InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

1. beuse242

beuse242 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    De nieuwe lounge in Parijs is vandaag geopend las ik! :) Dus als jullie zijn geweest dan zijn we benieuwd naar de ervaringen en foto’s wellicht? Ik moet nog even wachten tot 25/9 voor een bezoekje aan de nieuwe lounge.

2. beuse242

beuse242 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    link naar foto’s van AF lounge Parijs op Facebook

3. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.083
    Trofeepunten:
    358
    :) De lounge ziet er in ieder geval goed uit. Ik zie dat ze de catering letterlijk hebben verplaatst van de oude lounge in de nieuwe lounge.

Aan de andere kant, ik ben wel fan van die yoghurtjes, en die verschillende kaasjes kan ik ook wel waarderen en ik hoorde dat er vanaf september ook een warm buffet gaat zijn.

Maar deze lounge is qua uitstraling wat meer on par met de internationale lounges van AF bij 2L en 2M. (Daarentegen de lounge ergens in de kelder bij 2K, die mag ook wel eens een upgrade krijgen).

Even kijken of ik zondag wat Franse douaniers kan bewegen om snel door te werken dat ik geen 30 minuten maar 4 uur in de lounge ga hebben.

beuse242 vindt dit leuk.
  4. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Nu ik met SOF bezig ben om te kijken zie ik dat er een BW op loopafstand is op die airport. Als ik googlemaps geloof zo'n 600 meter

MollyMoon vindt dit leuk.
  5. MollyMoon

MollyMoon Blue Tier

Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Goed om te weten! hoewel ik het liefst naar een shengen+euroland ga voor een xp run..

6. MollyMoon

MollyMoon Blue Tier

Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Ik lees steeds meer berichten dat er steeds meer problemen zijn mbt agressie en korte lontjes aan boord. Merken jullie dat ook als veelvliegers?
    (en als je zelf het probleem aan boord was hoor ik dat ook graag.)

7. FlyingDutch

FlyingDutch Blue Tier

Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Er waren altijd al veel 'onaangepaste' mensen aan boord. Het komt er nu echter sneller uit op het moment dat ze weigeren mondkapjes te dragen.

8. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.395
    Trofeepunten:
    508
    Een paar weken geleden zat ik op een intercontinentale KLM vlucht waar een opstootje ontstond in het gangpad, tijdens de landing nota bene. Binnen mum van tijd kwamen er 3 heren, strak in pak, het opstootje beëindigen. Ze hingen meteen een marechaussee badge aan zo’n touwtje over hun pak heen en na landing werd de aanstichter van het opstootje ongeveer horizontaal afgevoerd door deze heren.

Had wel al eens undercover agenten aan boord iets zien deëscaleren, maar die hadden vrijetijdskleding aan. Dit was echt type ‘air marshal’ zoals je die in Amerikaanse films ziet, ze waren met z’n drieën en zaten helemaal achterin.

Overigens wordt op bijna elke vlucht naar Paramaribo en Curaçao (wellicht ook andere Antillen) tussen de maaltijden in geen alcohol geschonken in economy om nare situaties te voorkomen.

beuse242, MollyMoon, ErwinLansing en 7 anderen vinden dit leuk.
  9. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Ik heb afgelopen jaar weinig tot niets meegemaakt eerlijk gezegd. Het verschilt ook een beetje hoe de crew er mee om gaat.

MollyMoon, ErwinLansing en MichaelNight vinden dit leuk.
  10. LucW

LucW Blue Tier

Leuk Bevonden:
    123
    Trofeepunten:
    33
    De lounge manager gaf aan dat de oude ruimtes teruggegeven zijn/worden aan CDG, dus AF er verder niks meer mee zal gaan doen.

Gistermiddag (rond 12:00 uur) was het in de nieuwe lounge trouwens al heel druk en was het lastig om een plekje voor 2 te vinden.

11. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Lekker wijn drinken en chocolade eten in het Mövenpick Amsterdam. En dat alles voor maar 74€. Incl upgrade naar een luxere kamer en late check uit. :)

20210821_171250.jpg

20210821_180657.jpg

beuse242, MoonJ, Bijzonderetickets en 5 anderen vinden dit leuk.
  12. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.083
    Trofeepunten:
    358
    Ja daar was ik al een beetje bang voor, want de capaciteit kan wel groter zijn, de oude lounge had een beneden verdieping die niet iedereen durfde te vinden waardoor het daar altijd wat rustiger was.

Ik ga het morgen zien.

ErwinLansing en MichaelNight vinden dit leuk.
  13. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ja klopt, gold bij Accor. In deze prijsklasse vind ik dit hotel wel het beste van Accor in Nederland.

14. Sandor

Sandor Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.222
    Trofeepunten:
    428
    Nieuwe Mövenpick in Den Haag lijkt me ook wel aardig.

15. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.083
    Trofeepunten:
    358
    De nieuwe Air France lounge 2f is op zich prima vertoeven.
    Zelfs een paar hot buffet items. Het is in ieder geval ruim opgezet en 100% beter dan wat het was, wel is het ook op zondag druk maar tafeltjes en stoelen om te eten zijn wel beschikbaar.

Gelukkig zijn de mini blikjes cola niet verdwenen, beter dan de premix, de flesjes water wel, en dat vind ik dan wel weer een tegenvaller, maar dat is natuurlijk geen klacht die je officieel kan maken dat je geen flesje Evian mee kan nemen uit de lounge, want officieel mocht dat denk ik niet.

Beginnersfouten ook gemaakt, ga je bij de ingang netjes bij de zuil scannen, de medewerkers negerend, heb je daarna de gates waar je je boarding pass moet scannen .
    En bij de douches, je moet die qr code niet met je telefoon scannen die aan de deur hangt, nee als die er hangt moet je daarmee de deur openen.
    Dat is gelijk puntje van kritiek ook, hoewel meer douches zijn ze nu meer zichtbaar, er is geen reserveringssysteem dus als ze allemaal bezet zijn moet je daar rondhangen en jaag je daarmee ook de schoonmaakster op.

16. Fripsmaster

Fripsmaster Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.329
    Trofeepunten:
    558
    Die is zeker aardig, ik was er in juni (lees hier mijn ervaring).

17. jphorn

jphorn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Vandaag ook een paar uur in de nieuwe AF lounge mogen vertoeven. Het is een geweldige upgrade, maar een detail kunnen mijn partner en ik echt niet over uit -- het schrijnende gebrek aan stopcontacten. Er zijn echt maar heel weinig zitjes met een stopcontact, en bij andere zitjes is wel gedacht aan een of meer usb-poorten, maar we hadden deze trip alleen onze usb-c kabels mee en dat paste dus ook niet. Voor zo'n nieuwe lounge snap ik niet dat er niet gedacht is om meer stroompunten te voorzien.

Verder wel een fantastische verbetering. Helaas de Clarins Spa nog niet kunnen boeken, maar dat komt vast binnenkort wel een keer.

VinceG en Carel1 vinden dit leuk.
  18. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Ik zal straks een USB-C naar USB-A verloopstekker in de rolkoffer doen.

jphorn vindt dit leuk.
  19. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.395
    Trofeepunten:
    508
    Precies een punt wat ik al langer niet begrijp, ook in nieuwe hotels: waarom er nog nauwelijks usb-c-poorten zijn. Nieuwe Priviumlounge heeft daar dus wel aan gedacht!

beuse242, Thijsk, Urbanjazz en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Of KLM die begonnen is met retro-fitten van hun 737's, en dan ook nog de 'oude' usb poorten installeren...:p Super fijn dat KLM na jaren hun concurrentie volgt met stroom in narrow-body toestellen installeren, alleen 80% van de telefoons kunnen nu alsnog niet opgeladen worden met hun stock kabels. :D

Deel Deze Pagina