Voor de Boekarest gangers onder ons; ik heb afgelopen week de nieuwe treinverbinding uitgeprobeerd vanaf OTP naar het centrum van de stad. De trein doet er 21 minuten over, en rijdt 24 uur per dag. Het station ligt op 75 meter voor de aankomst terminal boven het parkeerdek, de enorme stationskap valt niet te missen, als je het station zoekt. Ik was voor een retourtje 1,48€ kwijt, wat echt spotgoedkoop is. Er staan kaartautomaten en er is ook loket op het perron van het station aldaar. Toegegeven, je moet daarna natuurlijk nog vanaf het hoofdstation met de metro of ander vervoer naar je eindbestemming dus komt er nog wat bij aan kosten, maar de taxi kan hier niet tegenop. Ook qua rijtijden kan de taxi hier niet tegenop, zeker in de loop van de middag kan een rit vanuit de stad zomaar een uur duren naar OTP. Ook nu weer zag ik 3 rijbanen met stilstaand verkeer rond 17.00 's middags die kant op.
Dat is mooi.. Ben namelijk 2 keer belazerd door taxi drivers daaro. De eerste keer toen ze oude en nieuwe lei door elkaar gebruikten jaren geleden. "4 nullen wegstrepen" voor de echte waarde. Dus 10000 oude lei was 100 nieuwe of zoiets.
Als ik weer eens naar OTP ga, neem ik dus de trein. Met de taxi heb ik er wel eens ruim 1,5 uur over gedaan. Nu nog een fatsoenlijke lounge op OTP en het wordt weer interessant
hahaha die OTP lounge zit je nogal hoog ? Al jaren begin je over die lounge als iemand over OTP begint.. Wat vinden jullie binnen europa nog meer belabberde lounges? Ik zelf de oude Aspire 26 op schiphol. Die Couscous en mosterdsoep kwamen me mijn oren uit. Ik wou die twee omhoogevallen -water met munt drinkende- troela's hun haren uittrekken toen ze daar een keer lyrisch stonden te doen over die couscous (de nieuwe 26 ben ik nog niet geweest)
De meeste lounges binnen Europa vind ik niet slecht. OTP is zover ik heb meegemaakt echt een uniek dieptepunt.
Nice en Lyon is ook niet echt iets om warm van te worden. Maar OTP is een winnaar. MXP met roltrap naar boven wil je tijdens de spits ook niet te vaak ervaren. Maar voor lounges hebben we een ander topic
Kwam zojuist bij AF een leuk WBC-tarief ( Sint Maarten) tegen voor als je nog even de zon wilt opzoeken, 1229,-- euries. Economy is duurder!
Ben benieuwd. Ik ga er dit weekend voor het eerst sinds 2018 weer in>>Ik ken dus alleen de oude lounge. (Star lounge is nog steeds dicht hoor ik maar sinds kort mogen LH en OS weer in de Aspire. Nu ga ik vanwege business met OS. )
Wel even wennen die Platinumlijn van KLM. (Ben nieuw) Vanochtend gingen ze voor 2 Europese vluchten 88 EUR onder de laagste prijs van Google Flights zitten en rekende ze ook geen reserveringskosten van 10 EUR. Vanavond , bij boeken andere vlucht binnen Europa, was het bedrag 25 EUR hoger dan online. "Ja dat zijn 35 EUR reserveringskosten" Ik zei: "Huh vanmorgen waren het nog 10 EUR". Antwoord: oh, lets waive the booking fee totally, per saldo 8 EUR lager dan online. Huh? Ik voelde me even bij Brugman Keukens. Bellen helpt, al werkt dit alleen wanneer het binnen 5 minuutjes geregeld is, daar weegt anders geen uurloon tegenop Dat ging vandaag dus lekker snel. Wie belt er van jullie wel eens de lijn of de PA voor boeken tickets en merkt dan dat de prijs lager is?
Ik wist niet dat Novotel ook het Guest of the day principe kent. Ik heb dat een keer in Sofitel Luxembourg Kirchberg gehad maar nu dus ook bij Novotel Schiphol.
Novotel Schiphol doet dat inderdaad, ben al 2 keer gast van de dag geweest volgens mij. 2 maal een blik stroopwafels.
Ik zit te denken om stoel 10A te kiezen in de KLM a330-330. Echter zegt het KLM systeem dit: "Stoel aan de raamkant zonder raam" nu heb ik zelf wat research gedaan en zie ik toch steeds 2 ramen naast de eerste rij in economy comfort op de Airbus. Iemand die weet of hier nu wel of geen uitzicht is?