InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

1. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.392
    Trofeepunten:
    508
    Maar dit gaat om uitvoer, als je het in NL koopt. Alles wat je uitvoert, voer je ook ergens in, dus voor de invoerbepalingen moet je in het land van bestemming zijn.

@luukk ik zou eea even checken bij de belastingdienst, toen je schreef "voor lange tijd" nam ik aan dat je iets langer zou gaan. Ik woon buiten NL en als ik bij de douanebalie op Schiphol kom, vertel ik waar ik woon, laat ik mijn (NL) paspoort zien (gewoon uitgegeven in NL, door de expatbalie op Schiphol, gemeente Haarlemmermeer staat erop dus) en in de helft van de keren stempelen ze gewoon, in de andere helft van de gevallen vragen ze mijn boarding pass. Wat wel lastig is tegenwoordig, want die krijg je vaak pas na het laten zien van je documenten bij de incheckbalie, waar je ook je koffer afgeeft, maar de douane vraagt voor producten boven de 100 euro meestal wel om het product te laten zien, dus dan moet je 2x langs de incheckbalie. Maar verder gaat het prima. Maar even bellen met de Belastingdienst om er zeker van te zijn.

2. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    Waar ik dus echt met mn pet niet bij kan, waarom zou iemand deze stoel selecteren? :confused: Screenshot_20211027-093118_KLM.jpg

MichaelNight en Carel1 vinden dit leuk.
  3. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.063
    Trofeepunten:
    223
    Spannend!
    ;)

Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  4. FlyingDutch

FlyingDutch Blue Tier

Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Wellicht heb je je ooit aangemeld voor het date&fly (of hoe het ook alweer heet) van KLM

Urbanjazz, lloydje33, TimH en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    Nou dat zou mn vrouw dan zijn, want die mag naast deze onbekende adonis zitten.

6. Grouchy

Grouchy Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.144
    Trofeepunten:
    428
    Die denkt EC gaat toch wel vol weg, kies mijn gebruikelijke stoel aan het gangpad.

7. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.082
    Trofeepunten:
    358
    Nou, geloof het of niet, er zijn mensen die niet zelf online inchecken, maar dat aan een balie op een outstation doen.
    Daar vraagt een baliemedewerker dan of je gangpad of aisle wil, en als er dan een aisle vrij is waar al 2 andere zitten, dan kiest men dus die, want dan hou je nog hele rijen over.
    En dat laatste is weer handig voor andere passagiers die je bij elkaar heb zitten.

Van één ding kan je zeker zijn, ik zal die persoon niet zijn, want A zit ik aan het raam, en B, defensive seating pas ik toe, dus als iemand al aan het gangpad zit, dan kies ik het raam, zodat de kans kleiner is dat er iemand naast je komt zitten, tenzij het vliegtuig echt vol is.

Urbanjazz, VinceG, MichaelNight en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    Haha ja ik weet het. Maar dat komt bij mijn brein gewoon niet binnen dan mensen zoiets belangrijks uit handen geven. :p

Sowieso kan ik ook niet begrijpen dat mensen het zover laten komen om op een middelstoel terecht te komen (even uitgezonderd van een overboeking oid op een vlucht ervoor, dat je geen keuze meer hebt)

MichaelNight, Grouchy en Carel1 vinden dit leuk.
  9. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.392
    Trofeepunten:
    508
    Over hoe je op een middenstoel terecht kunt komen.. Ik had 4C (economy comfort in een KLM 737) gekozen bij online inchecken. Bij bagageafgifte / documentencontrole op Schiphol kreeg ik mijn papieren boarding pass, nog steeds 4C. Eenmaal in de lounge kreeg ik een 'seat change alert' in de KLM app: verhuizing naar 5B, middenstoel.
    Ben aan boord naar de purser gegaan, mijn originele boarding pass laten zien en gevraagd wat er aan de hand was. Bleek dat een IPB'er op de wachtlijst stond met een jonge dochter, en daarom hadden ze mij verplaatst zodat die naast elkaar konden zitten.

Toen vond ik het wel lastig worden. Ga je op een vluchtje van 3 uur problemen maken dat je als gezonde jonge vent naar een middenstoel wordt verplaatst, met als alternatief dat een kind van 4 alleen zit?

In dit geval heb ik ervoor gekozen om daar wel een probleem van te maken, want moeders had i.p.v. IPB als KLM-medewerkster ook gewoon een betaald ticket kunnen nemen, en net als ik van tevoren een stoel kunnen kiezen. Dus dat uitgelegd aan de purser, die bekeek de seat map en toen bleken er ook nog eens gewoon stoelen naast elkaar beschikbaar achterin het toestel. Ik heb aangeboden daar te gaan zitten, dan kon moeders blijven zitten, maar de purser heeft uiteindelijk de afweging gemaakt om mij op de laatste vrije stoel in business te zetten.

Long story short kunnen mensen dus op middenstoelen terecht komen :)

Urbanjazz, Amsterdam, lloydje33 en 10 anderen vinden dit leuk.
  10. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.227
    Trofeepunten:
    223
    Toch wel vreemd dat ze:
    1. jou eruit pikten om te verplaatsen ipv iemand zonder status
    2. dat die mevrouw zo nodig voorin moest zitten als er achterin nog plaatsen vrij waren

Lijkt op een gevalletje van KLM weet zijn goede klanten niet te waarderen en stelt eigen personeel boven de betalende klant.

Urbanjazz, Amsterdam, lloydje33 en 6 anderen vinden dit leuk.
  11. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.392
    Trofeepunten:
    508
    Dat sowieso.

Urbanjazz, Amsterdam, Ruut en 5 anderen vinden dit leuk.
  12. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik heb precies zo.n situatie meegemaakt, en het bleek dat de "adonis 5C" hoorde bij de 3 andere adonissen op 6ABC en helaas apart moest zitten. Ik had zoveel bier / wijn /water op in de lounge dat ik hem een paar keer heb moeten laten opstaan voor toiletbezoek...

Urbanjazz, Daeni, Carel1 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    Ja uiteraard moeten er mensen op de middenstoel gaan zitten.

Terecht dat je er een punt van hebt gemaakt imo. En uiteindelijk op een goede stoe terecht gekomen, maar weer typisch KLM dat je überhaupt in die situatie bent gekomen.

14. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.082
    Trofeepunten:
    358
    Het komt ook voor dat online check in niet beschikbaar is, bijvoorbeeld als je een treintraject hebt, en als je vooraf dan geen stoelen koopt (als je geen statue hebt kost dat altijd geld dus dat doet niet iedereen), dan ben je overgeleverd aan het moment van inchecken en is de keuze beperkt.

Je ziet trouwens ook wel eens iemand express de middenstoel selecteren in de hoop dat er niemand naast komt zitten…

15. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    In de tijd dat ik statusloos was betaalde ik dan maar voor mn stoel. Echt noway dat ik op die middenstoel terecht zou komen hoor haha

Ruut vindt dit leuk.
  16. FlyingDutch

FlyingDutch Blue Tier

Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Bij KLM kun je altijd een stoel kiezen bij het inchecken. Dus toen ik nog status-loos was zorgde ik ervoor dat ik zo snel mogelijk online checkin deed zodat ik alsnog gratis een goede stoel kon kiezen :)

17. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Exact zelfde meegemaakt als platinum zijnde. Zelfs nog erger van 4F naar 21B (ik wist niet eens dat er zoveel rijen waren, want daar kom ik nooit :p), gelukkig kunnen corrigeren naar 5F (geen idee waarom dat in eerste instantie niet gedaan werd). Achteraf klacht ingediend waar vervolgens geen reactie op kwam totdat ik in toaal 3 klachten uit had staan waar geen reactie op kwam en toen het geëscaleerd heb, waarna een service manager contact met me opnam. Die kon het niet helemaal uitleggen, maar zag wel dat er handmatig een wijziging was gemaakt na uitgifte van mijn boarding pas. Begrijp ik, maar om dat naar 21B te zetten terwijl de stoel erachter vrij is.... Dus 10.000 miles gekregen voor het "ongemak".

Urbanjazz, Amsterdam, Grouchy en 4 anderen vinden dit leuk.
  18. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.082
    Trofeepunten:
    358
    Het is mij gelukkig maar één keer overkomen, maar toen werd ik ook gelijk van de vlucht gekieperd.
    Kijk ik in de lounge in LHR of er mogelijk nog een betere plek beschikbaar is, ben ik van stoel 4A afgehaald en op standbye gezet.
    Ik had dus al een boarding pass, was door security, gelukkig staat er bij de gate personeel die de KLM vluchten afhandelen, vonden het heel verstandig dat ik direct actie ondernam, want de vlucht was echt vol.., gelukkig kon ik op een vlucht die binnen een uur vertrok mee, maar normaliter ben ik daar echt niet zo vroeg, en het is nu niet zo dat ik de luxe heb om de volgende dag mee te gaan...

De compensatie was overigens achteraf na het indienen van een klacht prima, want dan eindig je op dat moment inderdaad op stoel 24A in een 737-700, het ging mij niet eens om de vergoeding, meer om het feit dat het niet de bedoeling kan zijn om platinum passagiers op standbye te zetten, zeker als men al ingecheckt is en een boarding pass heeft, heel hard gezegd, daarvoor komen andere passagiers in aanmerking. (Het was geen vlucht met connecties naar andere bestemmingen gezien de aankomsttijd op Schiphol, dus daarom echt een heel bijzondere keuze).

Amsterdam, VinceG, MichaelNight en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. MollyMoon

MollyMoon Blue Tier

Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
  20. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.082
    Trofeepunten:
    358
    Er is ook niet veel keus om naar Wit Rusland te gaan, want dat kan enkel via Turkije of Rusland, maar dan is het charteren verstandiger.

Ooit werden voetballers uit Oekraine welke tegen AZ speelden met een Antonov AN74 naar huis gevlogen.
    Interessant toestel, één keer in mogen zitten toen hun reguliere AN-24 om technische reden niet beschikbaar was voor een binnenlandse vlucht in Oekraïne.

https://www.luchtvaartnieuws.nl/nie...ar-huis?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

MollyMoon vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina