InsideFlyer Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Lionell, 23 mrt 2017.

1. SvnKngs

SvnKngs Silver Member

Leuk Bevonden:
    858
    Trofeepunten:
    348
    Gewoon genieten van de rust denk ik. Geen geroggel naast je bij de toiletten, geen stomdronken lui die kotsend het restaurant verlaten omdat ze het bier niet gewend zijn... Heerlijk toch.

VinceG en Thijsk vinden dit leuk.
  2. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    Mogen Ieren en Schotten niet meer naar NY en Londen? :D:D

3. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
  4. Urbanjazz

Urbanjazz Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.578
    Trofeepunten:
    383
    Iemand ervaring met luchthaven TRF en security + bagage?
    De luchthaven valt in de categorie Maastricht. Echter lijkt me 25min voor turnaround met opnieuw inchecken bagage geen strak idee. Iemand die me kan overtuigen dit wel te doen? :cool:

5. TimH

TimH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    383
    Trofeepunten:
    63
    Gaat je waarschijnlijk niet lukken. Het duurde een minuut of 10 alvorens mijn bagage op de band lag en bij het uitstappen stond de kar met te laden bagage al klaar.

6. Urbanjazz

Urbanjazz Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.578
    Trofeepunten:
    383
    Dank Tim, had al zo'n vermoeden.

7. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.084
    Trofeepunten:
    358
    Ik ben benieuwd of de EU dit wil aanpassen, want het beschermt juist de passagiers waar dit bijvoorbeeld in Singapore en Australië volledig afwezig is en maatschappijen zoals Tiger Airways of Scoot dus wegkomen met annuleringen op het laatste moment onder het mom van technische problemen wat in de realiteit ook inzet van het vliegtuig op een andere route kan zijn of bij tegenvallende boekingen en zo op het laaste moment vluchten samenvoegen.

De EU regeling zorgt ervoor dat dat soort praktijken worden voorkomen. Dat soms de vergoedingen niet in verhouding staat met de ticketprijs geeft dus al aan dat de low cost maatschappijen die tickets dus in beginsel te goedkoop hebben aangeboden.

8. Thijsk

Thijsk Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Helemaal krom is om het commentaar onder het artikel te lezen. Er wordt geschermd met "ja, maar bij de trein is het anders, blabla". Dan zou ik juist er voor zijn om het met alle vormen van (publiek) vervoer te doen. NS weer eens vertraging door materieel mankementen? Prima, vanaf 3u is het 250€ lappen. In Duitsland wordt het dan helemaal feest. Leren ze ook eens om goed om te gaan met de consument in plaats van hem/haar enkel als wandelende portomonnaie te zien. Wat mij betreft breiden ze die EC261 juist nog verder uit.

VinceG, FlyingFonz, lloydje33 en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Ja, je hebt gelijk en nee, toch beter niet doen. Uiteindelijk betaal je als passagier toch zelf die kosten.

Thijsk vindt dit leuk.
  10. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Ik ben het toch eens met @Thijsk. Natuurlijk betaal je het uiteindelijk als passagier, maar het dwingt de vervoerders om meer rekening te houden met het belang van passagiers. Dat laatste vind ik belangrijker dan het eerste.

Thijsk vindt dit leuk.
  11. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Maar er zou ook eens iets verzonnen moeten worden waardoor het objectief kan worden vastgesteld of een vertraging binnen overmacht valt, of dat er sprake is van verwijtbaar handelen. Ik heb ivm slechtweer bv een keer ruim anderhalf uur met de Thalys langs het perron in Rotterdam gestaan, terwijl er links en rechts van ons meerdere treinen vertrokken en die ook nog eens over het zelfde baanvak reden.
    Nadat ik daar wat van zei, krijg je een standaard antwoord dat het overmacht was ivm het slechte weer. En toen ik daar geen genoegen mee nam, kreeg ik weer als antwoord dat er ivm het slechte weer de Thalys een ander pad kreeg en tussen de binnenlandse treinen moest rijden. Maar ik wist gewoon zeker dat dat niet persé anderhalf uur moest duren, maar toch sta je dan met lege handen. Heel frustrerend.

