Hebben jullie enig idee hoe het zit met de verlenging van de KLM PA service? Je kreeg de service volgens mij destijds als je 400 XP had gevlogen binnen een bepaalde periode. Zouden ze PA ook verlengen met een jaar wellicht?
Het afgelopen jaar ruim 400 UXP gevlogen, maar überhaupt geen uitnodiging ontvangen. Vermoed dat de PA-service voorlopig "on hold" staat - dus geen nieuwe leden.
Maak je er niet te druk over. De PA service biedt niets extra's boven de reguliere Platinum lijn, buiten het feit dat je ze tijdens kantooruren kunt mailen. De reguliere Platinum lijn is soms behulpzamer.
Had al een en ander begrepen van een collega die PFL+PA is. Hij maakt er maar mondjesmaat gebruik van. Was wel weer leuk geweest als extraatje...
Turnaround time van KLM vlucht (boeing 737-800) op Oslo OSL airport is 45min. Is dit haalbaar inclusief ophalen en inchecken bagage. Fastlane optie hebben we. Is dit realistisch op een zaterdagochtend komende augustus (waarschijnlijk rustiger vanwege Covid-19). Iemand ervaring met koffer-wachttijd / inchecken-customs-fastlane?
Koffer ligt vaak binnen 10-15 minuten op de band maar sluit de check-in meestal niet 40 min voor vertrek? De fastlane willen ze nogal eens gebruiken als overflow waardoor je ook hier lang kan wachten. Zou persoonlijk het risico niet nemen met ingecheckte bagage.
Ik was vlak voor corona daar en de fastlane was net zo druk/rustig als regulier, een minuut of 10 om erdoor te komen.
Ik zou eerder proberen of KLM wil doorlabelen naar eindbestemming, AMS dus De vraag is dan even of ze ABC-AMS-OSL-AMS labelen of ABC-AMS.. Je kunt je bagage in AMS prima een paar uur laten 'draaien': geen PIR (rapport) aanmaken en je bagage is af te halen van een van de karren in de gang tussen banden 13 en 15, ook wel 'band 14') of als het rustig is misschien al binnen gezet bij de balie op dezelfde plek. Op vertoon van boarding pass krijg je 'm weer mee.
Dit durf ik niet meer. Vorig jaar werd me dit telefonisch toegezegd. Zou geen probleem zijn. Uiteindelijk bleek iemand in het buitenland ergens een vinkje wel/niet aangeklikt te hebben waardoor de koffer niet van de band kwam in Amsterdam. Konden we toen kiezen om de koffer te laten opsnorren in Schiphol a €450 of onze positionering retourvlucht om te boeken a €220 voor ons beiden. Opeens zei iedereen dat je nooit tot tussenstop kon laten labelen. Ik zeg niet dat het niet lukt, maar ik heb geen behoefte die gok nog eens te nemen. Gemuts is me het geld niet waard Inmiddels vanochtend de boel geannuleerd in Augustus AMS-OSL-AMS-CDG-AMS-TPE-SIN-DPS-SIN-TPE-AMS-CDG-AMS-OSL-AMS We gaan in September zonder spanning en sensatie naar Curaçao of Dominicaanse Rep. morgen even knopen doorhakken
Ik vlieg over paar dagen via Wenen van niet Schengen naar Nederland, en heb maar 55 minuten aldaar. Ik vroeg me af, gaat dat lukken met de grenscontrole en opnieuw door de securitycontrole? Iemand ervaring? Austrian waar ik mee vlieg zegt dat 25 minuten genoeg moet zijn, maar dat lijkt me wel wat ambitiues...
Het voordeel van Wenen in dit geval is dat bij veel gates de controle daadwerkelijk bij de gate is. Zoals het op Schiphol vroeger ook was, waardoor je dus bij de veiligheidscontrole alleen te maken hebt met passagiers op jouw vlucht, wanneer je een centraal security filter hebt kan je natuurlijk ook achter passagiers zitten die pas 3 uur later vertrekken. Qua immigratie heb ik eigenlijk nooit problemen gehad, zeker niet met een EU paspoort. Moet worden gezegd dat 25 minuten wat kort is, maar niet geheel onmogelijk. Overigens, ik vind persoonlijk die controle bij de gate een gruwel, ik heb het liever eerder zodat een flesje water mee aan boord kan.
55 minuten is goed te doen. Zelf regelmatig met Austrian vanuit zuid-europa(niet-Schengen) teruggevlogen.
In de KLM 787-10, rij 1D/1G of 2D/2G? Iemand advies? In de 787-9 kies ik altijd rij 2. Echter rij 1 is net ff anders in de 10.
Ja dat is normaal ook mijn aanpak. Omdat de 'kastjes' bij rij 1 net even anders zijn vormgegeven in de 10 tov de 9 dacht ik dat het wellicht nu ook op 1 prima te doen is. Was vooral nieuwsgierig of je een bredere "voetensteun" hebt, dit was meen ik op andere toestellen soms het geval.
Zelf afgelopen week gevlogen met Austrian. Het hangt vooral af welke gate je aankomt/vertrekt. Wenen airport is vrij uitgestrekt, het kan daardoor al snel ‘echt’ 10/15 minuten lopen zijn van de gate naar de paspoortcontrole/bagagecheck en dan weer 10/15 minuten naar de gate. Vooral de bagage controle kan lang duren met de huidige maatregelen (daarnaast zijn er nu extra’s controles tussen de aankomstgate en de bagagecheck maar deze kan je veelal direct voorbij lopen).
Het is van G naar F gates, dus ik hoop dat het wel meevalt. Op de eerste vlucht zit ik op rij 3, dus dat helpt ook vast wel een beetje mee