Als je tijd hebt en de media in je macht hebt, is het niet zo moeilijk om je eigen volk te indoctrineren, zeker als het overgrote deel geen andere taal spreekt. Indoctrinatie gebeurt al vanaf de kleuterschool, dus veel mensen daar weten niet beter.
Ik dacht dat ze bewust uitgezet waren ivm covid omdat op de banden iedereen zo dicht op elkaar staat en er geen 1,5m afstand gehouden kan worden
Was het maar zo. Nee ze zijn toch echt defect! Dicht op elkaar staan??? Die dingen zijn om je sneller van A naar B te brengen en dus bedoelt om erop te lopen Als je met je luie reet blijft staan dan blokkeer je anderen. Die dingen zijn niet gemaakt voor mensen die geen zin hebben om te lopen. ( = sarcastisch bedoeld natuurlijk)
Nederland is op dit moment nog wat afwachtend omdat we natuurlijk ook handelsrelaties met Rusland hebben, en als het conflict opeens toch nog via een diplomatieke weg kan worden opgelost wil je niet teveel schade hebben toegebracht. Maar Polen en Tsjechië doen wat juist is, luchtruim blokkeren voor Russische vliegtuigen, dat betekent dat die route effectief is afgesloten en men dus uit het Zuiden ver moet omvliegen. Het zou goed zijn als Duitsland en Nederland ook mee doen, want dan heb je die route zelfs afgesloten. Het moet er uiteindelijk om gaan dat voor Rusland de nadelen te groot worden als men het conflict te lang aanhoudt. Want we hebben het niet alleen over passagiersvliegtuigen, ook de Cargo, die sector gaat klappen krijgen, en daar ga ik zeker ook last van krijgen, maar persoonlijk belang mag nooit opwegen tegen een oorlog zoals die nu plaats vindt.
Er is hoop ik niemand in de regering die zo naief is om te denken dat het nog via een diplomatieke weg kan worden opgelost. Ik zag Rutte gisteren stellig over het afkoppelen van SWIFT praten, dan zou je toch denken dat de luchtruim blokkades al lang ingevoerd zijn? Dat iedereen in de wereld economische klappen gaat krijgen is wel zeker, maar beter dat en zo snel mogelijk de Russische beer in zijn hok dwingen. als ik je posts ees, kom je vaak genoeg in Ukraina, dus je kan je nu wel voorstellen wat daar gaande is. De nieuwsberichten hier in Polen gaan alleen nog maar daarover, ander nieuws is even op de achtegrond verdwenen.
KL1395 AMS - LED keerde boven Estland om, dus in plaats van een vliegtijd van iets meer dan twee uur werd het een vlucht van vier uur van Amsterdam naar Amsterdam: https://www.flightradar24.com/data/flights/kl1395#2af2ada9
Ik ben zeer zeker Slava Ukraini! Een van mijn directe contactpersonen wil niet weg uit Oekraïne, en de mogelijkheden heb ik gegeven, persoonlijk stond ik garant en ik heb zelfs de beschikking over een extra eigen appartement waar ze kan verblijven, maar de haat zit zo diep dat zij, ondanks jonge dochter, alles zal doen om terug te vechten. Daar heb ik diep respect voor. Tegelijkertijd is dat ook angstaanjagend dat zoveel mensen bereid zijn om te sterven… Mijn werk gaat wel gewoon door, diversificatie werpt zijn vruchten af, maar dit raakt mij persoonlijk net iets teveel. En juist door sancties is er straks veel potentieel maar ik wil daar eigenlijk niet aan meewerken… Het afsluiten van het Europees luchtruim is een heel goede stap die het Russische systeem direct raakt, isoleren is het devies.
Ik heb/had er ook een aantal (mannen) rondlopen die terug (zijn ge)gaan om te vechten. Respect voor de moed en vaderlandsliefde. Hoop wel dat ze terugkomen.
. Ik ben zo woest! zo verdrietig! Een paar contacten in Rusland weigeren me te geloven! ik heb foto's gestuurd..geloven ze niet. Ik heb ze nu naar de hel verwenst en hoef ze nooit meer te zien en nooit meer met ze te werken! Gelukkig nog wel wat rationelere klanten in Rusland die ook zo verdrietig zijn..Ik ben niet gelovig....maar als er toch een God bestaat: alle dappere Oekrainers die sterven voor julie land jullie gaan naar de hemel!
Vlucht terug van Johannesburg naar Amsterdam was helemaal vol, zelfs BC. Overdag in EC vind ik niet zo erg, paar films kijken, happie eten en je bent er maar 's nachts... Was wel heel blij met SP, ik kon bijna direct doorlopen naar de balie terwijl de normale rij zo lang was dat het je het einde ervan niet kon zien.
Na Duitsland, wat het voor SU echt onmogelijk maakt om vanuit bijvoorbeeld Thessaniki via de westelijke route te vliegen volgt nu ook Nederland met het sluiten van het luchtruim. Die SU en Belavia toestellen moesten al tussen de 1.5 - 2 uur extra vliegen, nu minimaal 3 uur en komt de range in gevaar van de kleine toestellen. Nederland lijkt traag maar de volgorde is goed, reisadvies aanscherpen, toestellen terug halen, en als ook alle bemanning terug is luchtruim sluiten. Isoleren is noodzakelijk, want stoere praat ten spijt, hier heeft Rusland zeer zeker last van, cargo operaties op westelijk Europa zijn nu nagenoeg onmogelijk, en Rusland kan enkel halfbakken die landen ook weren, invloedrijke zakenlieden gaan dit niet lang tolereren.
Grappig, ik heb het juist andersom. Overdag liever Business Class want dan ben ik wakker en geniet ik optimaal van de service en ruimte die een BC stoel biedt. S'nachts, tja slaap je vooral. Natuurlijk waar een flatbed ideaal voor is, maar met een halve xanax en 2 witte wijntjes op EC ben ik zo van maaltijd tot landing in dromenland.
Beiden is het leukste natuurlijk, maar daar heb ik helaas de puntjes meestal niet voor. Mijn slaapprobleem heeft er denk ook wel mee te maken dat ik bijna 2 meter ben, dan zijn EC stoelen aardig krapjes
16.00 in Nederland was niet voor niets, paar vrachtkisten waren toen net weg. Voor een enkel toestel kan diplomatiek nog wel een uitzondering worden gemaakt. En gezien de reactie van Putin, nuclear arsenaal in paraatheid brengen raken deze sancties hem hard. Een kat in het nauw kan rare sprongen maken maar deze reactie is exact wat de zwakte blootstelt, het sluiten van eu luchtruim heeft echt verregaande gevolgen, van binnenuit komt er echt wel druk. En de openlijke steun aan Oekraïne met wapenleveranties is ook een belangrijk signaal, al zouden we meer moeten doen.
Mijn maag draait om, ik switch van CNN naar BBC world naar NOS, ARD , RTE. Mijn inschatting is dat hij gek genoeg is om zijn nucleaire bommen af te vuren...ik wil niet de held spelen maar als ik een pistool had en in het kremlin werkte had ik echt een kogel door zijn appel geschoten!...vergeef me mijn woede..maar het gaat nu helemaal fout! Ik heb connecties in Moskou en ik heb jaren in Moskou opdrachten gehad..maar wat ik nu hoor vanuit Moskou (zie Poetins gedrag) is echt ontzettend gevaarlijk! Save our souls!!!