Over hoe je op een middenstoel terecht kunt komen.. Ik had 4C (economy comfort in een KLM 737) gekozen bij online inchecken. Bij bagageafgifte / documentencontrole op Schiphol kreeg ik mijn papieren boarding pass, nog steeds 4C. Eenmaal in de lounge kreeg ik een 'seat change alert' in de KLM app: verhuizing naar 5B, middenstoel.
Ben aan boord naar de purser gegaan, mijn originele boarding pass laten zien en gevraagd wat er aan de hand was. Bleek dat een IPB'er op de wachtlijst stond met een jonge dochter, en daarom hadden ze mij verplaatst zodat die naast elkaar konden zitten.
Toen vond ik het wel lastig worden. Ga je op een vluchtje van 3 uur problemen maken dat je als gezonde jonge vent naar een middenstoel wordt verplaatst, met als alternatief dat een kind van 4 alleen zit?
In dit geval heb ik ervoor gekozen om daar wel een probleem van te maken, want moeders had i.p.v. IPB als KLM-medewerkster ook gewoon een betaald ticket kunnen nemen, en net als ik van tevoren een stoel kunnen kiezen. Dus dat uitgelegd aan de purser, die bekeek de seat map en toen bleken er ook nog eens gewoon stoelen naast elkaar beschikbaar achterin het toestel. Ik heb aangeboden daar te gaan zitten, dan kon moeders blijven zitten, maar de purser heeft uiteindelijk de afweging gemaakt om mij op de laatste vrije stoel in business te zetten.
Long story short kunnen mensen dus op middenstoelen terecht komen
Klik om te vergroten...