InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Wie heeft eens een turnaround gedaan op DUS? Lijkt me haalbaar toch? Je wordt gedropt met de bus bij de Schengen-ingang, door de deurtjes en dan teruglopen naar de gate?
     
  2. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1.718
    Trofeepunten:
    253
    De laatste maanden was er bij mij van een bus geen sprake. Je komt meestal op niveau 1 (b21-etc) binnen en moet dan even het trappetje op om naar je vertrekkende gate (b53-etc) te gaan...

    Zelf geen turnaround gedaan. Meestal meerdere tickets die genest waren (zodat ik bv nog net f1 of voetbalwedstrijd in de lounge kon kijken) met 2 a 3 uur ertussen...
     
    FlyingFonz en Fripsmaster vinden dit leuk.
  3. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    De laatste tijd kwam ik bij aankomst direct bij een gate aan, inderdaad op de benedenverdieping, en dan kan je naar boven via het trappetje, als je zo aankomt dan haal je de aansluiting gegarandeerd, want men kan natuurlijk niet met instappen beginnen voordat de laatste mensen uit het toestel zijn.

    Mocht je echter een busgate hebben, dan kom je wel aan bij Schengen, maar dan heb je ook nog een veiligheidscontrole nodig, nu kan je wel direct omhoog en vallen de rijen later op de dag wel mee, dat kost toch ook weer extra tijd.
    En wanneer er een busgate gebruikt wordt, dan begint men met boarden op het moment dat de passagiers in de bussen wordt gestopt bij het aankomende toestel, er is wel een tweede bus, maar als jij in de laatste bus zit bij aankomst duurt het even voordat deze bij de gate is, en dan wordt het wel krap, zeker als de vlucht vertraagd is, omdat men dan echt begint met boarden op het moment dat het toestel stil staat.

    Dat gezegd hebbende, vanaf Dusseldorf kan je bij een misconnect uiteindelijk vrij eenvoudig met de trein weer naar Nederland.
     
    Fripsmaster vindt dit leuk.
  4. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    @Ozzietukker en @Ambtenaruh , bedankt voor de reactie. Vlogen jullie met KL of AF? Want de keren dat ik met AF vloog, was het zowel heen als terug met de bus naar het vliegtuig.
     
  5. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    1.138
    Trofeepunten:
    203
    Heb zelf geen turnaround gedaan op DUS, maar wel recent 2 vluchten vanaf DUS gemaakt met KLM. In oktober DUS-AMS, was de eerste vlucht in de ochtend, die ging vanaf een busgate. In december weer DUS-AMS, een vlucht later op de ochtend, die vertrok gewoon vanaf een reguliere gate. Op de terugreis waren beide aankomsten op DUS, in het begin van de middag, op een reguliere gate.

    Volgens mij vertrekken er veel vluchten tussen 06:00 en 08:00 en is dan de meeste kans op een busgate.
     
  6. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Als het toestel de nacht blijft staan zal dit meestal niet aan de gate zijn. Met de bus scheelt dan weer verslepen.
     
  7. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    En toch de laatste twee keren stond ie tot mijn verbazing aan de gate, waren wel doordeweekse dagen, op zaterdag met de vakantievluchten hebben ze de gates harder nodig denk ik.
     
    DirkOnTour vindt dit leuk.
  8. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1.718
    Trofeepunten:
    253
    6x in december met AF - in de middag
     
  9. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Ik kom eigenlijk alleen aan met KL op Dusseldorf. Persoonlijk heb ik een hekel aan de bus gate bij aankomst, want de bus vertrekt pas als de ongewassen economy passagier met 6 stukken handbagage ook aan boord is, of is daar een ander topic voor?
     
    Ambtenaruh en Eagle vinden dit leuk.
  10. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    1.455
    Trofeepunten:
    428
    Zojuist mijn digitale kaart gekregen van ITA. Ik ben gematcht vanaf EY Gold en zou dan premium moeten zijn bij Skyteam / ITA. Daar zou loungetoegang bij zitten. Nu zie ik hier in de 12 lounges ter wereld...eeeh?

