InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

1. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik heb gister voor een vlucht op de A330 stoel 3A geselecteerd. Niks mis mee, maar waarom kan ik na de stoelkeuze te hebben opgeslagen helemaal geen nieuwe andere keuze meer maken? Ik kon kiezen uit minstens 15 vrije stoelen. Na 3A gekozen te hebben werden al die stoelen licht grijs met "stoel niet beschikbaar"

2. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.710
    Trofeepunten:
    523
    Ik heb even gekeken in een boeking ook met A330, maar kan alles nog kiezen

3. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    300
    Trofeepunten:
    63
    Zijn er overigens hier forumleden die uit eigen ervaring iets kunnen vertellen over het Frequent Flyer leven in de jaren 90..(of nog vroeger bv jaren 80?). Anekdotes, leuke feitjes..enz.

Nou vooruit dan. De wereld zag er in de nineties echt anders uit. Internet net aan het opkomen, mobiele telefoons nog aan autos gekoppeld, geen ryanair of easyjet en businessclas was echt bc. Vliegen was nog niet voor de massa en schiphol was meer dan de helft kleiner en dus sneller. Hoe ging een trip vanaf schiphol? Eerst papieren ticket afhalen bij de balie van carlsson wagonlits. Dan in de rij voor de boardingpass, naar de ( kleine ) KLM lounge en als het tijd was naar de gate! Als eerste naar binnen goedemorgen en zitten in de enorme stoelen ( 737 had 2 - 2). Klassiek muziek op de achtergrond en stewardessen die 3 talen vloeiend spraken. Welke krant wilt u? Glaasje sinaasappelsap voor uw ontbijt? vanaf de middag ging de trolley met wijn whiskey cognac rond, grote flessen die tegen elkaar tinkelen ik hoor het geluid nog. En er werd wat afgezopen in de bc! Doet u nog maar een glaasje dank u. Geen backpackers of mensen ops slippers en korte broeken in het toestel, de meeste mensen waren keurig gekleed en hier komtie... Iedereen in de bc droeg een stropdas!!
    vervlogen tijden.

Urbanjazz, MollyMoon, MichaelNight en 8 anderen vinden dit leuk.
  4. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    En heel de cabine blauw van de rook zeker? :p

5. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    300
    Trofeepunten:
    63
    Ja verdomd dat was ik vergeten. Iedereen rookte aan boord. Je kan het je niet meer voorstellen maar het was echt zo!

Urbanjazz en MichaelNight vinden dit leuk.
  6. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    300
    Trofeepunten:
    63
    Nu ik verder denk.. Een groot voordeel van die tijd was naar mijn idee dan, dat je onbereikbaar was. Geen mobiel! een bericht in het hotel als je s'avonds aankwam kon je op reageren of niet. En je secretaresse ( die waren er nog in die tijd) meldde iedereen dat meneer op zakenreis was in het buitenland en vrijdag weer terug is.
    Was echt normaal in die tijd. ( en bedrijven groeiden ook en maakte prima winst). Ook kon je met een BC ticket gewoon van maatschappij wisselen. Bijvoorbeeld KLM ticket maar Iberia vliegt een uur eerder ging je gewoon met Iberia mee geen probleem.

Urbanjazz, MollyMoon, VinceG en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.468
    Trofeepunten:
    583
    Inmiddels weer update het is vanaf 8 november en de test inderdaad 72 uur voor vertrek Dank @Grouchy en @Daeni

Laatst bewerkt: 15 okt 2021
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  8. Grouchy

Grouchy Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.144
    Trofeepunten:
    428
    Zag het ook :)
    Als het nu 72 max voor aankomst wordt is dat nieuw. Eerder via MEX en DBV was het 3 days prior to departure.

9. Daeni

Daeni Blue Tier

Leuk Bevonden:
    766
    Trofeepunten:
    123
    Het is/blijft 3 dagen prior departure.

Why does the Order specify 3 days rather than 72 hours? What is considered 3 days?
    The 3-day period is the 3 days before the flight’s departure. The Order uses a 3-day timeframe instead of 72 hours to provide more flexibility to the traveler. By using a 3-day window, test validity does not depend on the time of the flight or the time of day that the test was administered.

For example, if a passenger’s flight is at 1pm on a Friday, the passenger could board with a negative test that was taken any time on the prior Tuesday or after.

Bron: Centers of Disease Control (CDC)

10. Grouchy

Grouchy Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.144
    Trofeepunten:
    428
    Ben net ook even aan het zoeken geweest en het lijkt erop dat het nog steeds 3 dagen voor vertrek is. M'n afspraak in November laat ik dus voorlopig maar staan.

Why does the Order specify 3 days rather than 72 hours? What is considered 3 days?

The 3-day period is the 3 days before the flight’s departure. The Order uses a 3-day timeframe instead of 72 hours to provide more flexibility to the traveler. By using a 3-day window, test validity does not depend on the time of the flight or the time of day that the test was administered.

For example, if a passenger’s flight is at 1pm on a Friday, the passenger could board with a negative test that was taken any time on the prior Tuesday or after.

https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/travelers/testing-international-air-travelers.html

11. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik herinner me nog dat we in de jaren 70 elke zomer met vliegtuig naar Spanje gingen. Ik zat dan tussen mijn vader en mijn opa in: allebei paffend naast mij..Ook allebei strak in het pak overigens..dat deed men toen ook bij vakantievluchten....

Bij de vliegtuigmaaltijd van Transavia zat ook zo n klein flesje sterke drank die ik steevast bij opa moest inleveren...

De laatste keer met rokers aan boord was voor mij eind jaren 90 met Martinair..als ik me goed herinner was dat ook de laatste Lumij die het roken verbood...

MollyMoon vindt dit leuk.
  12. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    In mijn overzicht naar Calgary staat bij 'mijn reizen'' stoel 3A Voorkeursstoel. Ik heb niet heel veel ervaring met long haul business maar ik zou denken dat alle stoelen in business gewoon onder dezelfde cathegorie vallen?

13. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.710
    Trofeepunten:
    523
    Ja, gewoonlijk zie je alle vrije of niet geblockte stoelen. Zou het iets te maken hebben met het rondje dat ze met YEG doen?

14. MollyMoon

MollyMoon Blue Tier

Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Wat is het lekkerste dat jullie ooit in een Lounge hebben gegeten?
    (de gratis dingen niet de a la carte met bijbetalen)

Voor mij was dat een ontbijtje op ORK. Bord vol gestapeld met alleen maar bloedworst en veel Jameson erbij (de beroemde Clonakilty Blackpudding).
    Vriendje moest er van kokhalzen maar ik dwing hem thuis ook dat te eten...

ppt, Amsterdam, EvdP en 4 anderen vinden dit leuk.
  15. MollyMoon

MollyMoon Blue Tier

Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
  16. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.227
    Trofeepunten:
    223
    Ik denk congi (geen idee hoe je het schrijft), nudelsoep in HKG. Ideaal na een avond stappen.

Die Jameson is om de smaak weg te spoelen hoop ik?

17. Urbanjazz

Urbanjazz Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.578
    Trofeepunten:
    383
    - Eten; De Marhaba Lounge in terminal 3 Singapore. En Garuda lounge Jakarta. Maar dat komt omdat je mij altijd Aziatisch eten kunt voorschotelen. Simpele jongen.
    - Koffie; de nieuwe Amex lounge Sydney. Verdomd goeie Cortado’s en Flat White’s met havermelk. Met twee barista’s. Niet zo’n KLM lounge machine.

Volgende maand de amex lounge testen op ARN! Schijnt lekker eten te serveren.

18. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Couscous in oude lounge 26...

19. Urbanjazz

Urbanjazz Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.578
    Trofeepunten:
    383
    Oh die couscous waar die twee dames altijd zo enthousiast over waren hè :D

20. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.082
    Trofeepunten:
    358
    Malaysian Golden Lounge, op zich de Aziatische maar ook westerse gerechten als kaasblokjes en tosti met tonijn doen het goed.

Urbanjazz en MollyMoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina