InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

  1. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Die vraag heb ik dan ook gemist, alhoewel het al lang geleden is dat ik geboekt heb.

    Als je trouwens met vouchers betaald, staat er op de bevestiging van 3 pag's niet wat je betaald hebt incl. voucher :(
     
  2. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Ow das ook niet handig. Heb geen vouchers meer, die heb ik inmiddels wel op gemaakt.
    Maar ik vind het gewoon belachelijk dat ik nu voor een factuur moet bellen. Heb gisteren een klacht ingediend.
     
  3. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Gisteren toevallig een boeking gemaakt, en daar stond inderdaad dat je een factuur kon aanvragen in de boeking.
    Niet gedaan want ik werk tot 1 april nog met een vast travel budget.

    Vanaf 1 april wordt het anders en moet ik de daadwerkelijke kosten gaan declareren, mijn werkgever denkt dat dit daardoor goedkoper wordt, nou ik zal geen bus of trein van de luchthaven meer zien, alles gaat vanaf die datum met de taxi. Maar dan is mogelijkheid tot factuur heel handig. Er stond trouwens wel de waarschuwing bij dat je deze maar 1 keer kon aanvragen via de boeking.

    Overigens, ik zie nu, als je op de webversie van KLM zit dat je in 'mijn reis' ook de mogelijkheid hebt om een factuur aan te vragen, dus je hoeft niet te bellen.
    Al ben ik met je eens dat het oude vertrouwde PDF overzicht veel beter was, maximaal 2 bladzijden en geen onzin.
     
    Amsterdam, VinceG, Thijsk en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Had 'm ook weer zojuist, meteen bij je betalingsbevestiging:

    upload_2021-3-13_15-14-28.png
     
  5. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Ik zal er volgende keer eens op letten. Meestal gebruik ik de app om te boeken.
    Nog steeds belachelijk dat er een extra handeling voor nodig is. Het is niet zo dat je een rekening op papier krijgt en bomen verspild :D
     
  6. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Binnenkort heb ik weer wat tijd over naast mijn fulltime studie en ben ik van plan om een YouTube serie te maken over Loyalty programs en het sparen van punten in het algemeen. Mochten jullie nog topics hebben die laagdrempelig behandeld moeten worden, laat dit dan vooral weten:) mag in dit topic of in PM. Videotaal wordt Engels met tip van @Max2000.

    Topics die ik wil meenemen zijn nu:

    -FB Programma; hoe werkt het?
    -BA Programma; hoe werkt het?
    -BlueBiz Programma; hoe werkt het?
    -BA OnBusiness; hoe werkt het?
    -Hoe punten sparen met dagelijkse uitgaven?
    -Beste programma binnen SkyTeam (verschillende scenarios)
    -Beste programma binnen *A (verschillende scenarios)
    -Beste programma binnen Oneworld (verschillende scenarios)
     
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2021
    Urbanjazz, Bjorn, VinceG en 11 anderen vinden dit leuk.
  7. Max2000

    Max2000 Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Ik zou het wel in het engels doen als ik jou was, dan heb je een veel groter bereik.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  8. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    700
    Leuk Bevonden:
    1.462
    Trofeepunten:
    428
    Voor degenen met kinderen die naar het voortgezet onderwijs gaan;
    Ik ben naast DJ ook leraar economie. Kinderen van 14,15 en 16 (en soms ook kinderen van 35 ;)) vinden dat een heel lastig vak. Wat extra hulp kan dan ook geen kwaad. Misschien niet het allerbeste forum hier voor, maar als het om belangeloze hulp voor kinderen gaat...mag het wel toch ;). Het is voor VMBO, HAVO en VWO (klas 3,4 en 5). Ik ben er niet lang geleden mee begonnen maar toch al bijna 800 abonnees en bijna 50.000 views. Niet slecht dacht ik zo! Dus...heb je een kind of ken je een kind die dat nodig heeft...link ze vooral door ;) www.youtube.com/docentrickjansen
     
    Erwin, beuse242, Urbanjazz en 12 anderen vinden dit leuk.
  9. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Op de frontpage staat een stukje over KLM naar Belgrado, en dit viel me op:

    "Over Belgrado

    Belgrado is de hoofdstad en grootste stad van Servië. De periode mei tot oktober is een aangename tijd om Belgrado te bezoeken, met temperaturen die rond de 15°C schommelen en in juli en augustus, met ongeveer 20°C. Aan te raden attracties in de stad zijn"

    Ik weet niet waar @Goffe de Boer zijn weer waarnemingen vandaan heeft? Ik ben er regelmatig geweest, en temperaturen overdag rond de 40c in de schaduw heb ik regelmatig meegemaakt in juli in Belgrado. Dan is het daar echt niet prettig om eerlijk te zeggen. Ik denk dat Belgrado een van de steden is in Europa die kan strijden om de warmste dagtemperaturen te halen van de hoofdsteden in de zomer.

