InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

1. Grouchy

Grouchy Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.152
    Trofeepunten:
    428
    Eigenlijk wel ja.

2. Freek

Freek Newbie

Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    18
    Heeft iemand toevallig nog een oude boarding pass liggen die hij/zij kan inscannen? Ik heb er een nodig voor een cadeau en KLM geeft helaas geen lege instapkaarten uit.

3. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.580
    Trofeepunten:
    478
    Ik zal jullie kort vertellen waar mijn passie voor reizen vanaf komt, misschien leuk om te weten. In 2012 gaf ik les op school en kon ik een project mee organiseren naar Indonesie om daar samen met 32 studenten ontwikkelingswerk te doen voor 3 weken. Kort samengevat; wow! Slapen bij straatkinderen of bij gastgezinnen, het was 3 weken afzien maar ik had er zo veel van geleerd. Dacht toen direct; waarom heb ik dit pas gedaan toen ik 24 was? Leerlingen moeten eerder met reizen in contact komen om te zien dat de wereld groter is dan alleen Limburg. Toen heb ik wat reizen uitgeschreven...maar mijn eerste 'echte' buitenlandse project, in mijn 2e thuis (Dubai), hebben we vorige week gehad...en natuurlijk hebben we een ''travel guide'' gemaakt...

4. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.484
    Trofeepunten:
    583
    Gaaf zeg dat de school waar je lesgeeft dit aanbied! Er zijn helaas genoeg scholen in NL waar leerlingen op werkweek gaan naar Londen Parijs of Berlijn. Dit zouden ze op iedere school moeten invoeren.

5. Sandor

Sandor Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.227
    Trofeepunten:
    428
    Gewoon een WordPress update die uitgerold wordt. Ik neem aan dat de admin dit doet op traffic luwe momenten. Dat is echter moeilijk met een site zoals InsideFlyer dunkt mij.

lloydje33 vindt dit leuk.
  6. flykoen

flykoen Blue Tier

Leuk Bevonden:
    110
    Trofeepunten:
    43
    Wat een toestand met Ryanair he!
    Ongelofelijk hoe dat mogelijk is... Karma voor O'leary?

Ik was/ben altijd giga fan van Ryanair ze hebben me ' de wereld' laten zien en heb meer dan 100 vluchten gemaakt velen zelfs voor 1 cent. Heerlijk was dat. Nu moet ik ineens lounge toegnag blabla en zo hebben...

FlyingFonz vindt dit leuk.
  7. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.580
    Trofeepunten:
    478
    Bij ons ook! Voor een klein gezelschap hadden we nu een uitzondering gemaakt...en dat is super goed bevallen! De rest mocht naar London of Barca, maar dat was veel minder werken ;)

lloydje33 vindt dit leuk.
  8. SvnKngs

SvnKngs Silver Member

Leuk Bevonden:
    879
    Trofeepunten:
    348
    Net een retourtje DUS-ZRH geboekt met EW/LX, direct via LX, voor over 1,5 week. Heenvlucht voor een bescheiden meerprijs een flextarief geselecteerd. Bij het selecteren van de terugvlucht zat er, op het voor mij gewenste tijdstip, geen verschil in de prijs tussen Saver Business of welke economy variant dan ook. De prijs voor J was zelfs goedkoper dan enkele Y tarieven op andere momenten van de dag.
    Tickets zijn inmiddels bevestigd. Iemand enig idee in hoeverre dit een 'gelukje' is of dat dit te maken heeft met het flextarief van de heenweg?

Lionell vindt dit leuk.
  9. jongesander

jongesander Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Vol mij komt dat vaker voor bij LX. Ams - zrh in business is vaak ook relatief goedkoop (ca. 200 euro Rt)

Lionell vindt dit leuk.
  10. jongesander

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Iemand hier die wel eens met de trein naar DUS is gegaan? Vroeg me af of het lang lopen is, aangezien er tussen aankomst trein en vertrek vliegtuig een uurtje zit.

11. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.475
    Trofeepunten:
    303
    Er is vanaf het station een automatisch metrotje zoals je ook in de VS overal ziet. Die gaat om de paar minuten. Het kost vanaf het trein perron tot in de terminal op z'n ongunstigst een kwartier zou ik zeggen. Ik neem in dit voorbeeld aan dat je naar het station Düsseldorf Flughafen reist, wat aan de hoofdlijn tussen Duisburg en Düsseldorf ligt.

Er is ook een S-bahn station wat Düsseldorf Flughafen Terminal heet, dat ligt zoals de naam al zegt, direct in de terminal.

Lionell en jongesander vinden dit leuk.
  12. Pedro1989

Pedro1989 Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    120
    Trofeepunten:
    33
    Hier staat alle info over die SkyTrain:
    https://www.dus.com/nl-nl/heen-en-terugreis/skytrain

Lionell, lloydje33 en jongesander vinden dit leuk.
  13. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Mijn vriendin had 2 weken geleden nog de trein AMS-DUS (flugha.) genomen. Alles ging snel en perfect qua trein. Ze begreep niets van een of ander kaartje wat je zou moeten kopen voor de "skytrain"naar de terminal. Blijkbaar in feite zwart gereist...maar een "uurtje" lijkt mij wat krap..Ik wachtte daar op haar en we hadden de volgende dag een vlucht vanaf DUS : er was een of ander probleem bij de security (ze staan daar op scherp met al die ellende). het had ruim een uur geduurt om door de check heen te komen...

14. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.484
    Trofeepunten:
    583
    Ik ken de skytrain alleen maar vanaf Parkhaus P4/P5. Hier kun je gewoon instappen en naar de terminal. Volgens mij kost het ritje naar het station vanaf de airport helemaal niets.

15. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.475
    Trofeepunten:
    303
    In combinatie met een geldig treinkaartje is het inderdaad niet nodig om nog een ticket bij te kopen.

16. Pedro1989

Pedro1989 Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    120
    Trofeepunten:
    33
    Zelf geen problemen gehad met de security vorige week op DUS, ging allemaal soepel en snel. Alleen het inchecken van de ruimbagage duurde bijna een uur, aangezien er problemen waren met de band waarop de koffers weg gaan ... Ligt er dus zo te zien maar net aan op welk moment dat je gaat. Zelf kies ik toch altijd wel voor 1,5 uur, zodat je altijd nog wat tijdspeling hebt mocht er onverwacht iets vertragen.

17. jongesander

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Bedankt voor jullie tips!

Lionell vindt dit leuk.
  18. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.475
    Trofeepunten:
    303
    Een probleem waar ik in de VS tegen aan liep; met creditcard betalingen in automaten (bv parkeergarages, metrostations etc) moet je een ZIP code invullen, een buitenlandse postcode geeft een betalingsweigering... Iemand tips?

De ZIPcode van het witte huis werkte overigens wel... maar dat lijkt me niet helemaal de bedoeling :)

Lionell vindt dit leuk.
  19. Grouchy

Grouchy Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.152
    Trofeepunten:
    428
    Beginnen met een 0 toe te voegen. In plaats 1234; 01234.
    M'n zipcode is er nu wel één in Vermont maar het werkt wel :)

Lionell, Carel1 en Tim82 vinden dit leuk.
  20. Sandor

Sandor Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.227
    Trofeepunten:
    428
    Ik zet er ook altijd een 0 voor of achter. Wat het idee achter deze "beveiliging" overigens is, geen idee.

Deel Deze Pagina