Ik wordt altijd raar aangekeken als ik zelf Irish Coffee maak (meestal in een bierglas) in de lounges...En dat terwijl het oorspronkelijk ook een echte Airport drank is! (Airport Shannon! ) Leuk weetje: Wisten jullie dat de landingsbaan op Shannon Airport was aangewezen als noodlandings baan voor de Spacehuttle?
So wie so wel een handige site..ik voel me daar net als de geofferde kinderen een verdwaalde in het Labyrinth van de Minotaurus..
We lopen elkaar net mis! Gisteren andere vluchten / tijden CDG. Wij overmorgen weer. Op 1 KL vlucht gisteren zat een KL’er met zoon op die geblokte stoelen.
Gisteravond laat is trouwens het volgende overkomen in mijn hotel: Ik zou een upgrade vanwege status moeten kunnen krijgen. Ik kwam laat binnen en er zat een (ik denk) bewaker i.p.v. een "echte" receptionist. Hij gaf aan geen upgrades te mogen/kunnen geven dat kan dus alleen overdag. Ik snap dat het soms niet kan. Maar dat een nachtportier/bewaker dit niet mag is nieuw voor mij. Kennen jullie dit fenomeen? een nachtwaker die geen upgrades kan/mag geven?
Mijn theorie klopt dus denk ik. Er is nogal wat verkeer tussen KL en AF op AMS-CDG. Mijn laatste 2x voor Corona naar CGD zat ik op 1D en zat er op allebei de vluchten een KLM-er op 1C. Gisteren was hij ook geblokt en zat er wéér een. Hij vond zichzelf nogal interessant want hij was druk en luidkeels aan het oreren tegen de crew. Hij zou die AF collegas in Parijs wel eens een "lesje leren" enz. Mijn terugreis morgen was 1C lange tijd geblokt maar nu bij de incheck opening was hij weer te kiezen..geen kl hotemetoot morgen. Misschien neem ik 1C wel..Jammer dat ik mijn blauwe pak en mijn hele oude KLM stropdas niet bij heb. Had graag gezien hoe ze reageren.
Maar waarom zou je 1c willen? Zodat je recht voor je uit naar de bemanning kunt kijken of het mondkapje wel goed zit ? 1c of 1d zal ik nimmer zelf kiezen.
Ik denk dat de KLM ers daar graag zitten om met de crew te praten, Ik weet niet meer waarom ik zelf destijds 2x 1D koos. Ik zal ongetwijfeld een hele goeie reden hebben gehad maar die herinner ik me niet meer. De vluchten deze keer zit ik 4D (net voor het gordijn) in de gok dat 4F leeg blijft. Ik wil het liefst niet een of andere vreemde pipo naast me. Op de heenreis is dat gelukt. Op CDG - GOT gister was ik trowuens de enige in businessclass en had de "butler" voor mezelf.
Ik wel hoor..ik ben dan ook een kwebbel. Ik praat graag met de crew! Heb er twee stewardessen als vriendin aan overgehouden met alle voordelen van dien....
Heb je een link van "die twee Duitsers"? ps lees ik nu een Nederlander die geen Duits verstaat? Ik heb Nederlands moeten leren, sprak ook geen woord Duits maar door het Nederlands begrijp ik het Duits ook redelijk.."Hollandisch und Deutsch macht kein Flauss Auss..!"
Een vriend van mij uit Zweden heeft een paar weken terug vertraging gehad met TAP. Uiteindelijk op een vlucht met KLM. Hij kwam meer dan 4 uur later op ARN en moest bovendien extra betalen voor bagage (bagage waar hij wel bij TAP voor had betaald). Op sociale media krijgt hij geen antwoord van TAP. Wat kan hij nog meer doen behalve een klacht indienen bij TAP en zijn Kan hij zijn teveel betaalde bagage claimen bij KLM? Of moet dat toch bij TAP? Samenvattend, wat is de beste manier voor mijn Zweedse vriend om compensatie te vragen?
Het beste is om hem te steunen in deze zware tijd, want op TAP hoeft hij niet te rekenen. Rechtsbijstand inschakelen lijkt de enige manier, maar zelfs dan geven ze niet thuis heb ik van een mede forumlid begrepen.
Ja, ik was er al een beetje bang voor toen ik hoorde dat hij met TAP vloog. Hij heeft zijn complaint ingediend en heb hem verteld dat hij het beste kan bellen met de Zweedse office van TAP. Hij wil op zijn minst de kosten van de extra bagage terug die KLM vroeg want op zijn originele ticket had hij recht op drie stuks bagage.
Erg herkenbaar. Ik had net 1,5 jaar mijn job en vond (en vind!) het geweldig en toen ineens 2,5 maand thuis. Gelukkig bleek het daarbij beperkt en is het daarna met heeeeeel veel gepuzzel en getest weer goed gekomen. En nu kunnen we het niet bijbenen en ben ik als een gek mijn recruiters aan het werk aan het zetten om mijn team uit te breiden.
Voor diegene die wat te doen wilt hebben: deze herfst/winter (1/10 tm 31/1/22) kun je met 12 segmenten SAS Star Gold halen.
Leuke actie, maar ik denk 15 segmenten. In de tekst bij SAS staat1x basic points en 3x status points. Of zie ik iets over het hoofd?