InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

1. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    Mijn vrouw kreeg in Berlijn ook een hele tirade van Helga de grondstewardess omdat ze d'r mobiel scande i.p.v. haar papiertje. Blijft toch Duitsland he, die zijn gek op printjes, zolang het maar niet digitaal is.. ;)

Amsterdam, MollyMoon, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Grouchy

Grouchy Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.144
    Trofeepunten:
    428
    Hier vaak ook alleen een incheckbevesteging.

Weet niet wat je precies tegenwoordig nodig hebt voor de ABC eilanden maar deze morgen miste ze tegen vetrektijd waarschijnlijk nogal wat pax aangezien ze zowat elke 5 minuten de rijen afgingen op zoek naar ze.
    UK ook altijd lekker: eerst BP ophalen en papieren checken, dan krijg je een BP met D08, een locatie waar ze alles nog een keer checken. Als alles goed is krijg je een sticker, stempel en krabbeltje en je daadwerkelijke gate. Die vluchten vertrokken ook te laat.
    Canada: min of meer zelfde shitshow alleen D08 is F02. Die vlucht vertrok ook te laat, weet niet meer of het 1h20 of 1h40 vertraging was vanwege wachten op pax.

Volgende maand gaat de US weer open en dat gaat er dus ook bijkomen.
    Nederland gaat ook weer rood kleuren en dat zal waarschijnlijk ook niet helpen & de helft van de check-in agenten deze morgen weet schijnbaar niet wat nodig is en wat er moet gebeuren want het is constant vragen en meekijken met de collega hoe die het doet.
    Kijk dus nu al uit naar het inchecken voor m'n US trip in November ;)

Laatst bewerkt: 18 okt 2021
    Daeni en Tim82 vinden dit leuk.
  3. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Ik kreeg een paar dagen voor vertrek een mail met de mogelijkheid om de documenten te uploaden. Na uploaden een bevestiging dat alles in orde was. Online ingecheckt en direct de boardingpassen in de app.

MollyMoon, Daeni en Grouchy vinden dit leuk.
  4. DirkOnTour

DirkOnTour Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    627
    Trofeepunten:
    348
    Ik was vorig maand nog in Banff. De Fairmont is niet goedkoop, maar ligt volgens mij wel gunstig ten opzichte van de liften. Zelf heb ik er voor gekozen om in Canmore te overnachten (17km van Banff) omdat de Fairmont geen mooie aanbieding had. 23 jaar geleden daar wel binnen gekeken. Is een mooi hotel met uitstraling.

5. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.468
    Trofeepunten:
    583
    Idem in Barcelona 2 weken terug, die keek niet eens. Op AMS kreeg ik wel gewoon een bp in de app.

Tim82 en Grouchy vinden dit leuk.
  6. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.227
    Trofeepunten:
    223
    De laatste keer dat ik de busgate had, reed de bus met SP pax net voor mijn neus weg. Ze kunnen het dus wel op Schiphol.

Ik heb al een aantal maanden tussen WAW en AMS OLCI. Alleen vorige week vloog ik via CDG en moest ik bp ophalen bij de balie in WAW.

Thijsk, MichaelNight, Tim82 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.306
    Trofeepunten:
    203
    Hangt er ook een beetje van af wat je in Banff en omgeving wilt doen. Ben zelf in januari 2019 en januari 2020 in Banff geweest voor de wintersport. Beide keren in Fox hotel verbleven. Een standaard hotel, zoals er in Banff volgens mij een hele serie van dezelfde eigenaar aan de Banff Avenue staan. Functionele kamers, met alles wat je nodig hebt maar ook niet echt veel meer dan dat. Slaap er altijd als een roosje na een dag skiën. Ontbijt is prima voor als je snel wat wilt eten voor je de piste op gaat, maar minder geschikt voor een romantische trip. Voor Fairmont betaal je denk ik snel het viervoudige. Voor een skitrip vind ik het de meerprijs niet waard, maar voor een paar romantische nachtjes met de wederhelft kan die keuze anders liggen.

Tim82, Ready2Board en MollyMoon vinden dit leuk.
  8. MollyMoon

MollyMoon Blue Tier

Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    owww hahaha ..ik zit al een paar jaar op dit forum..en ik dacht echt dat je Pools was( uiteraard positief bedoelt hoor)...bye the way iemand anders vroeg het al eerder hier..nog geen nieuws over het doorgaan van de kerstmarkten?

9. MollyMoon

MollyMoon Blue Tier

Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Dank jullie wel voor alle ervaringen omtrent eten in de lounges! daar heb ik wat aan! Zeker om Tommy economy te overtuigen in de lounges wat te eten ...in plaats van die hamburger clown of die hamburger koning....

Laatst bewerkt: 20 okt 2021
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  10. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.063
    Trofeepunten:
    223
    Oke, bedankt voor de info!

11. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.063
    Trofeepunten:
    223
    Zo had ik dus voor vertrek van AUA naar AMS een kopie geleboekje ge-upload.
    Kreeg melding terug dat ze een coronabewijs nodig hadden.

Bij check-in werd vlug even naar m'n negatieve PCR gekeken maar bij aankomst op AMS totaal geen controle...

12. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.468
    Trofeepunten:
    583
    Ik kon na uploaden in het AF portal de bp in de airfrance app ophalen. Bij KL moet je dan ff refreshen en dan zou je hem moeten krijgen.

ppt, Grouchy en Carel1 vinden dit leuk.
  13. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Jah fijn hoor met KLM.
    Ik ben blij dat ik afgelopen maandag met BA via LHR naar Accra ben gevlogen. Wat een verademing! Gewoon je documenten uploaden (en dat waren er nogal wat voor Ghana!) en binnen 20 minuten had BA mijn documenten gevalideerd.
    Maandagochtend zat ik binnen 5 minuten nadat ik afgezet was bij vertrekhal 3 in de privium lounge aan een bakkie koffie.
    Ik moet komende tijd nog een paar keer naar Canada, maar die ga ik mooi met BA doen.
    Met KLM was het de afgelopen maanden continu met SP aansluiten in de rij en alles handmatig controleren. Altijd boardingpass afhalen bij de incheck.

Amsterdam, ppt, Thijsk en 6 anderen vinden dit leuk.
  14. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
    Begrijp ik goed dat je voor een reis met alleen KLM vluchten ook via AF in kan checken en de docs kan uploaden om wél een BP te krijgen?

15. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.082
    Trofeepunten:
    358
    Op Amsterdam staan heel af en toe bij de aankomstgate mensen van de GGD die bewijzen controleren. Dat gaat echt steeksproefgewijs, heel steeksproefgewijs, want in totaal ben ik denk ik 4 x 'gecontroleerd' of nou ja, ik heb in alle gevallen een doorvlucht, en dat was voldoende, ook als ik overigens geen doorvlucht had...

Maar goed, in Brussel moet je ook een PLF hebben, daar staat zelfs politie op het moment dat je bij de bagageband naar binnen loopt, maar ondanks dat er politie staat is de controle een wassen neus, want men kijkt alleen of je een PLF QR code hebt....
    En ik snap dat dit de incidentele reiziger afschrikt, maar als je geen controle doet zoals bijvoorbeeld in Polen waar men e.e.a. scant en vergelijkt met ID, dan moet je geen controle doen, want aan schijnmaatregelen heb je niets omdat de mensen die de controle willen ontlopen dat simpelweg zullen doen, terwijl de brave burger toch al wel meewerkt. en dat is dan ook het Nederlandse beleid, de 80-20 regel.

Ruut, Daeni, Ambtenaruh en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.468
    Trofeepunten:
    583
    Nee dan doet ie t niet helaas, dit was een reis waar een AF segment inzat.

17. SvnKngs

SvnKngs Silver Member

Leuk Bevonden:
    855
    Trofeepunten:
    348
    Ik ben op zoek naar een kleine vergaderruimte (max. 4 personen) op Schiphol, of op loopafstand van Schiphol. Iemand tips/aanbevelingen?

De mogelijkheid om wat punten te kunnen verdienen zou geen pijn doen maar bijvoorbeeld het Hilton lijkt enkel over ruimtes voor 10 personen of meer te beschikken. Is dan weer wat overdreven.

18. PeterD

PeterD Blue Tier

Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Schiphol heeft zelf ook ruimtes. Makkelijk te boeken via regus.com

Halve dag kost rond de 200 euro

19. Nielsdejongen

Nielsdejongen Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    127
    Trofeepunten:
    33
    Ik ondervind geen problemen met het ontvangen van de boardingpass in de KLM app. Na het inchecken in de app is de boardingpass meteen beschikbaar.

20. rickbeerendonk

rickbeerendonk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    "Als u ze had geüpload, dan stond u hier niet" was de reactie in Kopenhagen. Maar ik had ze toch echt verzonden en een bevestiging gehad, maar kreeg geen instapkaart online tijden checkin.

Ambtenaruh vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina