Die "Twee" heb ik gelukkig maar 1 x gezien...Zo lyrisch staan te dansen bij die couscous in lounge 26..nou dan ben je rijp voor een dwangbuis ..
Nou..als ik zo de berichtjes een paar jaar volg ben jij oorspronkelijk Pools? Ik moet zeggen dat ik een van de lekkerste bloedworst ooit in Polen heb gegeten hoor!
Yeah Right! Het zegt wel iets over jouw smaakbeleving als jij Lounge-couscous het lekkerste vond!! wahahaha
Ik kan niet kiezen: - Coquilles met een heerlijk glas Krug in de Flagship First Dining lounge JFK; - Een heerlijke steak met eveneens een glaasje Krug in de Al Safwa lounge DOH; - Dim sum met een glas Dom Perignon in de Private Room SIN. Daarnaast zijn de Miso soepjes in de CX F HKG lounge heerlijk. Weet natuurlijk niet of je eten in de F lounges als "de gratis dingen" mag bekijken, maar het was wel inbegrepen bij het ticket. Business Class lounge echt prima Aziatische gerechten gegeten in de Silverkris Lounge SIN. Alleen al om deze dingen hoop ik snel weer eens in één van deze lounges te mogen zitten.
Het eten in de Air France F lounge. Pasta met ham en truffel, goede vis, de Baba met Rum. Goede wijnen, whisky, en ?? merken water. En de business class lounges van Emirates buiten Dubai vindt ik ook altijd goed.
Kan iemand KLM het concept "Sky Piority" misschien nog een keer uitleggen? Dacht eerder vandaag 'ga wel ontbijten op Schiphol', heb vandaag Privium en SP dus met de wachttijden zal het wel meevallen. Slechte beslissing, lange rijen en 55 minuten voordat je het station 'Sky priority' voorbij bent. Als toetje verschijnt bij aankomst natuurlijk je bagage als een na laatste op de band.
In september duurde het een uur en een kwartier voordat ik door Sky Priority heen was. De wachtrij begon nog voor de liften...
En vergeet niet dat je dan als 1e in de bus zit die je naar het vliegtuig brengt maar je vervolgens als laatste in het vliegtuig stapt..
Die wachtrij heeft Air France/klm nu enhanced. Beetje moeijlijk te zien op de foto maar vanaf SP tot die lift is er nu 3x een lus. Ben in die lus begonnen maar na een tijdje stond er uitloop tot ver voor de liften (kon het einde niet meer zien). Afijn weer een paar dagen verlost van destination F%#k.
Het probleem is dat door de herfstvakantie er extra reizigers zijn, en nu zijn dat er nog lang niet zoveel als in 2019, nu moeten wel bijna alle reizigers hun documenten aan de incheckbalie laten controleren voordat je een boarding pass krijgt en dat kost natuurlijk extra tijd. Er reizen genoeg mensen met enkel handbagage die nu ook verplicht bij de check-in balie langs moeten waardoor je per saldo meer reizigers hebt. Het is ook een stuk drukker in de lounges, vooral de Schengen Lounge is echt druk vanaf 19.00 uur, de beperkende afrasteringen zijn weggehaald, maar je staat alsnog in de rij. Nu verlang ik niet terug naar de lockdown, maar zo alleen ronddwalend over Schiphol had toch ook wel wat...
Ben benieuwd of ik voor m'n KRK XP-run een boardingpass krijg of dat ik documentatie moet laten zien bij de balie. Vlieg eerst naar DUS om vanaf daar aan de run te beginnen. Heb alleen handbagage dus hoop op direct doorwandelen naar de lounge...
Ik ben net weer terug van een lang weekeinde KRK. Op DUS kreeg ik de boarding passes voor de heen- en terugvlucht. Dus helaas even langs de balie maar het was niet druk met sky priority reizigers. Security heeft (vanwege regelgeving begreep ik) geen fast lane, dat betekent dus even aansluiten. Omdat ik al een boarding pass had hoefde ik in KRK niet langs de balie (er is overigens een sky priority balie en die had het niet druk). De 'fast lane' bij security was open (gelukkig maar want de normale rij was enorm). De lounge was ook weer self-service. Overigens kreeg ik voor de vlucht van AMS naar DUS een uitnodiging om het corona bewijs te uploaden. Na goedkeuring kreeg ik de boarding pass in de app.
Ik heb voor Europese reizen afgelopen 2 maanden nooit op AMS een boardingpass hoeven afhalen aan een balie, altijd gewoon online ingecheckt. Spanje, Kroatie, Zwitserland, Roemenië en Zweden. Alleen terug naar NL steeds langs de balie in het buitenland. Heb ik wat dat betreft geluk gehad qua bestemmingen?
Mijn score is 3 uit 3, ik moest dus elke keer langs de balie voor mijn boardingpass, heel irritant en onnodig allemaal.
Wat tegenwoordig wel nieuw is op sommige luchthavens is als je met je mobiele boarding pass op een outstation komt dat ze in de stress schieten en alsnog documentatie willen zien, of nou ja Brussel en Istanbul hebben daar last van terwijl om daar een mobiel exemplaar te krijgen je toch eerst langs de balie moet… Bij vertrek op Amsterdam voor Kiev en Istanbul krijg ik nooit het mobiele exemplaar, voor heel Schengen dan weer wel.
Wat anders, is er hier iemand wel eens in Banff geweest? Wat is daar aan te raden wat betreft hotel voor een paar nachten in december? Het Fairmont is natuurlijk iconisch maar misschien ook wel wat aan de prijzige kant?