InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Begrijp wat je bedoelt. Zoals je zelf aangeeft vanuit je ervaring in de horeca, gok ik dat KLM daarop juist hoog scoort (weet niet zeker). In EBC is het personeel meestal erg vriendelijk en hebben ze voor iedere passagier extra aandacht.

    Bij Air France is dat anders, maar niet per se minder goed, gewoon formeler en afstandelijker. Europeanen zijn in mijn ervaring nu eenmaal afstandelijker dan Amerikanen, waarschijnlijk weegt die persoonlijke aandacht voor Amerikanen net iets zwaarder mee dan het merk champagne en de kwaliteit van het eten dat geserveerd wordt.

    Voor mij is dat laatste belangrijker, maar op een Europees business class product is de persoonlijke aandacht wel iets wat eruit springt aangezien het hard product niet zoveel voorstelt. Over het algemeen vind ik British Airways het op dit punt ook wel goed doen.

    Ik kreeg bijvoorbeeld op een WBC vlucht vorig jaar een handgeschreven kaartje ter ere van mijn 100ste KLM-operated vlucht. Leuk gebaar.
     
    beuse242, FlyingFonz, lloydje33 en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Of aan het begin van een weekendje weg een klein tasje mee krijgen met twee flesjes Cava, een handgeschreven kaartje van de bemanning en wat mini stroopwafeltjes erin. Het zorgt er wel voor dat je met een glimlach uitstapt! Als FA moet je de wensen van de gasten wellicht situationeel aan kunnen voelen/ aanpassen?
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  3. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Dat hebben wij ook verschillende keren meegemaakt o.a. op verjaardagen. Je voelt je dan een gewaardeerde klant.
     
    beuse242 vindt dit leuk.
  4. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Dat is inderdaad leuk. Bij BA delen ze de overgebleven kleine flesjes champagne in CE ook wel eens uit.

    Een FA vertelde me een keer dat het eigenlijk niet mag. Je mag ze alleen aan boord nuttigen. Zal wel met btw en accijnzen te maken hebben...
     
    Bijzonderetickets en beuse242 vinden dit leuk.
  5. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    1.455
    Trofeepunten:
    428
    Ik vloog vandaag weer eens noodgedwongen met Wizz van Heraklion naar Dortmund. Had online ingecheckt, geen bagage, maar kon in het hotel niet printen. Geprinte boardingpass vind ik wel zo fijn, dus ging ik dat even (ruim op tijd) vragen aan de balie...daar konden ze hem ook printen, voor een schamele 30 euro #wtf.
     
  6. FlyingFonz

    FlyingFonz Blue Tier

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    187
    Trofeepunten:
    43
    Oh, dat Wizz je nog niet?
     
    JosEnrafNonius, ppt, Ambtenaruh en 8 anderen vinden dit leuk.
  7. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    1.455
    Trofeepunten:
    428
    Touché, nee ;) Duur printje, dus overgeslagen.
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  8. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Gister CAG-AMS gevlogen in de KLM Embraer. Het was de laatste vlucht van de senior purser, ze ging een carriere switch maken. De voorste rijen waar niemand zat (er waren geen business klanten) waren versierd met slingers, en de vrouw zelf liep met slingers en een snoepkrans om door het vliegtuig heen. De first officer riep om voor haar te klappen, wat helaas niet iedereen deed.

    Als ik zelf senior purser oid zou zijn, zou ik liever met een lange vlucht uit Azie ofzo uit dienst willen gaan, maar misschien valt daar niks in te kiezen?

    Was rustige vlucht, met ongeveer 50 mensen aan boord. 2 keer een drankronde met 2 glaasjes drinken gekregen.
     
    beuse242, VinceG, Sky93 en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. Didymis

    Didymis Blue Tier

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    192
    Trofeepunten:
    43
    Hartstikke leuk en goed om te horen dat ze - in deze tijd - toch nog een feestelijke laatste vlucht heeft gehad!

    Kleine technische aanvulling, echter: KLC heeft geen pursers en al helemaal geen senior pursers. Ze hebben wel senior CA's, maar behoudens dat zit er in 'rang' geen verschil tussen bij Cityhopper. Wat wel zou kunnen is dat een senior purser van ('het grote') KL tijdelijk gedetacheerd was aan KLC, maar dat lijkt me - die mensen een beetje kennende - erg onwaarschijnlijk.
     
