Middenstoel: Het valt mij altijd op dat dit de enige van de 3 personen is die rechtop zit en 2 armleuningen tot zijn/haar beschikking heeft in de middenstoel zit. De rest leunt juist naar links of rechts of kan z'n arm niet kwijt.
Ik probeerde te registreren voor de status match maar de site werkt niet echt mee hier. Meer mensen problemen?
De site heeft inderdaad nog wat werk nodig. Ik kon niet eens van taal verwisselen, elke keer flipt ie terug naar Italiaans En het boekingssysteem is zeker van KLM, werkt niet (bij mij...)
Dat sowieso, zeer irritant. Maar bij de status match krijg ik zelfs een blanke pagina, zal het zo eens zonder VPN proberen.
Ik heb de statusmatch 2 weken geleden gelijk aangevraagd, heb inmiddels ook al de bevestiging dat die geaccepteerd is. Mail in het Italiaans trouwens.
Iemand die weet hoe op CUR de creditcard betalingen worden afgerekend? Gaan die van NAF naar USD en dan naar EUR of direct van NAF naar EUR? Marriott geeft prijzen in USD, dus wat zouden ze berekenen? Is Revolut daar goed te gebruiken?
Amex levert elke keer een discussie op. Winkeliers willen het niet of banken accepteren het niet. Sommige MCB pi terminals wel, RBS niet en Banco di Caribe soms. MasterCard wordt goed geaccepteerd en maestro overal. Met je Nederlandse bankpas wordt er in guldens afgerekend. Dan bepaalt je bank de conversie, bij Knab 0.5% en bij veel andere banken is het meer dan 1%. Als je met credit card betaalt, rekent de winkelier/het hotel zelf een bedrag in USD door, ratio bepaalt de winkelier, daarna krijg je nog eens de 2% (MasterCard) of 3.5% (Amex) kosten daaroverheen. Dus reken gerust op 10% kosten voor betalen met credit card. Marriott en Renaissance hebben al hun prijzen al in USD vermeld en rekenen hun USD terug naar NAF als je in guldens wil betalen, dus dan weet je waar je aan toe bent.
Leuk en aardig, ITA bij Skyteam, maar ik zie liever eens een leuke midden-Oosterse/Aziatische maatschappij bij Skyteam. Heb bij Korean nog nooit een mooie fare gevonden en Saudia mist een belangrijk ingrediënt in de drinkbare vloeistoffen..
Krijg je nou nog steeds XP als je vliegt met ITA nu ze (weer) bij Skyteam zitten? Ik weet dat het sowieso geen dubbele XP zijn, maar nu ze dat eigen Volare hebben is het mij onduidelijk of je via Skyteam wel gewoon XP krijgt.
Nu ben ik ook aan het twijfelen gebracht..krijg je nu bij alle skyteam XP of geldt voor skyteam alleen altijd miles? (edit: ik weet wel dat bij sommige skyteam het van bookingclass afhangt)
Omdat - zoals ik ook schreef - ITA ook zijn eigen loyaltyprogramma heeft. Waarom zouden ze dubbel belonen?
Je kan altijd maar 1 frequent flier programma invullen (uitzonderingen daar gelaten bij (in)voluntary reroutes op andere alliantie). Oftewel je spaart OF punten/xp equivalent bij ITA, of xp/miles bij KLM/Flying Blue.
Snap ik, maar stel ik boek een vlucht via Google Flights of Matrix met alliance Skyteam en de vlucht is een AZ code (ITA); is dat dan ook XP? Voorbeeld: AMS-FCO met ITA. Dat is een Skyteam vlucht, maar krijg je daar nu nog steeds XP voor?
Ja. Zolang je je FB nummer invult wel. Ik probeer sowieso zo veel mogelijk om AF of KL nummers te vermijden (nu even niet met de dubbele xp actie) omdat je dan meer miles krijgt.