InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

1. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Bij mij in GOT hetzelfde. Alles zou in order moeten zijn. Toch geen boardingpas en hij moest perse de QR "bekijken"(niet scannen)

2. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.082
    Trofeepunten:
    358
    Ligt wel aan de bestemming.

Vandaag toch maar overstag gegaan om wat documenten te uploaden, krijg ik een bericht terug dat mijn documenten zijn afgekeurd.
    Bijzonder is dit wel, want deze documenten voldoen uiteraard aan de eisen, maar belangrijker, vanaf 1 augustus zijn alle 44 vluchten met deze documenten gemaakt en nu zou dit opeens niet in orde zijn?

Niet dat ik de illusie heb dat ik op Düsseldorf de boarding pas ga ontvangen in de app, men moet het echt daar vrijgeven, wat betekent dat men even snel kijkt en het wel gelooft...

Amsterdam, lloydje33 en Ruut vinden dit leuk.
  3. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Ja het gaat vaak wel mis.
    Hier heb ik een BA app waar je de docs kunt uploaden maar die blijft zeggen dat de documenten niet compleet zijn. Ik heb een overstap van 2 uur op Heathrow.
    Ik reis van een high risk land (Ghana) via een very high risk land (UK) naar Nederland en volgens mijn info hoef je geen test te uploaden omdat ik alleen maar een overstap heb en niet van het vliegveld af gaat. Maar heb dat al een paar keer geupload in die app, maar elke keer krijg ik terug dat ik een testbewijs moet uploaden. Was er wel klaar mee, dus even een test gedaan hier in het hotel en toch maar geupload.

4. Amsterdam

Amsterdam Blue Tier

Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Welke documenten heb je in de upload gezet. Bij mij werden ze niet akkoord bevonden en daarna de ene wel en de andere niet en moest ik alsnog inchecken bij de balie. Daar was alles binnen 2 minuten ok.

5. Amsterdam

Amsterdam Blue Tier

Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Bij mij precies hetzelfde.

6. MilesHunter

MilesHunter Blue Tier

Leuk Bevonden:
    318
    Trofeepunten:
    63
    Bij ons is dit proces ook een drama. Al 9 trips gemaakt dit jaar en pas 1 keer is dit goed gegaan, namelijk bij vertrek van Amsterdam.

Bij vertrek van Palma, Valencia, Alicante en Düsseldorf worden de documenten wel geaccepteerd maar krijgen we toch nooit een boardingpass…

7. jphorn

jphorn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Idem hier. Ik heb het opgegeven me hier druk om te maken. Het is duidelijk dat het proces voor geen meter werkt, dus ga maar iets eerder naar de luchthaven om een fysieke boardingpass op te halen. Gelukkig wel in de SkyPrio rij en daarna maar door naar de lounge.

FlyingFonz en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  8. luukk

luukk Newbie

Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    8
    Ik hoop dat ik deze vraag hier mag stellen.
    Heeft iemand ervaring met het kopen van een Macbook in het buitenland?
    Volgend jaar ga ik hopelijk voor een lange tijd naar Japan, en dat lijkt mij een goed moment om een nieuwe Macbook te kopen, voornamelijk vanwege het prijsverschil. Ik maak me echter alleen het meeste zorgen om de garantie t.o.v. een model die ik hier zou kopen. Ook is er een kans dat er in NL bij terugkomst nog eens 21% moet worden betaald i.v.m. het invoeren.
    Alvast bedankt.

9. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    De doos achterlaten in Japan :rolleyes:

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  10. Frankb

Frankb Blue Tier

Leuk Bevonden:
    470
    Trofeepunten:
    63
    Moet je goed kijken welk toetsenbord je koopt, ik zal niet zo vrolijk worden van een Japans toetsenbord.
    upload_2021-10-22_15-41-50.jpeg

Ambtenaruh, VinceG en Ruut vinden dit leuk.
  11. rickbeerendonk

rickbeerendonk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    Als je een apparaat invoert, dan moet je 'm bij aankomst aangeven en betaal je hier de BTW (al heet dat anders). Je kunt, zoals @Vliegende_Keep schreef, de doos achterlaten in Japan, maar als je op Schiphol uit de rij gehaald wordt, dan vragen ze wellicht om je aankoop bon. Jouw risico.

Ik heb wel een MacBook ooit in het buitenland gekocht, maar die werkte probleemloos. Hoewel... er was een terugroepactie van de oplaadsnoeren en die kon ik gewoon in NL vervangen.

Let wel even op het toetsenbord, dan wijkt mogelijk af. In Noorwegen kun je ook zonder BTW kopen, maar je krijgt dan wel een Noors toetsenbord en dat wil je hoogstwaarschijnlijk niet.

Schade aan iPhones worden probleemloos overal ter wereld verholpen (ervaring mee in VS). Bedenkt daarbij wel dat als je geen Apple Care hebt, dat je dan afhankelijk bent van de garantie in het land van aankoop. Als dat maar 1 jaar is, dan heb je dus minder garantie dan in Nederland waar 2 jaar de wettelijke termijn is.

luukk vindt dit leuk.
  12. rickbeerendonk

rickbeerendonk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    Het is een normaal US Keyboard voor zover ik zie... Als je blind typt dan maak je je niet druk om de Japanse toevoegingen.

luukk vindt dit leuk.
  13. jphorn

jphorn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Laatst bewerkt: 22 okt 2021
    ppt en luukk vinden dit leuk.
  14. luukk

luukk Newbie

Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    8
    Via de website van de Apple Store kan je de laptop ook met een normaal US keyboard bestellen. Die kan je dan later op halen in een Apple Store in JP.

Daan3 en rickbeerendonk vinden dit leuk.
  15. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.082
    Trofeepunten:
    358
    Het proces kan inderdaad al wat beter, ik heb in totaal 7 x dezelfde documenten opgegeven en ingestuurd.
    Soms werd alles afgekeurd, soms een gedeelte goedgekeurd, en de laatste terugkoppeling was het beste, men wilde graag het PLF voor het Verenigd Koninkrijk hebben en het negatief testresultaat, de rest van mijn documenten was goed.
    Nu lijkt dat begrijpelijk, maar het betreft een vlucht naar Istanbul, dus dan klopt die terugkoppeling niet.
    Na de 7de keer zowaar de bevestiging dat alles goed is, inmiddels was al ingechecked, maar een boardingpass krijg ik niet, ook nu niet, maar die illusie had ik al niet, ik wilde alleen weten of dit systeem werkt, maar ik schat in dat door de hoge workload inzendingen vluchtig bekeken worden, en dat vanaf sommige outstations men toch graag zelf wil kijken.

16. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.392
    Trofeepunten:
    508
    Ik vloog 2 weken geleden intercontinentaal met een iPhone 13 en die werd even op serienummer gecontroleerd, maar was gewoon in de EU (NL) gekocht dus geen probleem. Was mijn eerste controle ooit, het natuurlijk gewoon normaal om een telefoon en laptop bij je te hebben. Als je er 3 bij je hebt wordt het een ander verhaal denk ik.

Let behalve toetsenbord ook even op de oplader. Ik weet niet precies wat voor oplader er precies bij jouw model laptop zit (ja, USB-C, maar de andere kant :)), als het gewoon zo'n verwisselbaar Apple opzetstukje is kun je nog een oude uit NL gebruiken zodra je terugkomt, maar als het een gegoten lader is dan word je niet vrolijk van steeds een verlooptstekker gebruiken.

Overigens geef je aan voor lange tijd naar Japan te gaan: als je je Macbook dan in NL koopt en meteen uitvoert, ben je niet BTW-plichtig in NL. Dat scheelt 21% op je nieuwprijs, stempeltje halen bij de douane op Schiphol en je krijgt de kosten terug. Dat kan voor veel retailers via een tussenpersoon zoals Global Blue of Vatfree.com (aanrader). En pro-tip is om bij bol.com te bestellen, die werken ook zonder tussenpersoon en dan krijg je je volledige BTW terug ipv dat er nog 30% kosten worden ingehouden bij de tussenpersoon.

MVA20, Urbanjazz, Carel1 en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. luukk

luukk Newbie

Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    8
    Dank voor het meedenken.
    De stekker die ze in Japan meeleveren is er een met een verwisselbare stekker, dat is dus makkelijk te vervangen door een opzetstukje.
    Ik ga hopelijk een halfjaar naar Japan, voor de meeste waarschijnlijk niet lang (voor mij wel ;)), werkt dit dan ook? Heb je misschien een linkje naar wat meer leesvoer hier over? Vindt dit wel interessant.

18. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.392
    Trofeepunten:
    508
    https://www.belastingdienst.nl/wps/...rive/douane/reisbagage/ik_reis_nederland_uit/

luukk vindt dit leuk.
  19. luukk

luukk Newbie

Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    8
  20. rickbeerendonk

rickbeerendonk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    Belasting vrij invoeren kan pas na 12 maanden (en producten ouder dan 6 maanden): https://www.belastingdienst.nl/wps/...uisboedel_belastingvrij_in_nederland_invoeren

luukk vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina