Op de route naar ORD wordt de 767-300 ingezet met 3 klasses. De economy is niet opgeknapt, en is erg gedateerd. Het ''entertainment systeem'' is in breedte precies net zo breed als het scherm van mijn Iphone in lengte (ik gok 13 cm) en bied alleen keuze uit een stuk of 10 kanalen waartussen je kan zappen. Je kan dus zelf geen films e.d. zoeken. Tijdens de vlucht gingen meerdere overheadbins spontaan open, en eentje was zonder ti-wrap van het cabine personeel niet dicht te krijgen. Alles ziet er versleten uit, zo ging bv een rij voor me met geen mogelijkheid het schermpje voor het raam omhoog of naar beneden, en hoorde ik her en der dat het geluid van het entertainment kraakte piepte of niets deed. Pluspunt is echter dat de oude stoelen lekker gevoerd zijn, en je er lekker in wegploft. Overigens zag de Polaris business er ook nogal vol uit, met 6 stoelen in de breedte in dit relatief kleine vliegtuig.
Het aftellen is begonnen! De afgelopen 3 dagen nog flink getraind (vrijdag 11km, zaterdag 6km en vandaag 7km gelopen), voelt heerlijk aan. Volgende week deze tijd zit ik voor 2 weken in Bali. Heerlijk in het zonnige warme weer, verder trainen en volop genieten! Reden van het volop trainen? Trip naar Everest base camp volgend jaar april. Iedereen die me een beetje kent weet dat ik niet voor half werk ben, dus flink de beuk erin de afgelopen maanden.
Dan heb je helaas pech gehad dat jouw kist nog niet het refurbished interieur had. Het nieuwe interieur is echt een verbetering zoals ik al eerder zei.
De 767-300 (met 3 klassen) wordt niet meer omgebouwd; die toestellen zijn van 1991 en 1992 en hebben wel al omgebouwde Polaris business en Polaris first. Volgens het personeel en wat ik verder zo lees op internet zijn het de eerste kandidaten om vervangen te gaan worden. De 767-400 heeft wel een gemoderniseerde inrichting, allicht dat je daar in zat? 767-300 vliegt voornamelijk van en naar de hub ORD.
Ik zat toevallig in een 2 klassen 767-300. Meeste kisten zijn van midden jaren 90 tot 2000. Hier loont dat nieuwe interieur weer wel. Deze vliegt dan weer richting EWR.
Voor Facebook vrienden van Bart Lapers. Er staat op zijn pagina een leuke "live"basiscollege luxury travel on a budget.
Hmm...ik krijg net van TK een bericht dat er niks is dat ze kunnen doen wanneer het om compensatie gaat. Het volgende is gebeurd; Op zondagavond zou ik met mijn leerlingen van school naar Dubai vliegen via Istanbul. We konden op tijd boarden, maar goed ook, want we hadden een overstaptijd van een uur, wat voldoende zou moeten zijn. Toen iedereen geboard was hoorden we dat we beter nog niet konden vertreken want het zou druk zijn op IST. We kwamen (ook volgens hun berekeningen) 26 minuten te laat aan, en moesten een flink stuk taxien. We arriveerden om 00.00 in de terminal, de volgende vlucht was om 00.25 uur, dus boarding zou eindigen om 00.10. We kwamen helemaal aan de andere kant van de terminal aan en moesten volgens de borden 25 minuten lopen. Ik heb het op lopen gezet, zagen al final call staan en arriveerden om 00.15. Niemand meer te zien! Behalve andere gefrustreerde reizigers. Niemand die ons de weg wees op het grote vliegveld. Uiteindelijk 5 keer doorgestuurd naar de balies en daar werd ons verteld dat de volgende vlucht pas om 19.00 's avonds ging. Ok, hotel geregeld en transfers ook...maar wel een hele dag kwijt. Ik verwacht echt geen 600 euro pp terug...maar krijg nu het antwoord dat ze me alleen de ''gemaakte'' kosten terug kunnen boeken. Ik had die niet omdat ik de lounge in kon, die kinderen hebben echt geen bonnetjes gehouden... En nu? Ik heb een punt...toch?
Kan ik ergens vinden of dat ook daadwerkelijk zo was? Voor mijn gevoel waren ze gewoon op vracht ofzo aan het wachten...anders verschuilt iedere airline zich daar achter natuurlijk...
Mijn vlucht naar BRS voor morgen is gecancelled. Gelukkig kon ik omgeboekt worden naar CWL en dan met de trein. Trein en bus krijg ik vergoed. Zijn er nog meer mensen die morgen vliegen tijdens de storm?
Voor het einde van deze maand moet ik nog een keer voor werk naar CPH, vanaf DUS. Ik heb jarenlang met AB gevlogen..maar dat staat nu op losse schroeven. Echte alternatieven zijn er niet omdat ik zeker op de heenvlucht gebonden ben aan laat vertrek. Wat kan er in het ergste geval gebeuren, wanneer ze overgenomen worden? Ik geloof dat op 14 okt de uitspraak is, maar verwacht toch niet dat ze accuut stoppen met vliegen..toch?
Die kans moet je echt wel meenemen. Ik heb ooit met SK CPH-DUS gevlogen, ik kwam rond 22:00 aan. Ik weet niet of je verzekerd bent op je ticket, maar ik zou zelf het risico niet willen nemen.
Mijn vlucht naar mad is ook cxl. Op een award ticket. We hebben zelf gekozen om nu een dag later te gaan en de overnachting in mad te laten vervallen en direct door te gaan vanaf mad met een 787 naar lpa.
ik heb een kaartje te veel voor de voetbalwedstrijd Litouwen vs Engeland as zondag. Normale prijs €40. Iemand interesse?
Nice. Mijn vlucht naar CWL is ook geannuleerd. Had al een treinkaartje gekocht naar BRS. Nu vlieg ik naar BHX en dan met de trein naar BRS. Gelukkig vergoedt KLM de treinkaartjes.
Ik heb nog nooit voor die Skytrain betaald. Zowel van het station als vanuit de terminal. Dacht dat die gratis was. Ik zou me er niet druk over maken, ritje is nog geen 5 minuten.