Ooit heel lang geleden was mijn ruimbagage te zwaar en toen wilden ze ook perse mijn handbagage wegen. Daarna nooit meer last van gehad, terwijl ik vanuit NL retour (bijna) altijd teveel bij me heb. Als ze je koffer willen innemen omdat ze die niet kwijt kunnen, even op je FB label wijzen, elite+ laten ze altijd door.
Op jouw leeftijd komt dat vaker voor schijnt. Overigens is het gebruikelijk om dit soort vragen met dear lazyweb te beginnen.
Een vraag. Volgende week vrijdag vlieg ik uit DUS naar DXB met EK. Nu zijn we de voorwaarden op de website aan het lezen en daar staat dat je een PCR test nodig hebt uit het land van vertrek. Mijn vader net met Emirates gebeld en die zeggen ook dat we een certificaat uit Duitsland nodig hebben. Ik vobd dat vreemd want als we in NL testen binnen de 72 uur krijgen we ook een internationaal certificaat, toch?
Slechts enkelen zullen de appel etende ozzietukker kennen, dat mag ik hopen in ieder geval, maar in het verleden werd de handbagage uit de bak bijna in je schoot geworpen als men plaats wilde maken, dat pakt men duidelijk anders aan, en er zullen wel meer mensen geklaagd hebben dat het cabinepersoneel dat toch is doorgegeven.
Het valt mij wel op dat veel mensen het verschil niet kennen. Zelfs de meest doorgewinterde frequent flyers halen Kmar en Douane door elkaar en denken soms zelfs dat de Security check douane is.
Ooit eens op een bootje over de grens van Namibië 'illegaal' naar Angola gevaren en een Nederlander getroffen met een beleidsfunctie bij de douane. Sindsdien weet ik het verschil tussen de grenspassage van goederen en personen...
Ik heb dit één keer meegemaakt en dit was om de betreffende heer te feliciteren met het behalen van Platinum for Life, deze man bleek later de schoonvader van een vriend van mij te zijn Dat is een ander verhaal, je doet net voorkomen of dat ze dat bij JOU niet meer doen alsof iedereen jou kent/moet kennen... Schuurt erg tegen DYKWIA aan...
https://www.urbandictionary.com/define.php?term=DYKWIA "Do You Know Who I Am? A pompous, self-important asshole walked into the economy cabin and started throwing a DYKWIA fit with all the flight attendants."
Ik heb eind jaren 90 snel geleerd dat ze echt bestaan. Bij de KLM lounge. Ik had toen een blauw pasje en weet niet meer hoe dat heette in dat programma maar laagste status in ieder geval. In die tijd kon je echter nog een boekje van 5 toegangsvouchers bestellen van je miles en er met zo een zelfs in als je met bv Iberia vloog zoals ik die dag. Ik stond daar als broekventje met mijn Iberia boardingpas en mijn voucher aan de desk. Er stond een rij achter mij te wachten. Een Amerikaan stormde iedereen voorbij en duwde mij gewoon opzij. Moest van de grondstewardess toch op zijn beurt wachten en riep inderdaad zijn DYKWIA. Met uiteraard als aanvulling zijn functies..Grondstewardess zei " I don't know who you are but you have to wait " Hij nog bozer, had mijn loungevoucher gezien, begon daarover dat hij een belangrijkere pax was. Uiteindelijk liep hij woest weg en zou nooit meer vliegen met KL. Het zou mij niets verbazen als dit soort situaties zaken als Priority in het leven hebben geroepen.
Daar heb ik allerminst last van, ik ben en blijf graag onbekend en anoniem, heb juist ook niet zo op al dan niet geforceerde praatjes met cabinepersoneel. Wel kan ik mij ergeren en uitspreken over zaken die mij niet bevallen, en dat kan ik ongetwijfeld tactischer aanpakken, maar een beetje assertief en op zijn tijd ietwat onvriendelijk bereikt soms net een beetje meer resultaat dan vriendelijk en afwachtend.
Opa vertelt..... Wel leuk. Zijn er overigens hier forumleden die uit eigen ervaring iets kunnen vertellen over het Frequent Flyer leven in de jaren 90..(of nog vroeger bv jaren 80?). Anekdotes, leuke feitjes..enz. Ik was toen nog volop bezig met mijn Ierse danslessen en the spicegirls...en niet met vliegen..