InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Ik had ooit een code PLZIER - enige PNR die ik nog uit me hoofd ken.
     
    lloydje33, beuse242, Ambtenaruh en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Hebben jullie enig idee hoe het zit met de verlenging van de KLM PA service? Je kreeg de service volgens mij destijds als je 400 XP had gevlogen binnen een bepaalde periode. Zouden ze PA ook verlengen met een jaar wellicht?
     
  3. Didymis

    Didymis Blue Tier

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    192
    Trofeepunten:
    43
    Het afgelopen jaar ruim 400 UXP gevlogen, maar überhaupt geen uitnodiging ontvangen. Vermoed dat de PA-service voorlopig "on hold" staat - dus geen nieuwe leden.
     
    beuse242 vindt dit leuk.
  4. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Maak je er niet te druk over. De PA service biedt niets extra's boven de reguliere Platinum lijn, buiten het feit dat je ze tijdens kantooruren kunt mailen. De reguliere Platinum lijn is soms behulpzamer.
     
    beuse242 vindt dit leuk.
  5. Didymis

    Didymis Blue Tier

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    192
    Trofeepunten:
    43
    Had al een en ander begrepen van een collega die PFL+PA is. Hij maakt er maar mondjesmaat gebruik van. Was wel weer leuk geweest als extraatje...
     
  6. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Turnaround time van KLM vlucht (boeing 737-800) op Oslo OSL airport is 45min. Is dit haalbaar inclusief ophalen en inchecken bagage. Fastlane optie hebben we.
    Is dit realistisch op een zaterdagochtend komende augustus (waarschijnlijk rustiger vanwege Covid-19). Iemand ervaring met koffer-wachttijd / inchecken-customs-fastlane?
     
  7. Sebas

    Sebas Blue Tier

    Berichten:
    234
    Leuk Bevonden:
    223
    Trofeepunten:
    43
    Koffer ligt vaak binnen 10-15 minuten op de band maar sluit de check-in meestal niet 40 min voor vertrek? De fastlane willen ze nogal eens gebruiken als overflow waardoor je ook hier lang kan wachten. Zou persoonlijk het risico niet nemen met ingecheckte bagage.
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  8. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik was vlak voor corona daar en de fastlane was net zo druk/rustig als regulier, een minuut of 10 om erdoor te komen.
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  9. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Ik zou eerder proberen of KLM wil doorlabelen naar eindbestemming, AMS dus :) De vraag is dan even of ze ABC-AMS-OSL-AMS labelen of ABC-AMS.. Je kunt je bagage in AMS prima een paar uur laten 'draaien': geen PIR (rapport) aanmaken en je bagage is af te halen van een van de karren in de gang tussen banden 13 en 15, ook wel 'band 14') of als het rustig is misschien al binnen gezet bij de balie op dezelfde plek. Op vertoon van boarding pass krijg je 'm weer mee.
     
  10. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Dit durf ik niet meer. Vorig jaar werd me dit telefonisch toegezegd. Zou geen probleem zijn. Uiteindelijk bleek iemand in het buitenland ergens een vinkje wel/niet aangeklikt te hebben waardoor de koffer niet van de band kwam in Amsterdam. Konden we toen kiezen om de koffer te laten opsnorren in Schiphol a €450 of onze positionering retourvlucht om te boeken a €220 voor ons beiden. Opeens zei iedereen dat je nooit tot tussenstop kon laten labelen.
    Ik zeg niet dat het niet lukt, maar ik heb geen behoefte die gok nog eens te nemen. Gemuts is me het geld niet waard :confused:

    Inmiddels vanochtend de boel geannuleerd in Augustus AMS-OSL-AMS-CDG-AMS-TPE-SIN-DPS-SIN-TPE-AMS-CDG-AMS-OSL-AMS :(:(:(:(:(
    We gaan in September zonder spanning en sensatie naar Curaçao of Dominicaanse Rep. morgen even knopen doorhakken :cool:
     
    beuse242, MoonJ, VinceG en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik vlieg over paar dagen via Wenen van niet Schengen naar Nederland, en heb maar 55 minuten aldaar. Ik vroeg me af, gaat dat lukken met de grenscontrole en opnieuw door de securitycontrole? Iemand ervaring? Austrian waar ik mee vlieg zegt dat 25 minuten genoeg moet zijn, maar dat lijkt me wel wat ambitiues...
     
    Laatst bewerkt: 8 jul 2020
  12. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Het voordeel van Wenen in dit geval is dat bij veel gates de controle daadwerkelijk bij de gate is. Zoals het op Schiphol vroeger ook was, waardoor je dus bij de veiligheidscontrole alleen te maken hebt met passagiers op jouw vlucht, wanneer je een centraal security filter hebt kan je natuurlijk ook achter passagiers zitten die pas 3 uur later vertrekken.
    Qua immigratie heb ik eigenlijk nooit problemen gehad, zeker niet met een EU paspoort. Moet worden gezegd dat 25 minuten wat kort is, maar niet geheel onmogelijk.

    Overigens, ik vind persoonlijk die controle bij de gate een gruwel, ik heb het liever eerder zodat een flesje water mee aan boord kan.
     
    Tim82 en FlyingFonz vinden dit leuk.
  13. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    63
    55 minuten is goed te doen. Zelf regelmatig met Austrian vanuit zuid-europa(niet-Schengen) teruggevlogen.
     
    Tim82 vindt dit leuk.
  14. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    In de KLM 787-10, rij 1D/1G of 2D/2G?
    Iemand advies? In de 787-9 kies ik altijd rij 2. Echter rij 1 is net ff anders in de 10.
     
    arjen05 vindt dit leuk.
  15. George1

    George1 Blue Tier

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    102
    Trofeepunten:
    33
    ik neem liever rij 2 dat is wat rustiger
     
  16. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Ja dat is normaal ook mijn aanpak. Omdat de 'kastjes' bij rij 1 net even anders zijn vormgegeven in de 10 tov de 9 dacht ik dat het wellicht nu ook op 1 prima te doen is. Was vooral nieuwsgierig of je een bredere "voetensteun" hebt, dit was meen ik op andere toestellen soms het geval.
     
  17. Sebas

    Sebas Blue Tier

    Berichten:
    234
    Leuk Bevonden:
    223
    Trofeepunten:
    43
    Zelf afgelopen week gevlogen met Austrian. Het hangt vooral af welke gate je aankomt/vertrekt. Wenen airport is vrij uitgestrekt, het kan daardoor al snel ‘echt’ 10/15 minuten lopen zijn van de gate naar de paspoortcontrole/bagagecheck en dan weer 10/15 minuten naar de gate. Vooral de bagage controle kan lang duren met de huidige maatregelen (daarnaast zijn er nu extra’s controles tussen de aankomstgate en de bagagecheck maar deze kan je veelal direct voorbij lopen).
     
    Tim82 vindt dit leuk.
  18. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.611
    Leuk Bevonden:
    3.224
    Trofeepunten:
    508
    Dat is op de 777's bij rij 1 en rij 6 maar niet op de Dreamliners.
     
  19. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    merci!
     
  20. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Het is van G naar F gates, dus ik hoop dat het wel meevalt. Op de eerste vlucht zit ik op rij 3, dus dat helpt ook vast wel een beetje mee :)
     

Deel Deze Pagina