Wie heeft eens een turnaround gedaan op DUS? Lijkt me haalbaar toch? Je wordt gedropt met de bus bij de Schengen-ingang, door de deurtjes en dan teruglopen naar de gate?
De laatste maanden was er bij mij van een bus geen sprake. Je komt meestal op niveau 1 (b21-etc) binnen en moet dan even het trappetje op om naar je vertrekkende gate (b53-etc) te gaan... Zelf geen turnaround gedaan. Meestal meerdere tickets die genest waren (zodat ik bv nog net f1 of voetbalwedstrijd in de lounge kon kijken) met 2 a 3 uur ertussen...
De laatste tijd kwam ik bij aankomst direct bij een gate aan, inderdaad op de benedenverdieping, en dan kan je naar boven via het trappetje, als je zo aankomt dan haal je de aansluiting gegarandeerd, want men kan natuurlijk niet met instappen beginnen voordat de laatste mensen uit het toestel zijn. Mocht je echter een busgate hebben, dan kom je wel aan bij Schengen, maar dan heb je ook nog een veiligheidscontrole nodig, nu kan je wel direct omhoog en vallen de rijen later op de dag wel mee, dat kost toch ook weer extra tijd. En wanneer er een busgate gebruikt wordt, dan begint men met boarden op het moment dat de passagiers in de bussen wordt gestopt bij het aankomende toestel, er is wel een tweede bus, maar als jij in de laatste bus zit bij aankomst duurt het even voordat deze bij de gate is, en dan wordt het wel krap, zeker als de vlucht vertraagd is, omdat men dan echt begint met boarden op het moment dat het toestel stil staat. Dat gezegd hebbende, vanaf Dusseldorf kan je bij een misconnect uiteindelijk vrij eenvoudig met de trein weer naar Nederland.
@Ozzietukker en @Ambtenaruh , bedankt voor de reactie. Vlogen jullie met KL of AF? Want de keren dat ik met AF vloog, was het zowel heen als terug met de bus naar het vliegtuig.
Heb zelf geen turnaround gedaan op DUS, maar wel recent 2 vluchten vanaf DUS gemaakt met KLM. In oktober DUS-AMS, was de eerste vlucht in de ochtend, die ging vanaf een busgate. In december weer DUS-AMS, een vlucht later op de ochtend, die vertrok gewoon vanaf een reguliere gate. Op de terugreis waren beide aankomsten op DUS, in het begin van de middag, op een reguliere gate. Volgens mij vertrekken er veel vluchten tussen 06:00 en 08:00 en is dan de meeste kans op een busgate.
Als het toestel de nacht blijft staan zal dit meestal niet aan de gate zijn. Met de bus scheelt dan weer verslepen.
En toch de laatste twee keren stond ie tot mijn verbazing aan de gate, waren wel doordeweekse dagen, op zaterdag met de vakantievluchten hebben ze de gates harder nodig denk ik.
Ik kom eigenlijk alleen aan met KL op Dusseldorf. Persoonlijk heb ik een hekel aan de bus gate bij aankomst, want de bus vertrekt pas als de ongewassen economy passagier met 6 stukken handbagage ook aan boord is, of is daar een ander topic voor?
Zojuist mijn digitale kaart gekregen van ITA. Ik ben gematcht vanaf EY Gold en zou dan premium moeten zijn bij Skyteam / ITA. Daar zou loungetoegang bij zitten. Nu zie ik hier in de 12 lounges ter wereld...eeeh? Dear Rick Robin Jansen, we are pleased to send you your ITA Airways’ Volare Premium Club virtual card which will allow you to enjoy immediately all the benefits we reserved for our Members. From today, we welcome you in the 12 lounges all over the world, among which those in Rome Fiumicino and Milan Linate, which are at your disposal to make your travel experience even more comfortable. As Premium Member you are entitled to several SkyPriority exclusive services; enjoy them immediately by showing your virtual card to the airport staff.
Iemand ervaring met de seat alert van Expert Flyer? Had er eentje aangemaakt voor 0,99 maar kwam er toevallig zelf achter dat mijn gewenste stoel beschikbaar was. Geen mail ontvangen van EF... Beetje jammer.
Expertflyer werkt goed maar het is niet instant. Er kan dus een paar uur tot zelfs een dag tussen zitten.
Mijn vrouw en ik hebben een tijd geleden een retourtje naar Kaapstad geboekt. We hebben daarbij economy comfort stoelen als optie gekozen. We kregen korting in verband met flying blue gold/silver status maar toch was ik hiervoor Eur 445 extra kwijt. Nu kan ik door een XP run en een upgrade van mijn Amex fb gold naar platinum op korte termijn flying blue platinum status bereiken. Door Amex platinum for 2 kan mijn vrouw ook deze status krijgen. Mijn vraag. Als ik dan de economy comfort stoelen cancel en vervolgens weer opnieuw boek krijg ik dan de betaling voor de extra stoel optie terug of gaat die vlieger niet op?
Ik hoop voor je dat tussen het moment van cancelen en het opnieuw boeken (je upgrade van je cc, en het P42 is niet meteen geregeld namelijk) de stoelen er nog steeds zijn.... Maar theoretisch zou het zeker moeten kunnen.... Is het je dan de kosten van de run (min 450) en de upgrade (600 jaarbijdrage die meteen geïnt worden) waard als dit je nu 445 kost? Oftewel, ga je van de Platinumstatus, en de P42 genoeg gebruik maken het komende jaar (of als je langer je status behoudt natuurlijk langer) om de extra kosten eruit te halen? Just saying...
Ja, dat is een terecht punt. Ik hoop dat de kaartbijdrage voor gold naar rato wordt terugbetaald. Dat maakt de pijn alweer wat minder erg. En ach een weekendje Barcelona is altijd leuk.
Vergeet niet dat je bij de upgrade 75k mijlen krijgt, en dat je na een halfjaar kunt downgraden, waarbij je het teveel betaalde bedrag voor de platkaart gewoon weer terugkrijgt. Lijkt me een goede keuze in dit geval
Als ik de website van KLM zo lees niet - ook weet ik niet 1 2 3 hoe je een stoeloptie kan 'cancelen' via MMB? Anyway, dubbelcheck het even bij KLM zelf... Bron: https://www.klm.nl/information/refund-compensation/extra-options