12. cvr

cvr Blue Tier

Leuk Bevonden:
    63
    Trofeepunten:
    28
    Even zeuren over de KLM Schengen lounge. Ik was wat laat deze keer (avondvlucht) en had nog niet gegeten. Meestal ga ik naar Privium airside want dat vind ik een fijne rustige lounge. Daar hebben ze geen of weinig warm eten dus naar de KLM Schengen lounge.

Die was bomvol zoals meestal en met moeite een plekje achterin kunnen vinden. De meeste tafels waarin vies en niet afgeruimd. Overal rijen zowel voor de drank als voor het eten. Na wat wachten een klein bordje flauwe pasta gescoord. Toen nog een postmix colaatje en toen naar de toilet die zo ranzig was dat ik ben omgedraaid.. Vieze vloer papier op de grond etc. de gewone wc's in de terminal zijn veel netter.

Ik vind het verschil met de nieuwe prima KLM lounge in T3 ronduit pijnlijk. Ik zou mijn beste klanten zo niet willen ontvangen. Mij zien ze hier voorlopig niet terug in ieder geval.

13. TimH

TimH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    383
    Trofeepunten:
    63
    Interessant om te zien wat andere mensen in de Schengen lounge meemaken. Ik ben er de laatste vier maanden gemiddeld drie maal per week op verschillende tijdstippen. Het kan inderdaad erg druk zijn en ze hebben wel eens moeite om het warme voedsel aan te vullen maar zo vies als jij het beschrijft heb ik het nog niet meegemaakt.

Op dit moment is het ook weer vechten voor een stoel maar er loopt voldoende personeel rond om het netjes te houden.

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  14. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Mochten er nog andere forummers hinder ondervinden ondervinden van storm Ciara, veel sterkte! Groeten vanuit LHR.

Ambtenaruh, lloydje33, Erwin en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Goffe de Boer

Goffe de Boer Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.187
    Trofeepunten:
    428
    Mijn vlucht naar Hong Kong met Jetstar Pacific is geannuleerd, hoogstwaarschijnlijk vanwege het Coronavirus. Ik had dit natuurlijk kunnen verwachten, maar was gelukkig goed voorbereid. Heb direct een rechtstreekse vlucht geboekt vanuit Hanoi naar Taipei met Vietjet (is naar mijn mening ook nog beter dan Jetstar Pacific). Was gelukkig ook niet heel prijzig zo een paar dagen voor vetrek, € 75,-. Ben nu benieuwd of ik het geld voor de andere twee vluchten vanuit Hanoi naar Hong Kong en dan met China Airlines naar Taiwan kan terugkrijgen. Heb alleen wel via Trip.com geboekt, dus we zullen zien. Gelukkig geen extreme gevolgen voor mijn reis tot nu toe.

16. jasperR

jasperR Blue Tier

Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    Ik ben net geland uit mexico.. was 16uur vertraagd. Landing was nog steeds een beetje hobbelig maar prima.

Carel1 en FlyingFonz vinden dit leuk.
  17. Daeni

Daeni Blue Tier

Leuk Bevonden:
    766
    Trofeepunten:
    123
    Originele vlucht KL1986 voor vanmorgen BSL-AMS was gisteren al gecancelled door KLM maar wij konden netjes via KLM app omboeken op de vroegere vlucht.
    De Take-off was well apart via RWY26 en tijdens het opstijgen vlink wat turbulenzies, maar de landing in AMS was dan wel veel beter dan verwacht, met korte taxi tijd en parking position bij Gate B36.

Ambtenaruh en Carel1 vinden dit leuk.
  18. KieWie

KieWie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb een route in elkaar geknutseld die mij met AF van CDG naar TPE brengt, om daarna over te stappen op de TPE-MNL van KL. De grote hamvraag: krijg ik ook een huisje op dat segment...?
    Van 5th Freedoms weet (bijv. SIN-DPS) ik dat het wel gebeurt, maar TPE-MNL is niet los te boeken. Iemand met het antwoord toevallig?

Laatst bewerkt: 11 feb 2020
  19. Miya

Miya Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
    Ja

20. KieWie

KieWie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    345