InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    337
    Trofeepunten:
    63
    Promo rewards krijgen bij annulering enkel de mijlen terug (en dat was al een uitzondering, werd me verteld), maar zijn de toeslagen (minus belasting) kwijt. Of hetzelfde ook voor reguliere awards geldt, weet ik niet.
     
  2. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Overal waar geen restricties zijn om te gaan en te staan waar je wilt zal het wel meevallen. Ik reis ook gewoon nog voor mijn werk, maar ik moet wel even van tevoren zeker weten dat ik bij mijn klant welkom ben.
    In het geval van Toronto heeft Toronto General Hospital gewoon de toegang voor alle buitenlandse zakelijke bezoekers voorlopig uitgesteld. Dus ik ben niet welkom. Maar je kan er gewoon prima naartoe reizen.
     
  3. Daeni

    Daeni Blue Tier

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    756
    Trofeepunten:
    123
    De eerste gratis Statusverlenging via Corona-Virus heb ik net ontvangen:

    « We want to thank you for being a valued Best Western Rewards® member. We know there are a lot of choices when it comes to hotel loyalty programs, and we’re grateful to have you a part of our Best Western family.

    We recognize that you may not have been able to travel as much due to unforeseen restrictions. Recognizing this, and as an appreciation of your loyalty to our brand, we will be maintaining your Diamond Select status through 2021. Please see the great benefits that you will continue to receive below. »


    Dit is goed nieuws voor mij, want die had ik dit jaar niet vol gekregen.
     
    Wammes_NL, lloydje33, Carel1 en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1.718
    Trofeepunten:
    253
    Eens kijken hoe FlyingBlue reageert op de claim die ik net heb ingediend vanwege het zelf moeten omboeken van mn vluchten dit weekend (mbt XP's en miles). Heb voor de vervangende vluchten wel de XP's gekregen en miles, maar die zijn minder (distance vs revenue en 1 leg minder) dan degene die ik origineel heb geboekt (en minder XP's en minder miles).

    Tot nu toe kreeg ik ze na claimen dus "dubbel", én origineel én vervangend (zowel XP's en miles), maar als ik de voorwaarden goed lees (art 2.7) dan zou ik alleen de originele XP's en miles moeten krijgen.

    # er leest hier toch niemand van FB mee he :rolleyes::p
     
  5. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Ik ben dus heel voorzichtig met het zelf omboeken. Krijg die optie wel groot aangeboden, maar ben erg benieuwd wat er dan nog overblijft op het gebied van eventuele claims bij vertraging, annulering en XPs en miles...
    Voorlopig laat ik me eerst even zelf omboeken en wijzig ik dat eventueel daarna.
     
    lloydje33 en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  6. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1.718
    Trofeepunten:
    253
    Ja ik nornaal ook maar dat weigerde Alitalia dus op de dag voor vertrek, die krijgen nog een briefje van me vanwege het niet nakomen van artikel 5 van de EU verordening, en dan hup artikel 7 compensatie. Lange adem is noodzakelijk..... pas vanaf maandag heben ze alles officieel gecancelled vanwege corona, in het weekend daarvoor nog niet. Heb niet eens een reden van annulering gekregen.
     
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2020
  7. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    1.138
    Trofeepunten:
    203
    Zie net in de KLM app dat bij alle vluchten binnen europa nu 3 rijen stoelen achter economy comfort zijn veranderd in ‘stoelen in de voorsectie’ waarvoor mijn statusloze vrienden nu mogen bijbetalen om in de rij achter mij te kunnen zitten.
     
    Mghibli, Grouchy, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    2.368
    Trofeepunten:
    583
    Nog 2,60 extra ook:confused:. Dus 10 voor een gewone, 12,60 voorin en 14,40 voor comfort. Dan evt 18 voor nooduitgang... Extra revenue nodig bij KL?
     
    Eagle en Grouchy vinden dit leuk.
  9. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Jij mag nog altijd gratis bij je statusloze vrienden gaan zitten :)
     
    VinceG, Carel1, Ambtenaruh en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. jasperR

    jasperR Blue Tier

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    Ik zag het ook.. ben zelfs 2 rijen naar achteren gezet voor mn statusloze vriend
     
  11. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Dat voeren ze dan precies op het juiste moment in ;)
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  12. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Ik zie het nu inderdaad ook op Europese vluchten net zoals dat al was bij verre vluchten.
    Uiteraard een poging voor extra revenue maar ga ervan uit dat dit voor gold members wel gratis is zodat die op deze manier wat makkelijker voorin kunnen zitten en zich ook een beetje speciaal voelen?
     
  13. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    1.138
    Trofeepunten:
    203
    Speelt bij mij op 3 retourvluchten. Het gekke is dat KLM tot nu toe alleen op alle outbound vluchten andere stoelen heeft toegewezen, op de inbound vluchten zijn de 'front seats' nog gewoon toegewezen.
     
  14. LeidenHub

    LeidenHub Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    Ik zou de 22e terugvliegen naar BOS vanuit AMS, maar ben op het moment in Londen voor werk. Aangezien het gerucht gaat dat de VS de grenzen dicht gaat doen voor Europese vluchten, besloten vrijdag al terug te reizen vanaf LHR. Was bezig Eco Comfort te kiezen, en ik zag dat er prijsverschil zat tussen een middenstoel of gangstoel, en meer vooraan eco comfort, of achterste rij eco comfort. Volgens mij is dat nieuw. Weet niet of het komt doordat ik nu vanuit LHR vlieg wat ik normaal niet doe?
     
  15. PennyDreadful

    PennyDreadful Blue Tier

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    106
    Trofeepunten:
    33
    Redenering van likmevestje wel Europa weigeren maar niet UK,,net zoveel zieken daar inclusief in de regering zelf
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  16. jasperR

    jasperR Blue Tier

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    Ik ook, zal wel weer it technisch niet lekker gaan bij klm.
     
  17. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Ga jij echt in je eentje comfort zitten als je
    in gezelschap reist?
     
    lloydje33, arjen05 en FlyingFonz vinden dit leuk.
  18. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1.718
    Trofeepunten:
    253
    100% :D. 1,98 en 120 kg. Alle extra ruimte is meegenomen :rolleyes:
     
    VinceG en Carel1 vinden dit leuk.
  19. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Nu ook een inreisverbod voor Europeanen in de VS. :eek:

    Gaat AF-KL deze crisis overleven? Niet zonder staatssteun ben ik bang...
     
  20. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Niet alleen KLM zal staatssteun nodig hebben. Maar goed, dan kan de EU er geen probleem van maken en is Italie ook weer blij.
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina