Beste Westi een vraag over een ander onderwerp. Weet jij of de kerstmarkten doorgaan dit jaar? In het bijzonder GDN, GDN was ons eind 2019 goed bevallen ...Hoewel misschien wat vroeg?
Ik denk dat het nog te vroeg is om daar een uitspraak over te doen. Vooralsnog is alles open, maar de vaccinatiegraad is net onder de 50%, dus er komt nog een golf aan.
Uiteraard! wereldwijd de grote steden. En dan niet de luxe sterren restaurants, maar graag de restaurants waar je goed en prettig kunt eten voor een goede prijs. Bijvoorbeeld zoals zo'n Indonesisch restaurant in Den Haag Als foodie zou ik hier erg blij mee zijn en ook zeker gebruiken!
Ben nu al aan het bedenken welke restaurants ik kan benoemen. Moeten wel beetje structuur aanbrengen.
Ik heb een paar van mijn beste maaltijden ooit genoten in kleine restaurants waarvan je het niet verwacht, lokale kennis is vaak wel een must om de parels te vinden. Ik zal er de volgende keer om vragen als ik binnen bestel. Die 5 miles kunnen me gestolen worden maar het is gewoon balen als je eerst denkt ''he onverwacht toch wat kunnen scoren vandaag!'' en dan 5 seconden later nope!
Ik weet bijna zeker dat het wel eens is gevraagd en beantwoord, maar de laatste keer dat ik naar BLL vloog, kon ik na het uitstappen me meteen weer voegen bij de wachtende passagiers. Is dat nu nog steeds zo?
Ik meen dat ik juist meteen deuren in moest lopen richting exit. Waardoor je dus niet bij die winkeltjes en boarding area komt. Dan nog is de luchthaven zo klein dat je in 15min makkelijk weer terug bent bij de gate.
Laatste keer in BLL was half augustus voor me. Was toen iig niet mogelijk. Eerst mocht iedereen langs de autoriteiten die je QR code & ID controleerde. Daarna kon je naar de bagageruimte waar opnieuw 2 mensen iedereen opvingen, indien je niet (volledig) gevaccineerd was moest je 15 meter verderop een COVID-19 test doen. Daarna richting exit.
Ik lees net dat KLM intercontinentaal in Y alle maaltijden zonder vlees gaan zijn omdat KLM wil "vergroenen". En directeur customer experience Boet Kreiken zegt daarover:"Bij het bepalen van het aanbod is keuzevrijheid van onze klanten belangrijk en moeten de maaltijden smakelijk en kwalitatief hoogstaand zijn.” Lekkere keuzevrijheid als je je klant geen keus laat. Of zie ik dat nou verkeerd?
Als er dan in gewone restaurants een "vegetarisch menu" is moeten ze in vegetarische restaurants een "carnivoren menu" aanbieden. Nee maar dat is niet de bedoeling want vegetariers zijn superieure wezens...KLM maakt mooi gebruik van deze hipster ideeen als bezuiniging.
Och wat vreselijk toch weer, als je niet 8 uur zonder vlees kan neem je maar een zak beef jerkey mee.
"It's not a bug, it's a feature!" Klinkt een beetje als LH destijds "we hebben geluisterd naar onze klanten en verstrekken voortaan geen gratis voedsel meer. Wel is er nog voedsel (van hogere kwaliteit) te koop". Of Transvertragia tijdens Corona...KLM:"Vanwege COVID bieden we geen maaltijdservice (of andere service) meer aan, om de contactmomenten tot het mimimum te beperken" Transvertragia (volle dochter KLM):"We gaan nog steeds met onze trolley's door het vliegtuig heen, zodat u nog wat kunt kopen als u dat wenst".
Alhoewel ik een voorstander ben van vega/vegan maaltijden, lijkt het me dat de keuze hiervoor bij de klant moet liggen. Ik denk dat het bij dit soort beslissingen niet helpt dat er weinig concurrentie is en de schaarse slots nooit meer vrij komen voor eventuele concurrenten. Het lijkt me een goed idee dat er om de paar jaar opnieuw op slots ingeschreven moet worden en dat bij het vergeven daarvan de klanttevredenheid meeweegt. Om er voor te zorgen dat je dan niet alleen budgetvluchten naar de costa overhoud kunnen de slots aangeboden worden per bestemming/regio/continent.