  10. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Ik ben in DUS; check in balies zijn laat open( anderhalf uur voor vertrek kwamen ze pas aan). Skyteam lounge is gesloten, er werd gezegd dat er ontslagen vielen enzo.
    Airport is erg rustig, er lopen niet zoveel mensen.
    Ik ben benieuwd hoe CDG straks is.
     
    lloydje33, Bijzonderetickets en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  11. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Mijn partner is met mijn schoonmoeder een weekje op vakantie, en ik heb onverwacht 2 dagen vrij en heb mezelf op het Mövenpick Amsterdam getrakteerd à 94€ per nacht.

    Ik kreeg een gratis upgrade naar een executive kamer op de 19e etage met prachtig uitzicht over het IJ en het centrum van Amsterdam. Nu zie ik dat er bij de executive etage ook een executive lounge hoort. Ik durf uit beleefdheid eigenlijk niet te vragen of ik daar dan ook gebruik van kan maken of dat de upgrade alleen de kamer zelf betreft... iemand ervaring met zoiets?

    Het uitzicht:
    15983706714698441847986816850608.jpg 15983707092952175015115377901479.jpg 15983707452127162784423537392610.jpg 15983707781298003396401330322779.jpg
     
    beuse242, VinceG, Thijsk en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. jasperR

    jasperR Blue Tier

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    Steek je vraag wat algemener in, bijvoorbeeld: ik zie dat jullie een lounge hebben, wat zijn de voorwaarden?

    Lekker suggestief zijn, werkt altijd.
     
    FlyingFonz, ppt, Tim82 en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Dat ben ik gaan doen; maar hij is gesloten. Dat wil zeggen, niet fysiek dicht en je kon er wel zitten maar er werd niks te eten of drinken aangeboden.
     
  14. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Zojuist een grote enveloppe van KLM. Zat een doosje chocola in (KLM 100e huisje) in 4 verschillende varianten. En een kaartje van KLM Personal Assistance dat ze weer voor ons klaar staan de komende tijd !
     
    lloydje33 en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  15. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Ik heb vandaag hetzelfde ontvangen, heb het alleen in het Flying Blue topic geplaatst. Ik ontving vandaag ook de nieuwe Platinum kaarten voor mij en echtgenote ontvangen. Toeval ?? Echtgenote heeft geen chocolaatjes gekregen.
     
    lloydje33, Ambtenaruh en beuse242 vinden dit leuk.
  16. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Ik denk het wel. Wij krijgen de nieuwe kaarten pas in december. Lekker voor bij de koffie straks :)
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  17. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1.718
    Trofeepunten:
    253
    Nou, ik bijna blij met een dode mus.... alleen mn nieuwe Platinumkaart :(
     
  18. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Het zijn de gewone world business class chocolaatjes in de vorm van huisje 100, althans in zo'n doos zit het, met een kaartje van KLM Personal Assistance erbij.

    Waarschijnlijk hadden ze bij Catering Services wat van deze dozen over. Maar wel lekker!
     
    ErwinLansing, beuse242, Ambtenaruh en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    De catering in economy long haul gebruikt ook veel WBC leftovers volgens mij. Cola Zero, stroopwafels, luxere muesli bars, halveliter flesjes spa en noten, noten, noten.. kreeg gisteren op een intercontinentale economy vlucht deze zak met 220 gram noten. Bijna 1500 kcal alleen in dat zakje al, flinke portie. Dit zat in de plastic zak die werd uitgedeeld, samen met chocolaatjes, Kellogg's repen, een brownie, nog wat ander snoepgoed, twee boterhammen met kaas en een blik cola. Daarnaast waren er nog de 2 gebruikelijke warme maaltijden (na opstijgen salade + hoofdgerecht + nagerecht en voor landen in dit geval een stuk pizza).

    upload_2020-8-29_23-37-45.png
     
    ErwinLansing, lloydje33, beuse242 en 5 anderen vinden dit leuk.
  20. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    220 gram, ik hoop dat ze wel even warmgemaakt werden voor je? ;)
     
    lloydje33, arjen05 en beuse242 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina