uiteraard is mijn nieuwe vertrekdatum wel > 30 dagen want ik verwacht in november nog steeds niet richting bud als de usa te kunnen
Ik heb zelf BUD-HNL in januari staan, waar 2 vluchten geannuleerd en omgeboekt zijn. Vooralsnog heb ik geen haast om iets aan te passen.
Net op Youtube live gevolgd: Het einde van de 747 bij KLM.... en echt een trantje in mijn oogen gehad...
Ik heb al een tijd de FB gold kaart en sinds een maand de reguliere gold. Nu vraag ik mij af wat handiger is, werken met miles op de ene en rewards op de andere of toch maar het totaal naar 1 kaart overboeken? Ik heb nu aardig wat miles maar doe hier weinig mee. Bij online betalingen met de gold kaart krijg ik nu regelmatig de melding of ik met rewards wil betalen. Wat doen jullie als je beide kaarten hebt en waarom?
Je bent met de reguliere altijd flexibel ze naar Flying Blue om te zetten, maar dikwijls zijn er mooie tickets te halen met Avios, Asiamiles of Krisflyer, dus ik zou ze altijd pas overzetten als je daadwerkelijk iets op het oog hebt.
In augustus had onze vlucht AMS-AUA ruim een dag vertraging waarvoor we uiteindelijk een vergoeding kregen. Nu is de vlucht van mijn medereiziger van AUA-AMS geannuleerd en rebooked naar de dag erop. Kan ik ook hiervoor een claim indienen?
Indienen kan altijd. Of je ook iets krijgt, is de vraag ;-) Maar het is de reiziger, die een EU261 claim kan indienen. Daarnaast hangt het af van de reden waarom de vlucht is geannuleerd of deze in betrekking komt voor vergoeding. Daarom moeilijk om er meer over te zeggen zonder meer informatie. Of zoals ze zeggen in het engels, the devil is in the details.
Tja... de heenvlucht was ook al een dag vertraagd. Dit is nu het excuus; We are very sorry that your flight was cancelled because of the outbreak of the coronavirus (COVID-19). We’ve rebooked you onto another flight, please find your new flight details below. If you have a connecting flight, this will be rebooked as well in the coming days. Maar goed, niet geschoten is altijd mis.
No surprise there. Er geldt namelijk een deadline van 2 weken voor de vluchtdatum waar de airline een vlucht kan annuleren of wijzigen zonder compensatieverplichting:
Voor een reisje naar Madrid volgend jaar feb zoek ik nog een leuk hotel. Iemand nog suggesties? Voorkeur voor ketens ivm puntjes.
Mijn favoriet is het IC. Altijd een mooie kamerupgrade gekregen. De lounge is één van de betere IC lounges.
Ondanks dat het hotel niet bij een keten is aangesloten, heb ik goede ervaringen met ‘Dear Hotel Madrid’. Hele centrale ligging aan de Gran Via, mooie kamer en lekker kleinschalig.
Goede verhalen gehoord over Doubletree in Madrid. Indigo Gran Via is qua locatie ook wel leuk, beetje kleine kamers maar mooi zwembad op het dak.
Dank heren! Helaas is het Dear Hotel niet beschikbaar. Ik ga even kijken naar het IC. Doubletree was eerste keus maar die is ook niet beschikbaar. Indigo ga ik even naar kijken.
Sinds gisteren is, tenminste bij KLM, de vliegbelasting in de tarieven verwerkt. €7,85 is het geworden.
Het is natuurlijk een fooi deze taks en gaat helemaal geen verschil maken behalve dan dat het een nieuwe melkkoe is voor de overheid. Jammer dat onze overheid een rupsje nooitgenoeg is. Of het nou groente of fruit is, een spaarrekening met negatieve rente of een verzekering, er moet belasting op. Behalve voor multinationals, die mogen via ons land de belasting in hun eigen land ontduiken.
Of een verlate Sint, of een vroeg kerstcadeau. Geen idee welke weldoener mijn Flying Blue account zo rijkelijk gespekt heeft..