Misschien heb ik het gemist maar kun je bij KLM/AF via de websites of apps geen gemixte boekingklasse boeking meer maken? Ik probeer op verschillende routes economy heen te vliegen en business terug maar ik krijg, wanneer ik op de terugvlucht de boekingsklasse wijzig, geen vluchten meer te zien.
Welke route probeer je en wat bedoel je precies met ‘boekingsklasse wijzigen’? Op de site zou je aan de linker of rechterkant van de tariefopties een andere cabine moeten kunnen kiezen.
Alle intercontinentale routes. Selecteer bestemming Selecteer de datum Kies je economy vlucht heen Daarna probeer ik de terugvlucht business te boeken maar het scherm blijft leeg. Dit is al een aantal weken op verschillende apparaten.
Dit is wat ik beschreef toevallig gister in het Check-In upgrade offers topic, maar dan andersom. Je moet Economy Flex kiezen op de heenweg, dan verschijnt op magische wijze bij de terugweg de optie om Business te vliegen... Ik koos Business heen en daardoor kon ik op terugweg alleen Economy Flex (of Business). Weet niet waar je op vliegt, maar sunnycars.nl is altijd erg betrouwbaar (en goedkoop). Niet in Kroatie zelf gedaan maar daar baalde ik flink van want ben aardig genaaid op Split airport door Avis.
In de kerstvakantie, via Vliegwinkel.nl, 2 retourtickets geboekt DUS-SAW-SJH. Andere aanbieders al snel meer dan 1000 euro pp, dit nog geen 1000 euro. Heenvlucht uitgevoerd, terugvlucht zelf gecancelled ivm langer blijven. Heb contact proberen te zoeken 2 dagen voor de vlucht maar door de wachtrijen kwam ik niet heen (erkenden ze ook zelf) en daarom dus een no-show geworden. Heb wel premium service geboekt, dat scheelt in de administratiekosten. Nu zeggen ze zelf dat de luchtvaartmaatschappijkosten er wel bij komen kijken om te annuleren (100 euro pp)...en nu is mijn vraag...heeft het zin om hier nu nog wat van te zeggen / mailen? Heb alle correspondentie natuurlijk opgeslagen. Weet dat je normaal wat van de taxen enzo terugkrijgt, maar als het een paar euro is, bespaar ik me liever de moeite.
Ah, dan is dat aangepast. Met status en de huidige ticketvoorwaarden is een flex ticket niet nodig. Beetje zonde van het geld en het idee was juist om een beetje geld te besparen
Ik heb een vraag maar weet niet zeker of die in dit topic hoort. Sinds vandaag heb ik (nog op basis van Status match Shangri-La) mijn Krisflyer Gold status gekregen. Deze is een jaar geldig. Ik vlieg niet zoveel en niet altijd met dezelfde maatschappijen. Binnenkort heb ik nog een retourvlucht met SQ naar Azië. Is het gezien de lagere herkwalificatie eisen handig om voor deze vlucht mijn Aegean FF nummer op te geven ipv FF Krisflyer? En is het mogelijk om Amex punten om te zetten in Aegean miles en tellen deze dan ook mee voor de status? Alvast bedankt voor het meedenken.
Ik zou persoonlijk niet teveel programma's gebruiken. SQ status is wel meer vliegen 50k miles geloof ik. Aegan is fors minder. Echter is SQ wel Amex partner en Aegan niet.
Ok goede tip. Bedankt. Helaas net pech dat mijn laatste Azië vlucht (paar dagen geleden) nog net in de oude periode valt.
Je kunt een retour boeken in economy en daarna via boeking wijzigen alleen de vlucht waar je business wilt vliegen wijzigen. Dit kan zonder flex te boeken.
Ik heb alleen het idee dat het voor de totaalprijs niks uitmaakt, of je nou jouw manier neemt of kiest voor flex heen (of terug) + business voor een helft van je reis.
Tot eind februari telt een punten conversie van Amex mee voor elite status bij SQ. Voor iedere 5 miles krijg je 1 status mile (250/K miles voor SQ Gold dus). Wellicht dat dit je verder kan helpen in combinatie met de prima awards die SQ heeft. Verder zou ik me niet al te druk maken om elite status. Zeker als je niet zo veel vliegt. Het is leuk en handig om te hebben, maar fors investeren is rationeel gezien gewoon flauwekul.
Vanmiddag een doorstart op AMS. We hingen iets van 2m boven de baan en toen ging het gas erop. De piloot verklaarde dat het druk was en ze geen toestemming hadden om te landen Rondje gevlogen en direct geland na een minuut of 10. Het is lang geleden dat ik Schiphol zo rustig heb gezien. Dus geen idee wat er aan de hand was.
Welkomstgebaar in Novotel Hoofddorp Wat fijn dat u er weer bent meneer (achternaam) kwam de manager even zeggen.
De datum 7 februari is niet voor niets gekozen, eigenlijk wil men per direct maar aanpassingen over 14 dagen kost de KLM niets. Ik verwacht dat ze vooral snijden in bestemmingen die meerdere keren per dag worden aangeboden. Sterker nog dat doen ze al een tijdje, ik heb al aardig wat annuleringen ontvangen. Gelukkig ben ik vaak flexibel en is het vaak ook in mijn voordeel de aanpassing die ik wil.
Goede tip bedankt. Ik maak me zeker niet druk. Heb via amex plat lounge toegang dus ik heb geen enkele noodzaak om geld te investeren voor een status. Maar als ik hem makkelijk kan behouden is het leuk. Heb jij zelf ervaring met gratis upgrades met SQ gold? Of bij andere star alliance partners?
Upgrades bij SQ komen vrijwel niet voor. Overboeken doen ze eigenlijk ook niet, dus operationeel weinig noodzaak. De enkele keer dat het toch voorkomt dan upgraden ze hun top tier elites. Dat zijn Solitaire PPS club leden, die jaarlijks voor $ 50/K vliegen. Want SQ Gold is binnen Star Alliance de hoogste status, maar bij SQ zelf is het redelijk betekenisloos. Niet dat ze je dat ooit zullen laten merken trouwens, want bij SQ behandelen ze - vooral aan boord - alle klanten goed. Uiteraard kun je wel gebruik maken van Business Class check in en fasttrack security. Je kunt wel gratis stoelen selecteren, volgens mij ook in het voorste deel van het vliegtuig. Je krijgt ook korting op front row stoelen. Op sommige korte routes kun je dan vrij goedkoop een Premium Economy stoel kopen (met Eco service). Momenteel kun je gebruik maken van de Silverkris Lounge (de Business Class lounge van SQ), maar zodra de lounge renovatie klaar is dan kan dat als SQ Gold niet meer als je Y vliegt. Dan is er een speciale lounge voor statushouders, die iets minder is dan de Business Class lounge. Deze is echter nog steeds goed, vooral na de verbouwing. Ik weet alleen niet of je t.z.t. vanuit Nederland gebruik kunt maken van de lounge. Momenteel moeten passagiers in een holding pin wachten en mogen niet vrij rondlopen op Changi. Kan zijn dat dit weer veranderd.