Op zich nog niet eens hele slechte champagnes ook in Eco, al blijft het natuurlijk een schande dat je het vervolgens uit een plastic beker moet drinken. En dat bedoel ik niet als decadente opmerking, maar omdat ik het echt zonde van de champagne vind.
Ik heb morgen een eindelijk weer een vlucht staan naar JFK morgen. Aangezien ik nog niet eerder in de Privium lounge ben geweest, maar wel toegang heb. Welke lounge raden jullie aan? KLM Crown Lounge of Privium Clublounge West?
Eigenlijk wel jammer, heb ik eindelijk toegang tot de KLM lounge verwijzen jullie me allen naar die van Privium...
En ik dacht er nog aan, zal ik dan naar de KLM lounge gaan en dan daarna een Amex grap to Go box halen? Maar ja, ik ben geen grote eter, dus uiteindeliijk ga ik dan toch naar de Privium lounge vanwege minder drukte...
Sowieso Privium, wat hierboven geschreven wordt over rustig is nog maar ten dele zo. Gisteren rond middaguur geen zitplaats 'alleen' vrij, dus aanschuiven aan een bezette tafel (club lounge west). Ben in een belhokje gaan zitten. Catering had het er ook lastig mee, halfuurtje wachten op de pasta. Maar ben zelfs toen dus nog naar Privium gegaan ipv KLM.
Ik zie net in de app bij het checken van mijn miles en de verloop datum dat de elite status van Krisflyer nog een keer verlengd wordt tot volgens mij maart 2023. Of was dit al bekend?
Weet iemand trouwens hoe laat de Non-Schengen KLM lounge op Schiphol open gaat? Op de website staat 06.30 open voor Non-Schengen en 06:00 uur voor Schengen, beide zouden om 21:00 uur dicht gaan, maar ik weet dat de Schengen lounge tot 22.00 uur open is, en ik zou mij zo voor kunnen stellen dat de Non-Schengen lounge ook vanaf 06.00 uur open is. Normaal ben ik er niet zo vroeg, altijd als ik er ben is het open, maar ik heb een overleg en dat kan niet vanuit huis wil ik ook nog mijn vlucht halen, en ik vertrek wel vanuit Amsterdam. Maar iets vooraf eten zou ik waarderen.
pre-covid was hij 4:45 uur open. Niet dat ik er om die tijd was om daar zeker van te zijn maar dat was toen het verhaal. Ik ben zelf trouwens van mening dat op een internationale hub een lounge 24/7 open zou moeten zijn. Maar dit ter zijde. Jullie haten allemaal de Tarom lounge op OTP zoals ik in de reacties lees maar deze is tenminste wel 24/7 open. Daar kan AF/KL nog wat van leren....
Privium, alleen al om de Yakitori en oude kaasstengeltjes. Echt verslaafd als ik daar ben! Ergste is nog dat ik door die ClubLounge West nog nooit in de KLM Crown 52 ben geweest. Wilde altijd Gold status hebben zodat ik daar in kon komen, maar sinds ik mijn AMEX Platinum kaart en dus Privium heb nog niet eens gedaan.
24/7 zou op Schiphol overdreven zijn, gezien er tussen bepaalde tijdsstippen s'nachts geen vliegtuigen (mogen) vertrekken en landen. Wel zou ik het apart vinden als de internationale lounge (52) al om 21:00 gesloten is want volgens mij vertrekken het grootste gedeelte ICA vluchten naar Azië pas s'avonds laat, en dan zijn er denk ik toch best een aantal statushouders en business class passagiers die gebruik zouden maken van de lounge.
Het was vroegah zelfs 04.45 en toen ik nog een ozzietukkertje was heb ik 1 jaar elke 2 weken gecontroleerd of ze ook daadwerkelijk om 04.45 open gingen, en ik kan je verklappen dat was niet zo…. Ze waren ook verbaasd dat ik er al stond, maar ja mijn vlucht ging 05.30… Ik heb zelf ook PA maar had gehoopt dat iemand een foto van het bord had gemaakt, want ik loop er 100x langs maar alleen bij Schengen weet ik wat er daadwerkelijk op staat…