer de goede kant op gaat. Maar Schiphol moet echt beter doen hoor! Vanaf D-pier tot aan Hilton hotel zeker 70% van de roltrappen/banden buiten gebruik of defect.