InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Oke dat snap ik. Anders hoor je in een ander topic thuis :D je weet wel welke ik bedoel...
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  2. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Als voorschot heeft de regering de tickettaks ingevoerd ????
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  3. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Die gaat per 1 januari 2021 alsnog in volgens mij.
     
  4. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    607
    Leuk Bevonden:
    1.151
    Trofeepunten:
    203
    Hier 2,04 en nog wat zwaardere botten... Op de normale stoelen zit ik echt klem met de knieën dus meer ruimte is voor mij pure noodzaak.

    Als wij als stel reizen (beide FB plat) met een stel zonder status, dan is het bijvoorbeeld in de embrear makkelijk om 2 rijen achter elkaar te nemen, 1 rij comfort en 1 rij regulier economy. Dat kan nu dus niet meer (althans niet zonder bij te betalen).
     
    Daan3 en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  5. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ja dat is gisteren besloten. Over timing gesproken.
     
  6. FlyingDutch

    FlyingDutch Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Ik zou dan toch maar even paar centimeter krimpen, vanaf 1.90 zit je een stuk comfortabler :p
     
  7. FlyingDutch

    FlyingDutch Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Dit probleem is er bij alle europese luchtvaartmatschapijen. Lufthansa heeft 50% van de vluchten geannuleerd. Alitalia zal ik het niet eens over hebben :D

    Ben inderdaad benieuwd wat de overheden gaan doen, en hoe lang je een maatschappij op de been wil houden. Dit is niet in een maandje over gewaaid
     
  8. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik zag dat bij Hilton, IHG inmiddels alle boekingen kostenloos geannuleerd of omgeboekt kunnen worden. Zal Accor ook volgen? Ik zit met een paar zinloze boekingen voor de komende weken in Duitsland, en zou ze graag willen omboeken zodat ik er bv een weekendje Berlijn of Neurenberg van kan maken, om er zelf nog maar het beste van te maken :)
     
    Wammes_NL vindt dit leuk.
  9. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    661
    Leuk Bevonden:
    842
    Trofeepunten:
    348
    Ik lees op de frontpage dat KLM tijdelijk stopt met vliegen. Benieuwd wat ze in die tussentijd gaan doen. Misschien rondjes rijden met hun bussen? Een golftoernooi? Of 'droogvliegen' (wel instappen maar niet opstijgen)? :)
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  10. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    861
    Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    253
    Vind het persoonlijk altijd wel lekker hoor, even niet het gekwebbel om mij heen....

    Als dat zou kunnen, meteen ook minder moeite met kleding vinden die wel past ipv speciale mouw- en broekpijplengte, minder vaak m'n kop stoten (oud huis), etc etc etc...
     
    FlyingDutch en Carel1 vinden dit leuk.
  11. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    697
    Leuk Bevonden:
    1.461
    Trofeepunten:
    428
    Mijn vlucht vanuit DXB naar SAW volgende week is 2,5 uur vervroegd...iets dat ik kan doen of waar ik recht op heb? Is in plaats van half 6 in de ochtend nu om 3 uur, dus heel erg is het niet, maar toch...
     
  12. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Omboeken? Om nu te claimen, maatschappijen hebben het nu al zwaar genoeg denk ik zo.
     
  13. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Beide luchthavens geen EU en de maatschappij ook niet, dus je loopt een flinke smak geld mis ;-)
     
  14. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    697
    Leuk Bevonden:
    1.461
    Trofeepunten:
    428
    Hmmm...wat blijkt...ik ben omgeboekt op een vroege vlucht naar IST. Originele trip was : DXB - SAW - BRU. Is dus nu DXB - IST -- SAW - BRU. Overstaptijd 4 uur. Heb geen bagage, dus in theorie is dit gewoon te halen (uit ervaring weet ik dat taxi van IST naar SAW een klein uur is. Maar...wie zal dat betalen? Zal niet om honderden euro's gaan, maar toch. Als ik online mijn boeking probeer te wijzigen zie ik dat het niet kan (krijg error). Dusja...nu dan... Ik denk dat ik gewoon volgende week woensdag me meld aan de ticketbalie en dan kijken wat ze kunnen doen, anders hier maar mee akkoord gaan...Probleem is daarnaast dat een vriend en ik op aparte boekingen staan.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  15. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
  16. FabianMR

    FabianMR Newbie

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    13
    Hallo Insideflyers!

    Als 'stille meelezer' zou ik jullie iets willen vragen. Ik studeer momenteel af aan de Vrije Universiteit in Amsterdam, in de richting van Beleid, communicatie en organisatie. In het kader van mijn afstudeerscriptie doe ik onderzoek naar de impact van negatieve berichtgeving op mensen die werkzaam zijn in de luchtvaartsector. De vraag die centraal staat is of deze negatieve berichtgeving wordt ervaren en zo ja, hoe gaan de medewerkers hiermee om?

    Door de huidige corona-crisis is het voor mij erg lastig om respondenten te werven voor mijn onderzoek. Daarom zou ik jullie willen vragen of je mij kan helpen. Je kan dit doen, op de voorwaarde dat je werkzaam bent in de luchtvaartsector, door de vragenlijst in te vullen, maar ik zou je ook willen vragen of je eens bij je collega’s kan informeren of hij of zij ook de vragenlijst willen invullen.

    Zo kan ik tot mijn vereiste aantal respondenten komen in deze moeilijke tijd. De resultaten uit het onderzoek worden alleen gebruikt voor educatieve en wetenschappelijke doeleinden en alle antwoorden worden geanonimiseerd zodat de gegevens niet te herleiden zijn. Het invullen duurt ongeveer 5-10 minuten.

    In overleg met de moderators heb ik toestemming gekregen om mijn verzoek in dit topic te plaatsen. Mocht dat mogelijk zijn is het misschien leuk t.z.t. de resultaten in een artikel op de site te delen. Schroom niet om vragen te stellen als je die hebt ;)

    Dit is de link naar de vragenlijst: https://vuass.eu.qualtrics.com/jfe/form/SV_1H2XPRg9x1NI4Hr

    Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp en tijd!
     
    Christian, FlyingFonz, Carel1 en 7 anderen vinden dit leuk.
  17. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Hoi @FabianMR,
    Spannend project. Ik werk niet in de luchtvaart, en kan helaas niet helpen, maar deel graag de resultaten, als artikel of in elk geval hier in het forum. Ik hoop dat het toch lukt om genoeg deelnemers op te scharrelen.
    Veel succes!
     
    FabianMR vindt dit leuk.
  18. Karsten1993

    Karsten1993 Blue Tier

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    33

    Ik heb hem ingevuld en zal hem ook delen in onze groepsapp van de afhandelaar. Succes met je studie!
     
    FabianMR vindt dit leuk.
  19. Daeni

    Daeni Blue Tier

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    756
    Trofeepunten:
    123
    Schiphol heeft de Taxibot ontvangen. In de toekomst moet die het vliegteug naar de runway brengen in plaats van just pushback.
    Innovativ!

    Filmpje

    e
    n dan twee keer naar de polderbaan en terug en je ploeg is al voorbij. ;)
     
    beuse242, lloydje33 en Carel1 vinden dit leuk.
  20. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.458
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Gisteren een boeking gedaan voor juli naar het VK met KL. Mijn boekingscode was RUGTOE. Hebben jullie ook wel eens een leuke boekingscode gehad?
     
    Laatst bewerkt: 31 mei 2020
    beuse242, Urbanjazz en VinceG vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina