InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

1. Sandeo

Sandeo Newbie

Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    De sluiting van het luchtruim vind ik niet heel bijzonder, ik ben wel nieuwsgierig naar wat voor effect de sancties tegen de centrale bank gaan hebben.

Ruut vindt dit leuk.
  2. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.063
    Trofeepunten:
    223
    De zenders die je noemt zijn, natuurlijk met RT, nu niet bepaald onpartijdige media.

Ik begrijp je woede maar laten we hoop houden dat het mee gaat vallen.

VinceG vindt dit leuk.
  3. MollyMoon

MollyMoon Blue Tier

Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb het niet over RT (Russia Today). Ik heb het over RTE, dit is de Ierse nationale tv (ik ben Iers). Wij zijn overigens geen NATO lid..Het kwam hier niet in het nieuws maar een aantal weken geleden hebben dappere ierse vissersboten Russische marine schepen heldhaftig uit onze nationale wateren gepest : met letterlijk dwarsliggen enz. Dit omdat wij geen fatsoenlijke marine hebben.

Laatst bewerkt: 27 feb 2022
    stefan_vdb en Ruut vinden dit leuk.
  4. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.063
    Trofeepunten:
    223
    Dat begreep ik, maar wilde aanvullen dat RT natuurlijk ook niet onafhankelijk is.
    We worden overspoelt met informatie en het is maar de vraag wat waarheid is...

5. MollyMoon

MollyMoon Blue Tier

Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    En reisgenoten...vergeef mij mijn opmerkingen hier als ze gefrustreerd klinken,,ik heb zoveel banden met de twee landen... en dat die nu in oorlog zijn?:(!..een vriendin van ons heeft ons vandaag ten afscheid een knuffel gegeven ..een jonge meid die het niet kan toezien hoe haar land wordt aangevallen en vernietigd wordt door een Agressor. Ze gaat zich vrijwillig aanmelden om haar land te verdedigen..Respect voor alle Oekrainers!

westi en Ruut vinden dit leuk.
  6. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik herinner me uit een vorige crisis dat vanwege stijgende olieprijzen je nog na het boeken van je ticket een naheffing kon krijgen (brandstoftoeslag). Tot aan absurde situaties dat je soms het aan boord nog moest betalen. Mogen de airlines dat nog steeds of is daar inmiddels een stokje voor gestoken?

MollyMoon vindt dit leuk.
  7. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.392
    Trofeepunten:
    508
    Die brandstoftoeslag is nog dagelijks aan de orde. Geen idee aan welke crisis KLM refereert om zich dit nog te permitteren.

upload_2022-3-2_22-27-28.png

Ruut vindt dit leuk.
  8. MollyMoon

MollyMoon Blue Tier

Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Wat een misselijkmakende vertoning van Putin met Aeroflot stewardessen!

9. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.082
    Trofeepunten:
    358
    Je moet het toch anders zien, naar buiten toe zal Rusland zich sterk opstellen.
    Maar deze sancties raakt Rusland echt keihard, men doet nu of men content is met het meer op de interne Russische markt richten, maar om bij het onderwerp van dit forum te blijven ook de Cargo wordt keihard geraakt, en ja men kan importeren via een Turkije of China maar als ik zou willen kan ik al 4x meer vragen dan 2 weken terug, en dat gaat dan via gegarandeerde betalingen buiten Rusland, en hoewel ik dat nu niet doe is dit dermate lucratief dat het natuurlijk wel gebeurd, maar dit kost Rusland serieus geld, en dat is waar het om gaat, de kosten moeten zo hoog mogelijk zijn en de baten minimaal, want de verbrande aarde methode in Oekraïne, ook dat gaat serieus geld kosten als men daar wil blijven, geld wat er niet is en dat gaat zeer zeker ten koste van andere plannen die men mogelijk heeft.

10. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Wat is het toch dat de security op Schiphol altijd wel mensen over de zeik krijgen? Ook als je op een normale toon wat vraagt of zegt krijg je op een enorm belerende toon een antwoord. Terwijl het antwoord dat ze geven niet eens klopt!
    Ik ga net bij 2 naar boven. Via het privium poortje en dan boven nogmaals het privium poortje. Ergens achterin richting 3 is er pas een rij open. Niemand wachtend. Wel na de scanner, daar staan een aantal mensen chagrijnig te wachten omdat blijkbaar iemand in opleiding is tot security medewerker. En alle bagage gaat door voor secundaire screening.
    Iemand voor mij is toch best redelijk teleurgesteld over de gang van zaken en die geeft dit aan.
    Redelijk normale toon maar de reactie is: Op deze toon ga ik niet met u in discussie. En de man laat het erbij.
    Toen na 20 minuten ben ik eindelijk aan de beurt en ik geef ook vriendelijk aan dat het misschien niet handig is om dit te doen in een priority lijn. We begrijpen dat mensen het moeten leren, maar doe dit dan in een reguliere lijn en laat niet expres alle bagage voor secundair doorgaan.
    Er werd mij toegebeten dat er op Schiphol helemaal geen Priority security lijnen zijn. Al heel lang niet vanwege covid.
    Dus ik zeg dat ze gewoon staat te liegen! Dan gaat u maar een klacht indienen werd mij medegedeeld. Helemaal prima. :confused:

