Een lounge is geen kroeg of restaurant. De Comfortabele huiskamersfeer is de bedoeling van een lounge. Oorspronkelijk staat het woord lounge dan ook voor huiskamer. Staat bij jullie thuis ook een controlerende tussenpersoon voor je drankkast? Hooguit je vrouw zeker....
Ik vind het juist wel leuk als er iemand is die het voor je doet, krijg je tenminste een fatsoenlijk drankje. Als je zo eens kijkt wat de gemiddelde biertap skills van de bezoekers in de schengen lounge zijn denk ik dat ze beter af zijn met iemand die het voor je doet. En het personeel rouleert zo vaak dat er steeds iemand even pauze heeft ofzo, dus zal er niet zo snel iemand denken (of zeggen) Nóóg meer drank mevrouw?
Voel mij nooit gecontroleerd, buiten dat ik ook niet zoveel geef om wat een ander over mij denkt. Maar zo heeft iedereen zijn eigen ding - ik vind het juist wat meer 'class' dat er iemand is die je drankje serveert. En inderdaad @Tim82, sommige mensen met die biertap in L25... Moet zeggen dat het wel voor vermaak zorgt.
Er moet worden gezegd dat ik de laatste tijd wat meer 'noordelingen' tegenkom uit de Scandinavische landen waar het lounge personeel in alle gevallen toch wel alert was op drankgebruik. Nu moet worden gezegd, als je om 06.01 al direct 2 glazen wijn pakt, ik bedoel van mij mag je, dan loop je natuurlijk wel in de kijker. Bij 3 verschillende dagen kwam het lounge personeel na een tip toch discreet in actie, waarvan ik er van 2 inderdaad het idee had dat men correct zat, bij eentje niet, want hoewel meneer inderdaad een wijntje had, functioneerde hij echt normaal, en ja meneer liep niet helemaal recht, hij had ook een wandelstok maar die gebruikte hij niet vanuit zijn stoel naar de plek om wijn te halen, dat gaf hij ook aan, en hoewel lounge personeel in eerste instantie zoiets had van nee wij beschuldigen u dus wij hebben gelijk, zag ik ze even later toch twijfelen en zat meneer toch aan de andere kant van de rij in het toestel naar Parijs. Maar er is gelukkig toch wel enige alertheid op drankgebruik. Voor mij geen probleem, ik drink eigenlijk nooit. Niet eens omdat ik aan het werk ben, ik bedoel een biertje kan best, maar ik heb er eigenlijk geen behoefte aan.
Nou ik ben dus zo'n onnozele die er een klerezooi van maakt bij zo'n biertap zoals in L25, vandaar dat ik daar niet meer aan begin (tenzij ik er met iemand ben die het kan..). In GOT lounge zag ik 's ochtends vroeg een briefje op de tap dat je je moest melden als je bier wilde..In CPH was zo'n briefje er 's ochtends dan weer niet.. Over die discussie over een controlerende tussenpersoon die je drank inschenkt: Die eventuele schaamte ben ik op zich allang voorbij..Ik heb namenlijk eigenlijk nog nooit commentaar of een merkwaardige blik gehad van de "inschenker". Zelfs als ik al een paar keer ben langsgeweest. .ze kijken me bij elke volgende ronde aan alsof ze me nog nooit hebben gezien. Ik krijg hooguit commentaar van mijn vriendin ...dat is inderdaad de enige controlerende tussenpersoon
Aeroflot PJSC is de volledige naam van Aeroflot. Het verwijst dus gewoon naar een passagier van de Public Joint Stock Company Aeroflot.
Pjsc betekent volgens mij public joint stock company, want de volledige naam vertaald uit het Russisch is pjsc aeroflot. Zie het als een toevoeging van BV of NV in Nederland.
Ik wil graag een limousine pick-up (met bordje binnen) van JFK naar ons hotel in Manhattan regelen. Er is een groot online aanbod. Iemand een bovengemiddelde ervaring met een bepaalde website / aanbieder?
Weet iemand nog een beetje een "ok" hotel in Chicago? Liefst onderdeel van Hilton. Was de vorige keer bij Palmer House, maar ik lees daar nu niet zulke positieve verhalen meer over. Merk dat ik het wel een grote stap vind qua hotel prijzen vanuit Azië naar de VS .
1) The Drake is leuk om eens mee te maken. Het is links en rechts gedateerd maar tegelijkertijd ook erg leuk qua sfeer. Zeker een kamer een met uitzicht is een aanrader. Ontbijt nooit gebruikt. Ze hebben uitstekende conciërge service. 2) Doubletree Magnificent Mile. Ga niet voor de goedkoopste kamer. Prima kamers. Service is plichtmatig echter uitstekende prijs kwaliteit verhouding. Ontbijt is mêh. De ontbijt vouchers kun je wel inwisselen bij de in-house “Starbucks”. In beiden hotels meermaals verbleven. Prima locaties in de stad en snel met OV in alle richtingen. Huur fietsen en tours in de buurt eveneens een AVIS auto verhuur locatie. Beiden hotels te doen met OV vanuit O Hare. Wel lange rit echter Uber in de spits ook.
Is het iemand ooit gelukt om Hilton Honors Gold voordelen te krijgen op een Booking.com boeking? Mijn aankomende overnachting was ruim 250€ goedkoper bij Booking vergeleken met Hilton zelf. Normaal gesproken worden boekingen elders gedaan uitgesloten, maar misschien heeft iemand andere ervaringen.
Geen Hilton maar bij Intercontinental niet. Geen price match (want de korting krijg je alleen als je ingelogd was en gold dus niet voor iedereen) en geen herkenning van status bij check-in/verblijf. Pre-covid deden ze bij Radisson Hotels daar niet zo moeilijk over en werd de prijs bij booking.com overgenomen, sinds covid geen ervaring mee.
Waarom schrijven ze dit eigenlijk? Ik heb niet het idee dat dat nou zo een geweldige plek is bij de pantry...