    Dear Rick Robin Jansen,
    we are pleased to send you your
    ITA Airways’ Volare Premium Club
    virtual card which will allow you to enjoy
    immediately all the benefits we reserved
    for our Members.

    From today, we welcome you in the
    12 lounges all over the world, among which
    those in Rome Fiumicino and Milan Linate,
    which are at your disposal to make your
    travel experience even more comfortable.

    As Premium Member you are entitled
    to several SkyPriority exclusive services;
    enjoy them immediately by showing
    your virtual card to the airport staff.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  11. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Denk dat (nog) niet alle SkyTeam lounges meedoen...? Kreeg hetzelfde.
     
  12. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Iemand ervaring met de seat alert van Expert Flyer?

    Had er eentje aangemaakt voor 0,99 maar kwam er toevallig zelf achter dat mijn gewenste stoel beschikbaar was. Geen mail ontvangen van EF...

    Beetje jammer.
     
  13. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.287
    Leuk Bevonden:
    3.175
    Trofeepunten:
    483
    Expertflyer werkt goed maar het is niet instant. Er kan dus een paar uur tot zelfs een dag tussen zitten.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  14. flyhenk

    flyhenk Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Mijn vrouw en ik hebben een tijd geleden een retourtje naar Kaapstad geboekt. We hebben daarbij economy comfort stoelen als optie gekozen. We kregen korting in verband met flying blue gold/silver status maar toch was ik hiervoor Eur 445 extra kwijt. Nu kan ik door een XP run en een upgrade van mijn Amex fb gold naar platinum op korte termijn flying blue platinum status bereiken. Door Amex platinum for 2 kan mijn vrouw ook deze status krijgen. Mijn vraag. Als ik dan de economy comfort stoelen cancel en vervolgens weer opnieuw boek krijg ik dan de betaling voor de extra stoel optie terug of gaat die vlieger niet op?
     
  15. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Hi Henk, volgens mij zou dat idd gewoon moeten lukken!
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  16. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1.718
    Trofeepunten:
    253
    Ik hoop voor je dat tussen het moment van cancelen en het opnieuw boeken (je upgrade van je cc, en het P42 is niet meteen geregeld namelijk) de stoelen er nog steeds zijn.... Maar theoretisch zou het zeker moeten kunnen.... Is het je dan de kosten van de run (min 450) en de upgrade (600 jaarbijdrage die meteen geïnt worden) waard als dit je nu 445 kost? Oftewel, ga je van de Platinumstatus, en de P42 genoeg gebruik maken het komende jaar (of als je langer je status behoudt natuurlijk langer) om de extra kosten eruit te halen? Just saying...
     
    Ruut vindt dit leuk.
  17. flyhenk

    flyhenk Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Ja, dat is een terecht punt. Ik hoop dat de kaartbijdrage voor gold naar rato wordt terugbetaald. Dat maakt de pijn alweer wat minder erg. En ach een weekendje Barcelona is altijd leuk.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  18. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Vergeet niet dat je bij de upgrade 75k mijlen krijgt, en dat je na een halfjaar kunt downgraden, waarbij je het teveel betaalde bedrag voor de platkaart gewoon weer terugkrijgt. Lijkt me een goede keuze in dit geval :)
     
    Amsterdam en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  19. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Als ik de website van KLM zo lees niet - ook weet ik niet 1 2 3 hoe je een stoeloptie kan 'cancelen' via MMB? Anyway, dubbelcheck het even bij KLM zelf...

    [​IMG]

    Bron: https://www.klm.nl/information/refund-compensation/extra-options
     
  20. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Hebben jullie suggesties waar ik het beste een auto kan huren in Kroatië?
     

Deel Deze Pagina