InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Dat doen ze bij KLM toch nooit? Ze worden eerder gekoeld geserveerd in combinatie met gekoelde cava :)
     
  2. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Koude noten zijn toch niet lekker? :D:p
     
    beuse242 vindt dit leuk.
  3. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Klopt :D
     
  4. Tommy

    Tommy Blue Tier

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    598
    Trofeepunten:
    123
    Weet iemand of je de Privium lounges ook in mag als je aankomt? En dan vooral die bij de vertrekhal? Wordt me niet helemaal duidelijk uit de website!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  5. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    3.201
    Trofeepunten:
    483
    Nee, alleen de airside lounge kun je bezoeken als je aankomt.
     
    Amsterdam en JustinCase vinden dit leuk.
  6. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Kan iemand mij vertellen of een overstap in SEA van 1h15m genoeg is (ICA - DOM)? Andere optie is 4h4m maar dat vind ik weer erg lang vertoeven in de lounge...
    Echter klinkt 1h15m ook weer zo haastig met border control, bagage oppikken en weer op de band leggen. Of valt dat uiteindelijk mee? Nog nooit op een outbound-overstap gehad in de VS dus geen ervaring mee. :p
     
  7. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Dat zijn bloktijden om de OTA stats te padden, over het algemeen komen die DL TATL vluchten veel eerder aan.

    Met GE en checked-in baggage deed ik het in het verleden onder de 25 minuten. Dit is vanaf het uitstappen tot en met het aankomen bij de gate.
    Als er @SEAisia net een vliegtuig uit Asia aankomt dan kan het voor de normale pax langer duren.

    - Als het krap wordt door vertragingen dan staat er bij mij eigenlijk altijd iemand van Delta me op te wachten. Uitzondering is als VIPER je automatisch omboekt.
    - Mis je deze vlucht dan boeken ze alsnog op die 4h4m vlucht.
     
    Thijsk en MoonJ vinden dit leuk.
  8. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Wederom bedankt voor de verhelderende uitleg! Dan pak ik lekker die van 1h15min.
     
  9. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik weet dat er hier veel Intercontinental liefhebbers zijn dus een vraagje; ik wil 6 nachten in het Intercontinental Athene slapen, maar zag op streetview een soort 8 baans stadssnelweg voor het hotel langs lopen. Is dat iets wat overlast geeft? Juist de premium kamers liggen aan de kant van de weg zag ik.
     
  10. tomhster

    tomhster Newbie Premium Member

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    Nee, heb je geen last van. Het is trouwens niet één van de tophotels binnen de keten (en daar is de prijs ook naar), als je je daar op instelt is het een prima onderkomen.
     
  11. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    699
    Leuk Bevonden:
    1.462
    Trofeepunten:
    428
    Heel vreemd. Op dezelfde dag in februari 2 vluchten geboekt, voor een vriend van me en voor mezelf. AMS - IST - DXB met TK. 1 bij Kilroy, de ander via Mytrip. Van mytrip kreeg ik vorige week een mail dat een refund niet mogelijk was, maar dat ik wel 'gratis' kon omboeken. Van Kilroy kreeg ik een mail dat de refund goed was gekeurd, dus dat ik mn geld binnen 4 dagen terugkreeg. Dat is nu bijgeschreven. 'Gelukkig' is het niet gerefunde ticket betaald met CC, dus daar denk ik dat ik maar eens een balletje op moet gooien, toch?
     
  12. JosEnrafNonius

    JosEnrafNonius Blue Tier

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    158
    Trofeepunten:
    43
    Is het crown plaza beter in Athene ?
     
  13. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.737
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Met de cc maatschappij is zeker een goed idee.
    Inmiddels is alles wat met cc is betaald of opgelost of de ota / luchtvaartmaatschappij heeft de betwisting niet gewonnen.

    Nu nog 2 zaken, eentje ook met mytrip en met ideal betaald, maar aangezien daar 3 cc betwistingen tegen liepen en ze deze reservering in beeld hebben en aan die betwistingen hebben gekoppeld ga ik daar het geld niet van terugzien. Het was ook nog eens een privetrip dus werkgever kan niets juridisch voor mij doen. €160 kwijt.
    Met Supersaver ben ik nog in correspondentie over €684, 50/50 schat ik de kansen, juridisch kan hier al meer maar het is nu vooral afwachten en ze aan de deadlines herinneren.

