Als je gecontroleerd wordt en je hebt niet betaald, zit je zomaar op het bureau, krijg je een boete en kan je je vlucht missen. Duitsers maken geen grappen..... helaas
Ik heb wel eens door een misverstand zwart gereden in de Duitse trein. Ik kon gewoon betalen met mijn creditcard ter plekke bij het controle team. Hun apparaat gaf een foutmelding met mijn kaart, en toen kreeg ik een acceptgiro in Nederland thuis gestuurd een paar weken later. Het loopt dus wel los met het missen van een vlucht etc denk ik.
nou ik vertelde dit net mijn vriendin die ik daar dus zwart heb laten rijden met kans op een sessie op het bureau en ze is nu met terugwerkende kracht alsnog boos..
Op mijn BA vlucht van AMS naar LHR werd in plaats van een A320 een A321 met int. configuratie ingezet, met echte business class stoelen en IFE schermpjes in economy. Helaas geen upgrade naar business voor mij deze keer, maar toch een leuk extraatje.
Sporadisch eens zondigen, teveel van dit spul doet alles teniet wat ik de afgelopen maanden heb opgebouwd
Ik vind het wel bijzonder dat Vietnam Airlines al na één vlucht een fysieke kaart toestuurt. Aangetekend nog wel. Daarnaast is het entry level 'Silver' genoemd. Benieuwd of ik hiermee priority kan bluffen .
Tijdens mijn vakantie vorige week ben ik van ORD naar LGA in dit toestel gevlogen met AA. Retro design of stokoud?
American heeft nogal wat toestellen en is pas enkele jaren geleden begonnen met het aanpassen van de livery. Van de 737-800 zijn nog ca. 16 in de "oude" American kleuren. Toch zijn deze toestellen nog relatief nieuw (ca. 2010). Een enkele 737 is wat ouder (1999 is de oudste). Ik vond het persoonlijk wel wat hebben, die oude livery van AA, jij niet? Wel grappig trouwens, die oude livery van AA heeft Fokker ooit in de problemen gebracht. Omdat de romp van behandeld aluminium moest zijn, moest Fokker het toestel wat aanpassen.
Jazeker mij spreekt dat ook aan. Grappig dat Amerikanen qua design vaak vasthouden aan wat wij hier jaren 60/70/80 of retro noemen bij nieuwe producten. Stadsbussen met het uiterlijk van een koekblik die van binnen ruiken alsof ze een paar weken rondrijden, metro's die er eveneens uitzien als stalen koekblikken in iedere stad, voorzien van een plakaat ''Bombardier 2015'... Terwijl wij juist steeds meer inzetten op vormgeving, kleurgebruik, mood-light etc, hangen daar gewoon nog tl-balken aan het plafond in een gloednieuwe metro.
Ik vond die oude livery van AA ook wel wat hebben, zal ze zeker gaan missen die blikken... Veel beter dan die oude livery van UA in ieder geval. Toch heeft die Amerikaanse vlag op de staart in de nieuwe livery ook wel wat als de grootste airline ter wereld nu. Trouwens over livery gesproken. Wat vinden jullie van de nieuwe livery van Air Canada? Lijkt wat op die van Delta. Zelf vind ik de huidige livery van AC beter passen bij de dag van vandaag.
Ik vond het ook wel bijzonder toen ik vorig jaar een Boeing 767 binnen liep. Leek een splinternieuw toestel omdat deze strak in de nieuwe AA livery zat. Van binnen echter een museum, first class met de NGBC stoelen zonder IFE. Was trouwens niet erg, ging om een vlucht van een minuut of 50 van Orlando naar Miami.
Ik werd pas getriggerd om te googlen naar wie die persoon was op de staartvleugel van Alaska Airlines. Of beter gezegd, ik kon niet opmaken van welke maatschappij het vliegtuig was en werd door het gezicht getriggerd om dat eens uit te zoeken.
Over een kleine drie weken vlieg ik met LATAM van MAD naar FRA en daarna nog richting AMS met de KLM. Ik kom volgens planning om 17:40 uur aan in FRA en de vlucht naar AMS vertrekt om 19:20 uur. Ik ben van plan om alleen met handbagage te vliegen, aangezien overstap nogal kort is om bagage opnieuw in te checken. Of moet het mogelijk zijn om bagage op te pikken en opnieuw in te checken binnen de eerder genoemde tijd? Tevens moet er van terminal geswitched worden. Er zijn vast mensen die ervaring hiermee hebben, aangezien deze route vrij populair is haha. Is er daarnaast iemand die al eens de 'storage of luggage' services op FRA heeft gebruikt?