Ambtenaruh, Grouchy, beuse242 en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik juist nooit problemen en altijd leuke, kleine gesprekken met het security personeel heb op Schiphol. Vind ze juist heel toegankelijk t.o.v een Verenigd Koninkrijk bijvoorbeeld, daar haalt de snelheid (lees: traagheid) echt het bloed onder mijn nagels vandaan.

Ambtenaruh, beuse242 en Javadest vinden dit leuk.
  12. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.063
    Trofeepunten:
    223
    Als er geen Priority lijnen zijn kan ik misschien compensatie vragen op m'n Privium abonnement... ;)

13. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.392
    Trofeepunten:
    508
    Mijn ervaring ook. Gisteren erg lang moeten wachten in vertrek 2, maar toen ik al bij de bakjes stond voor de scanner. Kwam nog een rolstoel voorbij en de lopende band voor bakjes voor de scanner was vol, dus moet even wachten tot bakje erin kon. Leuk gesprek gehad, Daarna moest ik door extra controle (zeer logisch, had een volledige back-up stroomvoorziening in mijn handbagage, mocht niet in ruimbagage ivm accu), ook erg gelachen om mijn eigen bagage met de medewerker bij de secondary check.

Bij vertrek 2 is sinds een maandje (indien alles in bedrijf is) de meest rechter band voor Privium, de 2 daar links van (Sky)priority. Het scannen van je Privium pas gaat wel trager dan je boarding pass voor de Skypriority rij, maar met de nieuwe lijntjes die ze gespannen hebben, sta je met Privium wel een stuk verder vooraan in de rij dan met Skypriority. Gisteren wel 12 wachtenden ofzo, maar Privium route kwam ergens de rij in rond persoon 5 en Skypriority echt achteraan nummer 12. Dat gaat wel anders als ze non-prio pax niet meer naar de rechter scanners sturen trouwens, maar nu waren er maar 6 scanrijen open.

14. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.082
    Trofeepunten:
    358
    Vroegah maakte ik mij ook druk over de beveiliging, maar al een hele lange tijd werk ik ook vanuit dat oogpunt en weet dat ze aan veel protocollen moeten houden. Ook het opleiden bij de prio rij wordt vanuit het management bedacht omdat dit in theorie de kortste rij is en die passagiers het minst lang in de eerste rij hebben moeten staan. Ik vrees dat ik ook zoiets zou bedenken.

En natuurlijk, niet elke medewerker kan goed omgaan met kritiek en is ook niet communicatief vaardig genoeg om dat netjes over te brengen. Ergo zet mij niet neer in een frontpositie met allemaal protocollen en veel klantcontact…

Maar sinds mij flesje water of blikje drinken mee mag ben ik weer helemaal gelukkig.

Ruut vindt dit leuk.
  15. FlyingDutch

FlyingDutch Blue Tier

Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Ik was natuurlijk niet bij deze situatie, maar ik zie het vaker in zulke situaties dat elke Nederlander er even wat van moet zeggen.

Na een halve middag opmerkingen te hebben ontvangen hoe jij jouw werk moet doen is het soms ook wel even op

jphorn vindt dit leuk.
  16. JosEnrafNonius

JosEnrafNonius Blue Tier

Leuk Bevonden:
    166
    Trofeepunten:
    43
    IK heb eigenlijk ook altijd diezelfde positieve ervaring

17. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Nee ben ik niet met je eens. Ook dan blijf je professioneel. Anders ben je geen supervisor waardig.

Ruut vindt dit leuk.
  18. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Mag dit nu?!

19. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    Ja al een tijdje volgens mij. Ik vergeet iig altijd mn fles water uit m'n tas te halen en mn tas is nooit apart genomen.

20. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Betekent dit ook met andere vloeistoffen dan water/soft drinks, say een flesje drank of een pot gel?!

Eye opener dit :eek:

Deel Deze Pagina