    En dit klopt ook niet echt lijkt me:
    "Op deze route zet KLM een Embrear 190 in. In dit toestel is plaats voor in totaal 94 passagiers, waarvan 32 in business class, 32 in economy comfort en 30 in economy."

    32 business class in een Embraer? 32 economy comfort???
     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2021
    Goffe de Boer, Thijsk, VinceG en 8 anderen vinden dit leuk.
  10. Max2000

    Max2000 Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Het artikel op de voorpagina klopt niet helemaal er staat het volgende:

    "Het aantal bonus punten dat je ontvangt bij aankoop is als volgt:
    • 2.000 – 8.000 miles = 60% bonus
    • 10.000 – 18.000 miles = 70% bonus
    • Vanaf 20.000 miles = 80% bonus"
    Het is daadwerkelijk 2.000 miles geen bonus; 4.000-10.000 komt er 60% bonus; 12.000-28.000 komt er 70% bonus bij; 30.000 miles + komt er 80% bonus bij. Zie ook de bijlage.

    Er komen wel erg vaak (slordigheid) foutjes voor in de artikelen, let hier even op!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    TimH, arjen05, Javadest en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Dit is al eerder aangekaard in dit topic helaas. Kwalitieit wisselt enorm.
     
    arjen05 vindt dit leuk.
  12. Max2000

    Max2000 Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Ja dat weet ik, maar het was niet eerder aangekaart mbt tot dit artikel toch?
     
  13. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Nop. Scherp opgemerkt trouwens!
     
    Max2000 vindt dit leuk.
  14. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Nog eentje, in het artikel over goedkope business tarieven:

    "Een ander gunstig tarief is naar Tel Aviv, tevens uitgevoerd door SWISS en Etten-Leur Al in o.a. de Airbus A330. Je hebt dan een overstap in bijv. Zürich. Voor twee personen betaal je € 1.024 voor een retour. Dat is dus iets meer dan € 500 per persoon. Hierbij is een stuk handbagage en twee stuks ruimbagage per passagier inbegrepen. Link naar Google Flights."

    Etten-Leur???
     
    Vliegende_Keep, lloydje33, Thijsk en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.312
    Leuk Bevonden:
    3.205
    Trofeepunten:
    483
    :DJij wist niet dat de Israëlische maatschappij EL Al eigenlijk een afkorting van Etten Leur Al is?
     
    lloydje33, Thijsk, Carel1 en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik werk in de spoorsector en daar hebben we ook soortgelijke afkortingen. Zodoende werd een Dvd-speler ineens een Duivendrecht-speler. :)
     
    VinceG, lloydje33, Thijsk en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.129
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Hi Max,

    Bedankt voor je opmerking. Ik heb dit gecontroleerd in vier accounts en daarbij krijg je de bonus zoals in het artikel staat beschreven, zie ook de bijlage. Ik zal een opmerking plaatsen in het artikel dat het aanbod kan verschillen.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Max2000 vindt dit leuk.
  18. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Jazeker, Seppe, hoewel het nu eigenlijk "Breda International Airport" heet ;)

    https://www.breda-airport.eu/
     
    lloydje33 en Carel1 vinden dit leuk.
  19. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Ik zie zelf de gene die @Max2000 deelde. Ik heb FB status. Daar zit het verschil in denk ik.
     
  20. Max2000

    Max2000 Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Daar ligt het inderdaad aan, ik heb even ingelogd met de inloggegevens van familieleden. FB Explorer heeft vanaf 2k gelijk bonus en FB Gold en FB Platinum (en dus blijkbaar ook FB Silver @lloydje33 ) hebben vanaf 4K de bonus. Toch opmerkelijk
     
    lloydje33 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina