InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

1. Brangeri

Brangeri Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Ze moeten het ook wel van de doos hebben qua stevigheid. Ik ben ook wel benieuwd naar waarom je met zoveel wijn vliegt? Of heb je een tripje Noorwegen gepland want dan snap ik het wel:D

Nog steeds niet de nootjes in bakjes?

Eagle, MVA20, MollyMoon en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.083
    Trofeepunten:
    358
    Zijn de oorspronkelijke vluchten of vluchttijden gewijzigd?

Want bij Air France, als men vluchten eruit gooit en je uiteindelijk op nieuwe vluchten geboekt wordt is mijn ervaring dat dat niet goed gaat.
    Bij een nieuwe wijziging heb ik door PA het ticket opnieuw uit laten geven, omdat een week of 3 terug er nogal wat issues waren bij het inchecken, dat ging niet, en bij de ticketdesk moest de vriendelijke medewerker een boel doen om het gedaan te krijgen.

3. Pictor

Pictor Blue Tier

Leuk Bevonden:
    658
    Trofeepunten:
    123
    hehehe, zelf lust ik geen wijn, ben meer van de whisky

MollyMoon vindt dit leuk.
  4. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    In Australië noemen ze dit soort wijn 'Goon', een fenomeen onder de backpackers omdat dit het goedkoopste alcohol is (en ook de smerigste :D). Heb mezelf daar vaak schuldig aan gemaakt moet ik daarbij zeggen, en dus ook bij VA in het bagageruim weleens meegenomen. Tot nu toe altijd goed gegaan! Het was door de temperatuur om hoogte nog koud ook na het landen, bonus....:p

Die zakken hebben trouwens een dubbele functie. 1. Na een hele zak drinken val je zo in slaap. 2. Vaak genoeg een lege via de tap opgeblazen en zo fungeerde het als kussen. Handig als je in het midden van de outback bent en je opblaas kussentje lek is geraakt. :cool:

Urbanjazz, Bijzonderetickets en MollyMoon vinden dit leuk.
  5. Oorspronkelijke vlucht... ik ga morgen wat eerder om dit hopelijk te fixen (Krakow run), gewoon bij KLM desk overleggen toch @Ozzietukker ? Terugvlucht was wel al (direct na boeking) gewijzigd, met overigens niks anders dan 10 minuten latere vertrektijd. PA heb ik nog niet...

Vluchtinformatie
    Uw vlucht AF1735 naar Paris Charles De Gaulle Airport op 21 November is helaas gewijzigd. Bekijk uw gewijzigde vluchtschema.

Laatst bewerkt door een moderator: 19 sep 2021
  6. Opgelost via callcentrum KLM op Filippijnen (ik vroeg de helpdesk persoon waar hij nu was) Wilde het niet op morgen laten aankomen.

Was lastig! Supervisor moest er worden bijgehaald. Het had te maken met de open jaw (heenvlucht ams-cdg-dus, morgen, en 21 nov terug ber-cdg-ams), De terugvlucht had ik een paar keer gewijzigd. Daardoor was mijn vlucht van morgen helemaal niet meer actief, en uit het systeem gehaald! Ben blij dat ik gebeld heb, is nu gefixt. ze moesten ticket zelf opnieuw boeken.

Laatst bewerkt door een moderator: 19 sep 2021
    MVA20 vindt dit leuk.
  7. Mag ik nog even jullie advies: AMS-CDG-DUS , met overstaptijd van 55 min in CDG: mag twee handkoffers meenemen in vliegtuig, maar kan ze ook in ruim laten zetten. Is er een serieuze kans dat de koffers dan even zoek raken ./ te laat aankomen?

8. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Garantie heb je nooit, maar ik heb zelfs gemerkt met een overstap van 40 minuten in ATL dat het prima is gegaan. Dus zou me niet teveel zorgen daarom maken.

Even off-topic: Zou je wellicht wat meer gebruik willen maken van de bewerk optie in je posts? Het wordt een beetje onoverzichtelijk de laatste tijd dat je heel veel onder elkaar, achter elkaar post in meerdere topics. Zou fijn zijn! :)

Javadest, Urbanjazz en Ready2Board vinden dit leuk.
  9. Komt door mijn werk. Daarin mag en zal ik nooit opmerkingen editen, zodat transparant is wat je doet en moeten toevoegingen nadrukkelijk apart worden getoond.. Het geeft lezers inzicht in de totstandkoming van de informatie, en laat ook beter de zoektocht zien dan een afgerond bericht, zoals bv. bij Weekend + kaart. Maar wanneer in Rome, dan een Romein.

BartF en MoonJ vinden dit leuk.
  10. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Zijn er nog mensen die plezier beleven aan vliegen? Vroeger was de vlucht echt een onderdeel van de reis. Voor mij althans. Nu zie ik er tegenop en denk ik eraan om vaker de auto te nemen in plaats van het vliegtuig.

Dit jaar heb ik 1x KLM economy gevlogen en 1x KLM europe business class (vakantie naar ALC). De service bij KLM is er echt flink op achteruit gegaan. Ook de EBC service is niet meer wat het was. Eerst was het een hot towel, drankjes/nootjes, een warme maaltijd met twee keuzes en pro-actief drankjes aanbieden. Nu is het een KLM cityhopper box (à la AMS-DUS) en gordijntje dicht tijdens de rest van de vlucht.

Ik heb nog een paar boekingen staan, maar ook het niveau van de telefonische ondersteuning is niet meer wat het was. Bijvoorbeeld bij het omboeken denken ze niet echt mee met de klant. Ze gooien bijvoorbeeld zomaar je stoelreservering eruit en blokkeren de hele boel waardoor je ze weer terug moet bellen.

11. BartF

BartF Blue Tier

Leuk Bevonden:
    217
    Trofeepunten:
    43
    Iets van EDIT 1/2/3 onderaan je originele bericht zou dan op zich prima werken. Dan wordt het iets overzichtelijker voor iedereen en is je originele bericht niet bewerkt.

12. BartF

BartF Blue Tier

Leuk Bevonden:
    217
    Trofeepunten:
    43
    Hoewel het niet het einde van de wereld is hebben die mondkapjes het wel een beetje verpest voor mij. Afgelopen weekend nog een hele dag in de auto gezeten naar Nederland ipv het vliegtuig gepakt te hebben, omdat ik mee kon rijden met een paar vrienden. Vóór die mondkapjes regel zou ik altijd het vliegtuig hebben gekozen. Terug wel weer vliegen.

Carel1 en MVA20 vinden dit leuk.
  13. Ja prima
    Edit 1 is goed
    Edit 2 gaat lukken

BartF vindt dit leuk.
  14. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.468
    Trofeepunten:
    583
    Het lijkt erop dat we in november weer naar binnen mogen zonder omweg in de VS! Verdere entry eisen worden later vandaag bekend gemaakt.
    UPDATE: Wel een covid test 72 uur van te voren en geen quarantaine bij aankomst indien volledig gevaccineerd.

Laatst bewerkt: 20 sep 2021
    BartF, Daeni, Urbanjazz en 6 anderen vinden dit leuk.
  15. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    Lekker dan, mijn vertrek staat op 22 oktober gepland:mad:

Desondanks prima nieuws natuurlijk

lloydje33 vindt dit leuk.
  16. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Leuk nieuws! Ga in december naar Vancouver, misschien even een dagtripje naar Seattle :) Mits testen in Canada niet astronomisch duur is.

MollyMoon, beuse242, Carel1 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. KieWie

KieWie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    63
    Zelfde hier... Zou American Football gaan kijken - nu de kaartjes maar verkopen. Het was natuurlijk een wilde gok, maar het blijft jammer dat het nét te vroeg was.

beuse242, Daeni, Tim82 en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. Urbanjazz

Urbanjazz Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.578
    Trofeepunten:
    383
    Ik heb inmiddels ook andere airlines gevlogen en die van KLM is naar omstandigheden zo gek nog niet. Komend weekend een run, vooral omdat ik het vliegen heb gemist, meer dan dat ik de XP’s nodig heb. Ik vind nog altijd heerlijk, heb Europees, Intercontinentaal en “lokaal” gevlogen. Trein of auto zijn voor mij nooit opties. Vliegtuig is zoveel meer comfort. Ondanks de hassle dat je eerder op de luchthaven moet zijn.
    Tuurlijk is het mondkapje vervelend. Na een uur voel je dat ook niet meer (omdat je oren geen bloed toevoer meer krijgen :D)
    Een vriendin heeft me overgehaald naar zuid Duitsland te gaan met de auto komende maand. Ik vind dat zo verschrikkelijk, zie er enorm tegen op. Voor mij is er echt geen reden om de auto te pakken. (Uitgezonderd BRU/DUS regionen en zelfs dan overweeg ik het vliegtuig). We hebben familie bij Maastricht wonen. Als KLM er nog op vloog zou ik zeker met vliegtuig gaan (we wonen dicht bij Schiphol).

Ruut, Daan3, MollyMoon en 5 anderen vinden dit leuk.
  19. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Het niet meer zo hoeven aanschuiven in rijen overal op Schiphol vind ik qua voordeel wel opwegen tegenover de droge boterham met kaas heen, eiersalade terug en het mondkapje.

Urbanjazz vindt dit leuk.
  20. MollyMoon

MollyMoon Blue Tier

Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    ik vraag dit niet voor mij maar voor een vriendin,,
    nee... grapje, voor mijzelf. Inderdaad, het gaat om een potentiele run naar Scandinavie, om het even waar. Mijn vriend vind mij een malloot met mijn XP obessie maar wil wel mee als er genoeg goedkope wijn is..hij wil zich verdoven met wijn dus in een scandinavie run moeten er wijntaps in de koffer. vandaar!

MichaelNight en Vliegende_Keep vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina