Ik ben nu in Canada en 100 Canadese dollar voor een PCR-test is hier een aanbieding. Dat is dus zo'n 67 euro.
Met dergelijke overstappen moet je dan per se je koffer van de band halen? wij willen namelijk dan een hotel in met handbagage en de koffer in de doorverbinding laten..
Ja hoor. Ik heb 2,5 maand thuis gezeten omdat er geen vluchten waren en daarna "gewoon" gevlogen. Nu ik gevaccineerd ben is het heel wat makkelijker omdat je geen 3 Covid tests per week meer nodig hebt (1 heen vaak en 2 terug omdat NL bijzonder regels had (PCR max 72 uur + sneltest van 24 uur). Daardoor inmiddels meer dan 200 stokkies in mijn brein gehad. Maar dan nog was het fijn om op pad te zijn. KLM daarentegen maakt het er niet fijner op. Veel ongeregeldheden, platinum lijn die nauwelijks bereikbaar is. Downgrades etc etc. Heb nu 3 klachten uitstaan waar na een aantal weken nog steeds niet op gereageerd is. Heb vorige week op mijn vlucht naar Calgary geruime tijd met de purser zitten praten en die heeft zelfs een aantekening gemaakt dat iemand contact op moest nemen, maar 2 weken later nog steeds niets van gehoord. En een mondkapje op lastig? Kom op mensen! Er zijn genoeg mensen die dit hele dagen dragen voor hun werk (ook zonder covid!) Maar mij hoor je niet klagen en ik stap nog steeds heel graag in een vliegtuig.
Momenteel zit ik op Aruba en vlieg zondag weer terug naar AMS. De overheid zegt dat je een coronabewijs moet tonen. Weet iemand of dit ook het gele boekje met vaccinatiekaart mag zijn? Ik doe namelijk niet mee met de corona app...
Nu je het zegt..ik zie het nu ook! Ik zal a.s. zaterdag eens kijken of er iemand zit en wie dan wel. Ik heb voor corona een paar keer op 1D gezeten en toen zat er steeds een KLM hotemetoot op 1C. Maar dan zal hij toch gewoon "bezet" moeten staan? Dit is mijn allereerste vlucht weer sinds covid en ik kan gelijk op onderzoek en de retourvlucht ook bezet zag ik..
Nee mag niet. Je kan het op papier uitprinten als je de app niet wil gebruiken, maar het gele boekje is niet voldoende
Staat een boete van 95 euro op bij controle aan de grens, maar hoogstwaarschijnlijk kom je gewoon je terugvlucht niet in.
Rij 1 is bulkhead. Zit prima, maar mag je geen bagage bij je houden. Rij 2 is ook prima, maar mag je wel bagage bij houden. Verder zo goed als hetzelfde met de andere rijen
Nee dat gaat niet want ik sta niet geregistreerd bij het RIVM. Ben benieuwd of ze het geleboekje en de vaccinkaart accepteren...
Ja, mijn zoon is in buitenland gevaccineerd, had ook geen app daardoor. Geen probleem om NL binnen te komen. Buitenlandse vaccinaties kan je in Utrecht laten registreren, dan kan je alsnog van de app gebruikmaken.
Ik ben zelf erg lang. Waardoor ik liever rij 1 kies bij de embrear. Nadeel is dat de stoelen smaller zijn en je tafeltje in de armleuning zit. En je kunt niets kwijt. Maar vanwege m’n lengte verkies ik rij 1 altijd.