Volgens TravMagazine: ‘Op dit moment zijn er geen concrete plannen om volledig over te stappen op vegetarische maaltijden.’ De airline laat in een reactie op het misverstand weten: ‘Verduurzaming is ook voor onze catering een belangrijk thema. We kijken hierbij naar wereldwijde maatschappelijke trends en stemmen onze menu ontwikkeling hierop af. Bij het bepalen van het aanbod is keuzevrijheid van onze klanten belangrijk en moeten de maaltijden smakelijk en kwalitatief hoogstaand zijn. KLM vernieuwt regelmatig het aanbod en stemt dit af op de behoefte en wensen van haar klanten.’
En dan vergeet je nog KLM zelf vorig jaar: vanwege Corona serveren we geen alcoholhoudende dranken meer.
Dit proefballonnetje is niet voor niks in de media losgelaten. Dit soort dingen doe je om reacties te pijlen om te kijken of men er al klaar voor is. Want het is uiteindelijk natuurlijk een mooie manier om te besparen. Eerlijk is eerlijk, ik eet eigenlijk bij voorkeur geen vlees of vis in het vliegtuig, en geeft de voorkeur aan een pasta en een salade. Maar het opdringen van enkel vega onder het mom van duurzaamheid terwijl je wel met een uiteindelijk kerosineverbruikend toestel naar je verre vakantiebestemming gaat slaat natuurlijk nergens op. Persoonlijk ben ik wel blij dat KLM de catering ook met korte vluchten houdt, niet zo zeer om het eten, ik eet wel thuis, op de bestemming of in de lounge, maar wat drinken is wel zo fijn. Alleen die Cocosmacroon, doe alsjeblieft de stroopwafel terug, kan ook mooi in het kader van duurzaamheid, die neemt een stuk minder ruimte in!
Nadat ik een keer ziek ben geworden van een maaltijd met kip op een vlucht naar China (heb de halve vlucht op t toiltetje gezeten ) neem ik eigenlijk altijd de vegetarische optie. Het is altijd een lastige discussie, maar toen roken verboden werd op vluchten waren daar ook veel mensen op tegen en nu vind iedereen het doodnormaal. We veranderen allemaal langzaam in oude zeurpieten die vinden dat vroeger alles beter was
Ik vond die Cocosmacroon eigenlijk wel lekker. Heb sinds lange tijd weer eens een snack aangenomen hehe. Ga je nu serieus de discussie over wel of geen vlees eten gelijktrekken met wel of niet roken?
Eerder de reactie erop denk ik. Ik weet ook nog wel hoe de verstokte rokers allemaal hoog en laag zworen dat ze nooit meer in een restaurant gingen eten toen je er niet meer binnen kon roken.
Dat dacht ik al omvat te hebben met KLM:"Vanwege COVID bieden we geen maaltijdservice (of andere service) meer aan, om de contactmomenten tot het mimimum te beperken". Overigens, als KLM het vlees van de intra-europa vluchten weghaalt, kan het me weinig schelen. Dan heb je enkel een boterham met kaas ipv met ham&kaas (en die laat ik altijd voor wat het is, liever een stroopwafel of kokosmacroon, vlees eet ik wel in de lounge).
Kan iemand mij vertellen hoe het qua weer is op Bonaire in november? Ik zie overal dat er dan de meeste neerslag valt, maar zijn dat korte hevige buien zoals ik die ken uit ZO Azie, of heel de dag regen?
Hela ik heb zojuist vernomen dat OS business nu weer in lounge 26 mag. Hopelijk weten de loungemedewerkers dat ook..
Het ergste is, vroegâh was er nog wel eens variatie in wat je kreeg, maar nu is het een zakje chips bij latere vluchten en een cocosmacroon bij vroege vluchten. Een koekje is voor mij prima, maar je kan best wat varieren, want de cocosmacroon is toch wel een speciale gore smaak, en een stroopwafel is nog net wat typischer Nederlands en zoals gezegd een stuk compacter, dat moet KLM toch aanspreken, minder verpakking nodig, minder gewicht, dus ecologisch zoveel meer verantwoord.
Voor de liefhebbers van Kroatië; ik ben afgelopen 12 maanden 5x in Split/Dubrovnik geweest met zowel KLM, Lufthansa als Austrian airlines. Bij die laatsten geen status. Online checkin lukte me nooit, error-code met verzoek naar balie te gaan, bij alle 3. Wat wel lukt is via de site van die 2 luchthavens zelf inchecken. Gister voor KL1946 en ik had sequence 001 en mijn partner 002 (op 20 uur voor vertrektijd). Blijkbaar doet niemand dat. Voordeel daarvan was dat ik alle stoelen kon selecteren die nog vrij waren (vanaf rij 4). Nu is dat bij KLM toch al zo, maar zonder status kan dat dan ook zonder voor economy comfort of exit row bij te betalen. En bij Lufthansa en Austrian waar ik 0 status heb kon ik op die manier ook alle stoelen behalve business kiezen. En amper iemand voor je in de digitale rij!
Schiphol, foto boven genomen onder de E-pier, foto onder vanaf de roltrap bij McDonalds boven de D-pier. De rij voor de paspoortcontrole die van D tot voorbij E gaat de hoek om. Als ik marketing manager van Privium was geweest, had ik een paar flyers uitgedeeld.
Hoe laat was je daar? Toen ik er vanmiddag langsliep was er bijna niemand in ieder geval. Blijkbaar heel piek-gevoelig zo'n rij.
De drukte kan snel wisselen. Als er ongeveer gelijktijdig een paar intercontinentale vluchten aankomen, kan het snel drukker worden.
Precies, dit is zo'n beetje elke ochtend het beeld van non-Schengen -> Schengen nadat er een paar nachtvluchten binnenkomen. Alsof ze het niet zien aankomen hè..