True, ik rij altijd. Nooit file en dichtbij parkeren (www.parkvogel.de). Goedkoop bij ISS dome (met shuttlebus) anders p24 ook prima te doen!
Morning allemaal! Ik vlieg morgen voor het eerst sinds tijden weer eens, maar nou krijg ik tig mailtjes van KLM en Air France dat ik voor mijn vluchten met Air France een chirurgisch mondmasker nodig heb. Dat klinkt niet alsof ik mijn stapel wegwerpmaskertjes van de drogist om de hoek voldoende is om het vliegtuig in te komen. Weet iemand hoe strikt hierop wordt gehandhaafd en of ik een ander ding moet kopen? Er wordt in de mail zelf al aangegeven dat ik die dingen ook op Schiphol kan kopen, maar ik verwacht dat daar de hoofdprijs voor zal worden gevraagd
die wegwerp dingen van de drogist, zijn prima. Gewoon die met de blauwe buitenkant die heeft iedereen om bij Air-France
ja, alleen stoffen mondkapjes zijn een issue, maar wat ik gezien heb krijg je gewoon een goedgekeurd masker bij de gate of het toestel als je er geen hebt.
Ow die heb ik nog niet meegemaakt dat ze uitgedeeld werden. Die blauwe 3 laagse maskers werden eerst medisch genoemd en nu ineens niet meer. Strange. Zolang het geen sjaal of een stoffen masker is dan is het goed. Ik ging 2 weken geleden inchecken en toen had ik mijn stoffen masker op en toen werd ik er al op geattendeerd dat dit masker niet voldoende was. maar heb ook de "medische" maskers bij.
Die wegwerp masker van de drogist zijn prima hoor. In Duitsland bij de gate werden die gratis uitgedeeld voor wie geen wegwerp masker op hebben. In Amsterdam bij de gate werden mensen vriendelijk verzocht die masker in winkeltje te gaan kopen voordat ze aan boord mogen.
Afgelopen week werd er op Schiphol bij boarden (richting CDG) omgeroepen dat KLM per 01-10 stopt met het gratis verstrekken van mondkapjes bij de gate als je er geen hebt (of niet de juiste). Je kunt ze dan kopen. Nog geen idee of dit ook werkelijk is ingevoerd per vandaag.
Overigens, richting CDG al meerdere malen meegemaakt dat er vrij strikt gecontroleerd wordt op het dragen van het 'juiste' masker (standaard wit/blauwe variant). Stofkappen, zelf gemaakte mondkapjes of zelfs betere mondkapjes werden niet geaccepteerd. Iedereen kreeg een vervangend wit/blauw mondkapje. Dit trouwens alleen richting CDG. Op andere vluchten deze controle niet meegemaakt.
Mooie aanbiedingen naar o.a. PTP en FDF deze maand bij FB! Zou je hier gewoon naartoe kunnen, of is alles daar gesloten?
Ze controleren op vluchten naar CDG daar inderdaad op. Voor mensen met een 'onjuist' exemplaar werd dan bij de gate een 'juist' exemplaar gegeven. Maar ik begreep dat dit vanaf 1 oktober niet meer het geval is? Ik zal opletten volgende week. (Niet dat ik er gebruik van hoef te maken, mijn compleet witte Turkse mondmaskers zijn prima, met een handig neusdraadje). Dat de betere mondmaskers trouwens niet worden geaccepteerd is ook bij sommige andere maatschappijen zo, de reden hiervoor is dat dit filter inderdaad de gebruiker van dit mondmasker zelf beschermd, echter kan een eventueel virus van de gebruiker wel zo worden verspreid. En eigenlijk, eigenlijk is dat wel heel raar dat je dus geen mondmasker mag gebruiken die jezelf daadwerkelijk kan beschermen...
Het is een Frans stukje eigenwijsheid dat daar alleen die wit/blauwe zogenaamde chirurgische maskers worden geaccepteerd.
En hoe kan je zien of het werkelijk de ffp3 kwaliteit is die een chirurgisch masker moet hebben ? ffp1 kwaliteit of zelfs minder zien er toch ook gewoon blauw/wit uit....
chirurgische maskers kunnen niet ffp3 zijn. Ffp3 is de zwaarste klasse disposable maskers welke veel dikker ogen. Gewoon zo’n blauw wit masker gebruiken, geen zelfgemaakte
Vandaag wederom contact gehad met psl. Ook ik heb begin dit jaar 2 mooie tickets geboekt vanaf BUD richting de USA voor prive tripjes en ook maar gelijk een paar 1300/1400 euro AMS-USA aanbiedingen geboekt voor wat zakelijke trips. Er van uitgaande dat de COVID-19 onrust in het najaar / begin 2021 wel voorbij zou zijn Alleen tot mijn grote schrik telt het omboek beleid wat er eerst was (zie bijlage) blijkbaar niet meer en mag ik nu respectievelijk 2K per ticket bij leggen. Een aantal trips hadden outbound bud-ams deze maand en de US is überhaupt nog niet open voor ons. Ik ging er dus even vanuit dat ik ze moest mededelen niet mee te vliegen en dat ik tot 30 juni volgend jaar had om nieuwe datums op te geven, en dan class 2 class om te boeken zonder bij te betalen zoals in de bijlage vermeld: "Class to class Rebook in the same booking class as the original ticket Fare difference and Change Fees waived If same booking class is not available, collect the fare difference" Blijkbaar telt dit nu niet meer..... ik vind dat eigenlijk niet kunnen want je ziet staan tot 30 juni dus denk ik het heeft geen haast. Had ik achteraf een maand eerder gebeld kon het dan wel...... Iemand hier vergelijkbare ervaringen of hadden jullie hopelijk meer geluk. Overigens vind ik het ook erg vervelend dat de psl steeds een waarde oordeel geeft over de bud-usa alsof het een "error fare" is. Tickets zijn destijds niet gecanceld met als rede "error fare". Ik proef bijna een neurotische dwang om deze tickets refunden. btw mocht iemand van jullie onder het genot van een alcoholische versnapering hier over willen praten zijn jullie altijd welkom in het zonnige West Brabant.
De kans is aanzienlijk dat er ergens een vlucht in je reisschema geannuleerd wordt , en dan geld volgens de voorwaarden op KLM site sinds 5 oktober het volgende; Wijzig uw reisdatum U kunt uw reisdatum wijzigen zonder dat u de wijzigingskosten hoeft te betalen. Is uw nieuwe reisdatum voor of op 30 november 2020? Of is uw nieuwe reisdatum 30 dagen voor of 30 dagen na uw originele reisdatum? Dan kunt u gratis omboeken binnen dezelfde reisklasse (Economy Class of Business Class). Buiten de hierboven genoemde periode kan er echter sprake zijn van een tariefverschil.
er zijn al 4 vluchten geannuleerd waaronder 2 bud trips en om die om te boeken kwamen ze met 2K per ticket bij betalen, terwijl ik aangaf van het gaat dan toch class 2 class maar dan nog kan er sprake zijn van een tariefsverschil