TAP staat voor: Take Another Plane zoals @Bijzonderetickets al zei; bij irrops is TAP verschrikkelijk! Houden zich absoluut niet aan EC261 en een chargeback via je cc is dan de enige mogelijkheid… Helaas heeft TAP een monopolie op een route die ik regelmatig vlieg…
Nog even terugkomend op de vega KLM discussie.. https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/ned...t-vegetarisch-vlees-menu-nico-van-staalduinen
Jeez, wat een proleet. Blijft fascinerend om te zien hoe vrijheidsbeperkend dit soort zogenaamde vrijheidsstrijders zich kunnen opstellen
Na tijden weer eens gevlogen. Retourtje Ams Gru in WBC. Wat weinig eten voor zo’n lange vlucht zeg. Die kleffe burger, iemand daar positief over? Haha. Wel lekker die extra XP, dacht eerst ze een foutje hadden gemaakt.
@Tim82, ik sluit mij bij bovenstaande negatieve ervaringen aan. De eerste en gelijk laatste keer dat ik met TAP vloog (2019) direct drama. Exact wat @Godenzoon14 zegt, take another plane (Ruim 12-uur vertraging op route AMS-OPO-GRU door hun stupide overstap. Uiteindelijk niet eens met TAP kunnen doorvliegen.... Azul heeft mij naar de bestemming gebracht. Azul is daar in tegen wel een hele fijne luchtvaartmaatschappij)
. Over wijn gesproken: Heeft iemand ervaring met het in je koffer stoppen van wijntaps ( die vacuum 3 liter zakken in een doos en zo'n kraantje? Kunnen die het drukverschil aan in de cargo hold en in je koffer?
Beste vraag in jaren! Geweldig Ik zou het niet aandurven, indien die zakken gaan werken op de plek waar het gelijmd is… Flessen daaraan tegen geen probleem weet ik uit ervaring
Zo'n wijnzak lijkt mij heel flexibel en stevig, een fles is keihard en beweegt niet mee. Ik denk zelfs dat als je zo'n zak vult met water dat bevriest in het vrachtruim dat er niks mee gebeurd. En zolang de zak vol zit, dus weinig tot geen lucht er in, het best kan, zeker als de seal nog gesloten is.
Als die zakken vacuum zijn, dan heb je geen drukverschil aangezien de vloeistof erin niet meer samengedrukt kan worden. Geen probleem dus.
Hey valt me de laatste tijd op dat bij KLM in de 737 toestellen in business altijd 1C als niet beschikbaar staat. Echter niet als bezet. Iemand een idee waarom ze die stoel blokkeren?
Gistermiddag voor de vlucht van WAW naar AMS last minute een equipment change: Van een KLM 737-800 naar de nieuwe Embraer 195 E2 van Cityhopper. Wat een leuk toestel en wat een verbetering ten opzichte van de “oudere” Embraers is dat! Alleen de lengte van het slanke toestel is al imposant. Voor de verandering koos ik een keer een plekje op de allerlaatste zitrij: rij 34. Geluidsreductie is top, evenals de look & feel van de cabine. De stoelen zijn ietwat hard (voor korte vluchten vind ik dat geen nadeel) maar bieden verrassend veel beenruimte. Ik was aangenaam verrast.
Ik had exact dezelfde ervaring met een 190-E2 bij Helvetic. Mooi stil en een fijn interieur. Voor mijn gevoel was de A220 van Swiss een stuk minder stil, terwijl dat toestel ook om zijn geluidscomfort bekend staat.