Persoonlijk snap ik de keuze wel om een lounge niet in de nacht open te houden als je geen daadwerkelijke vertrekkende vluchten hebt.
Want zo voorkom je dat je dus 'overnachters' in je lounge die te 'beroerd' zijn om een hotel te betalen, ik vind dat persoonlijk ook een beetje armoedig, zeker omdat men ook manieren gaat zoeken om te slapen en daardoor banken en dergelijke bezet houdt.
Daarnaast zijn er wat practische bezwaren qua schoonmaken van lounge en hogere personeelskosten in de nachturen.
Wel had KLM wel iets chiquer kunnen omgaan met het verlaten van de KLM vlucht naar Kyiv, van 20.35 naar 01.10 uur, ja dan heb je een overstap en wordt je inderdaad om 22.00 uur de lounge uit gebonjoured.
En ook het (tijdelijk) staken van de vluchten naar Kyiv, klinkt allemaal goed uit oogpunt van veiligheid, maar ik kon niet terug met KLM maar wel met Air France want die hebben kennelijk een andere beoordeling van de veiligheidssituatie, of zou het komen dat de loadfactoren op de vluchten van 3 vluchten per dag van AF en KLM ook prima in 1 vliegtuig kunnen en is het eigenlijk een commercieel verhaal? En nee ik heb niet veel keus, ik ben actief in 'moeilijke' landen en kan lastig aangeven, ja nu het echt moeilijk wordt ga ik er liever niet heen...
Klik om te vergroten...