    Al met al hebben de ota’s er ook niet om gevraagd, en nu zijn de ota’s mij kwijt omdat ik enkel met de luchtvaartmaatschappij zelf nog mag boeken qua bedrijfsbeleid omdat de extra rompslomp de besparingen niet waard zijn....
     
  14. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    842
    Trofeepunten:
    348
    Ik kan niet over het verschil oordelen, maar het CP in Athene valt voor mij in de categorie 'goed'. Het voldoet aan alle basiseisen van een goed hotel en de belangrijkste metrolijn is niet ver lopen. De inrichting is verder niet mijn smaak.
     
  15. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Is er wel eens iemand met de trein vanuit NL naar DUS Airport gegaan? Ging dat goed en heb je nog tips (ook qua tickets ;-))?
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  16. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Ja ik heb het wel eens gedaan. Ik woon in de buurt van Arnhem en laat ik dit even als voorbeeld nemen. Je kunt direct met de stoptrein vanaf Arnhem CS of met de ICE. De ICE vertrekt vanaf Amsterdam CS en Utrecht CS. Hiermee ga je dan naar Duisburg Hbf en vervolgens met de boemel naar Dusseldorf Flughafen.

    Ticket koop je vie NS International. Hierbij kun je ook nog aangeven of je evt een abonnement in NL hebt. Hierdoor worden stukken in NL goedkoper.

    Echter is mijn voorkeur toch de auto omdat DUS haar parkeergarages dicht bij de terminal heeft of op korte afstand met de monorail. @RickJansen weet hier vast meer over als frequent bezoeker.
     
    Ambtenaruh en beuse242 vinden dit leuk.
  17. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    861
    Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    253
    Yes, gaat helemaal prima vanaf elk NS station in Nederland (vanuit de Randstad en Limburg de trip gemaakt...). Als je op tijd boekt bij NS international, dan kan je een ticket voor 19 euro enkele reis boeken... vanaf 3 maanden voor vertrek kan je via NS International een ticket boeken btw, dan zijn de 19 euro tickets ook beschikbaar.

    De duitse NS-ers begrijpen meestal niks van je ticket, dus ze scannen het en, behalve als met de ICE reist, kan je elke trein nemen van en naar Nederland. Zo kan je het goedkoopste ticket nemen, en in plaats van 3,5 uur reizen, kan je toch in 2,5 uur thuis zijn...
     
    beuse242 vindt dit leuk.
  18. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    342
    Trofeepunten:
    63
    Jazeker, gaat prima en als je een beetje op tijd kan boeken ook erg goedkoop. Ik heb twee maal een retour vanaf Amsterdam CS naar Düsseldorf Flughafen 1e klasse voor 50 euro gekocht.

    Je neemt de ICE naar Duisburg Hbf en dan vertrekt (meestal) vanaf de andere kant van het perron de regionale trein naar Düsseldorf Flughafen. Daar pak je de monorail naar de luchthaven.
     
    beuse242 vindt dit leuk.
  19. tomhster

    tomhster Newbie Premium Member

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    Klopt. Maar je mag geen ICE eerder of later nemen, het kan gebeuren dat er geen zitplaats aan boord te vinden is en het personeel is doorgaans net zo klantvriendelijk als dat van Air France. Niet dus.
     
    Carel1 en beuse242 vinden dit leuk.
  20. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Afgelopen weekend nog, Ik heb treintickets gereserveerd via de Duitse website, niet via NS.
    Als je dat tijdig van te voren doet is de ticketprijzen goedkoper.
    Voor €4 extra kun je een stoel reserveren naar je wensen(aan het raam met of zonder tafel, stilte no phone etc.
    En als je nog veel uurtjes heb door te brengen in Duitsland, kun je tijdens treinticket reserveren ook voor €7.20 aangeven voor een ov dagkaartje in omgeving. Kun je dan nog Dusseldorp verkennen.

    Van Amsterdam ging die rechtstreeks tot Duisburg, in Duisburg overstappen naar de luchthaven... in luchthaven station neem je de skytrein naar de terminal. Dit alles is goed aangegeven.
    Je mag idd niet de (internationale) trein eerder of later nemen, het kost je een nieuwe kaartje kopen;).
    De binnenlandse uiteraard wel. Ik was op terug weg eerder klaar in luchthaven DUS, dus nam ik eerder een trein naar Duisburg, en daar nog lekker op terrasje in zonnetje gezeten.

    weekendje eind oktober ga ik dit weer doen, treinkaartje heb ik reeds gereserveerd.
     
    FlyingFonz, beuse242 en Carel1 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina