InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    jphorn, Javadest, FlyingFonz en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    ahh dat verklaart waarom ze vanaf 7 februari zeggen.

    Mijn reis naar ALC zondag is al een paar keer gewijzigd en nu krijg ik weer een mail van een nog onbekende wijziging. Knikkende knietjes want het is maar een 1x per dag bestemming. Overboeken naar HV en dus geen XP doen ze dat ook? Update: volgens mij ging dit over een oude wijziging. er lijkt niks veranderd..

    upload_2022-1-22_0-24-18.png
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2022
  3. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik heb in geen jaren meer op P3 gestaan. Ik ga eigenlijk altijd met de trein al dan niet in combinatie met een hotel rondom schiphol bij een te vroege vlucht. Morgen dus weer eens P3..en warempel..bestaan er dus daar blijkbaar ook "upgrades".
    Beste reisgenoten ..is het nuttig om in die garage te gaan staan?
    upload_2022-1-22_8-29-39.png
     
    DirkOnTour vindt dit leuk.
  4. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Je staat buiten of je staat overdekt. Is maar net wat je het voordeel er van vind. Die garage is open, dus warmer staat de auto niet, wel droger.
     
    Amsterdam, MichaelNight en DirkOnTour vinden dit leuk.
  5. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Gisteravond mijn terugvlucht geannuleerd van een reward ticket van/naar New York. Kom maar niet door via de telefonische klantenservice en mijn ticket zelf wijzigen lukt niet. Drama dit
     
  6. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Ander voordeel is dat de garage dicht bij de bushalte staat. Als je buiten staat kan het verder lopen zijn.
     
    MichaelNight vindt dit leuk.
  7. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Als je achterin de garage staat is het ook ver lopen :p
     
    DirkOnTour en MichaelNight vinden dit leuk.
  8. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Bedankt voor alle informatie. Ik ben altijd heel erg tevreden over de service van SQ. Dat laatste klopt maar is/was alleen van Nederland naar Singapore. Terug van Singapore naar Nederland kon ik gewoon de lounge in.
     
    Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  9. FlyingDutch

    FlyingDutch Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb het 1x meegemaakt tijdens noodweer bij de landing op Hamburg.. we werden flink heen en weer geschud en de piloot durfde het niet aan en gaf op t allerlaatste moment weer vol gas. Het is denk ik de enige keer dat ik wat ongemakkelijk in mijn stoel zat :D
     
    MollyMoon vindt dit leuk.
  10. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.665
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Heb ook een keer een doorstart gehad. Vond het niet heel relaxt eigenlijk. Voelde iig heel onnatuurlijk om opeens vol gas weer omhoog te gaan en vervolgens een half uur op 2000 meter (?) tussen de wolken te blijven vliegen.
     
    MollyMoon vindt dit leuk.
  11. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Als je daarna normaal kunt landen wel, maar met de a330 van Air Asia uit Sydney met low on fuel en dan na 30 minuten rondjes vliegen uitwijken naar het andere vliegveld van Kuala Lumpur die voor de turboprops is, die staat op het lijstje waar het verkeerd had kunnen aflopen….
     
  12. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    1.153
    Trofeepunten:
    203
    Ik ga altijd voor P3 garage. Kost vaak nauwelijks meer. Zeker als het regent is het erg prettig om onder dak je bagage te kunnen in- en uitladen. Daarnaast zijn de parkeerplekken iets ruimer en staan er voor mijn gevoel duurdere auto’s waarvan ik denk dat mensen er zuiniger op zijn. Op het onoverdekte deel van P3 helaas al 2x schade door een deur in een bijna nieuwe auto gehad, in de garage gaat het tot op heden goed.
     
    MichaelNight vindt dit leuk.
  13. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Hela het is weer zelf opscheppen in L25..sinds wanneer is dat? ik was hier begin december voor het laatst en het mocht toen nog niet..

    Ander goed nieuws is dat de ingredienten voor de bloody Mary ook weer terug zijn..
    (niet dat ik dat zo lekker vind maar dat maakte ik traditioneel altijd de afgelopen 25 jaar als ik een lounge kwam.de .pandemie had die traditie beeindigd..)
     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2022
  14. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Inderdaad..ik heb er nu geparkeerd..die garage is wel top..je staat zo bij die bus. Vroeger op dat immense terrein kon ik uitgerekend in de stromende regen nooit mijn auto vinden. Bij mijn laatste verhuizing ben ik ook expres op loopafstand van een treinsation (die een rechtstreekse verbinding heeft met schiphol) gaan wonen om van P3 af te zijn. Als er werkzaamheden op het spoor zijn of een vroege vlucht is dat ook weer een optie.
     
  15. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.314
    Leuk Bevonden:
    3.206
    Trofeepunten:
    483
    Ik ben nu toch wel erg benieuwd welk andere vliegveld van KL dit dan precies was?
     
  16. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Naar een ander vliegveld uitwijken is niks geks aan en gebeurt regelmatig, ook in NL na doorstarts bij bijvoorbeeld slecht weer (Groningen/Eindhoven). En een puur 'turboprop' vliegveld is onzin: zowel Subang Airport als Kuala Lumpur International Airport zijn volledig geschikt om widebodies te ontvangen, en doen dit beide dagelijks.
     
    Tim82 en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  17. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Sultan Abdul Aziz Shah Airport Lapangan Terbang Sultan Abdul Aziz Shah

    Vandaag trouwens bonusrondje boven Antalya, nu zat ik niet voorin aan de knuppel, maar de luchthaven was uitgestorven, komt over zee aan dus je hebt alle tijd voor een rechte lijn en dan nog veroorzaak je een go around… maar goed ik had geen haast en sneeuw op Istanbul gaf grote problemen om weg te komen.
    Dat de Air France piloot de A320 midden in de nacht op een compleet besneeuwde baan neerzette, zonder problemen verbaasd mij nu alsnog… niet dat er alternates beschikbaar waren zonder sneeuw maar dit doe je niet zomaar.
     
  18. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Uit goed geinformeerde bronnen hoor ik dat het andere vliegveld bij Kuala Lumpur Subang (SZB) is, en dat daar met enige regelmaat 737's en 747's landen en vertrekken.
     
    Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  19. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.314
    Leuk Bevonden:
    3.206
    Trofeepunten:
    483
    Subang dus, daar denderen dagelijks 747F, 767's, etc. over de baan.

    Niets aan het handje dus.

    Subang was de voorganger van KLIA, voorheen ging al het internationale verkeer voor KL daar dus naar toe.

    Ook is het meestal alsnog geen probleem om te landen op een korte baan, met uitzondering van extremen. Daarna weer vertrekken is dan soms een uitdaging, maar ook dat lukt uiteindelijk wel door de combinatie van een leeg toestel, minimale hoeveelheid brandstof en een wat aangepaste thrust setting.
     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2022
    Ozzietukker vindt dit leuk.
  20. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.314
    Leuk Bevonden:
    3.206
    Trofeepunten:
    483
    Dat was vlucht TK2408 vanuit IST naar AYT. De oorzaak was een toestel van Azul dat wat meer tijd nodig had om van de baan te gaan. Dus de baan was niet vrij bij minimums, terechte doorstart.
     
    Ozzietukker vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina